Kto zabił grapefruiciarza?Tajemnicze morderstwo sprzedawcy grapefruitów nie może pozostać nierozwiązane! Niezwykłe Damy i Dżentelmeni ruszają na poszukiwania mordercy wgłąb przesiąkniętych tanim rumem portowych zaułków Lyonesse. Czyżby pokojowe dotychczas gnomy miały coś wspólnego z tym niecnym czynem?
Miłosz CybowskiKto zabił grapefruiciarza?Tajemnicze morderstwo sprzedawcy grapefruitów nie może pozostać nierozwiązane! Niezwykłe Damy i Dżentelmeni ruszają na poszukiwania mordercy wgłąb przesiąkniętych tanim rumem portowych zaułków Lyonesse. Czyżby pokojowe dotychczas gnomy miały coś wspólnego z tym niecnym czynem? ![]()
Wyszukaj / Kup Zabójstwo Jak na przygodę detektywistyczną przystało, także i ta rozpoczyna się od tajemniczego zabójstwa. Podczas wieczornej przechadzki po mieście (lub powrotu ze spotkania) do uszu bohaterów dotrze głośny krzyk, który prędko ucichnie niczym ucięty nożem. Po dotarciu na miejsce zbrodni, oddalone o kilka ulic, bohaterowie natkną się na toczące się po bruku grejpfruty i pomarańcze. Na środku ulicy stoi przewrócony wózek sprzedawcy cytrusów oraz ciała kilku ludzi skąpane w bladym blasku latarni. Udany test spostrzegawczości pozwoli dostrzec wysoką sylwetkę oddalającą się z miejsca zbrodni. Od BG zależy teraz, czy zdecydują się podjąć natychmiastowy pościg, pozostawiając miejsce zbrodni w rękach policji (która prędzej czy później się zjawi), czy wybiorą zbadanie okoliczności śmierci czwórki niziołków i człowieka. Potężna sylwetka uciekiniera przypomina trochę ogra, lecz, co dziwne, kolejny test spostrzegawczości rozpozna specyficzny kubrak gnomich dokerów, jaki ma on na sobie. Przeprowadź pościg w zmieniającym się miejskim krajobrazie, gdzie wysokie, czynszowe kamienice z wolna przechodzą w labirynt tanich magazynów portowych, niewielkich sklepików, wielkich budynków służących za mieszkania nowoprzybyłych emigrantów i placów budowy. W bladym blasku mijanych latarni nie sposób dostrzec żadnych konkretnych szczegółów uciekającego osobnika, a wraz z zagłębianiem się w uliczki portowe nawet uliczne światła stają się czymś rzadkim. Jeżeli wynik konfrontacji będzie pomyślny dla graczy, pozwól im dopaść przeciwnika, który po udanym dobiciu uderzy w najbliższy mur i rozpadnie się na setki metalowych części. Wniosek może być tylko jeden – był to golem. Próby znalezienia czegoś przydatnego lub naprowadzającego na dalszy ślad wśród jego szczątków będą wymagały kilku testów:
Jeżeli BG porzucą pościg i zdecydują się zbadać miejsce zbrodni, szybko dostrzegą (półświatek PT15), że denaci byli członkami scylli. Ciemne garnitury (teraz przesiąknięte krwią), kapelusze i ściskane w rękach scylijskie noże nie pozostawiają wątpliwości. To jednak nie wszystko:
Jeśli chcesz urozmaicić BG to spotkanie, możesz dodać kilku nadgorliwych funkcjonariuszy policji, którzy zjawią się na miejscu i będą bardzo chcieli aresztować bohaterów. Zwykły test perswazji lub ekspresji może wystarczyć do uświadomienia policjantom, że są w błędzie. Półświatek Lyonesse jest nieodmiennie połączony z miejskimi dokami, pełnymi gwaru, kolorowych strojów i przybyszów ze wszystkich stron Imperium. Ciemnoskórzy Dekańczycy, orientalni goście z Atmanu, miejscowi tragarze, krasnoludzcy nadzorcy golemów zajmujących się rozładowywaniem wielkich skrzyń z pokładów okrętów; gwar i zapach taniego rumu, wymieszanego z jeszcze tańszymi perfumami miejscowych panienek lekkich obyczajów – wszystko to tworzy barwny obraz, w którym przyjdzie BG odnaleźć gnomich dokerów. Sukcesy w testach półświatka i odwagi (zagłębianie się w cuchnące zaułki i obskurne szynki pełne kryminalistów nie jest ani łatwe, ani przyjemne) skierują bohaterów w kierunku opuszczonego kawałka nabrzeża, przy którym cumuje tylko kilka butwiejących barek o egzotycznie brzmiących nazwach. Węszenie wokół sprowokuje grupę krewkich gnomów (użyj statystyk przestępców ze strony 449 podręcznika podstawowego), którzy postarają się wyperswadować BG dalsze poszukiwania. Po rozprawieniu się z nimi (pojedynczy test powinien w zupełności wystarczyć) BG dostrzegą dostojną postać godiego przyglądającego się ich poczynaniom. Negocjacje Godi Aaron Sorin jest liderem dokerów i miejscowej społeczności gnomów, która trzyma się na dystans od swoich kuzynów z innych dzielnic Lyonesse. Ugości on BG w swoim niewielkim mieszkaniu położonym na poddaszu jednego z wielkich portowych magazynów i, nalewając herbaty z morgowskiego samowara, zapyta o cel ich wizyty i powody, dla których niepokoją jego podopiecznych. Wysłuchawszy historii, godi przytoczy kilka wersetów z Eddy mówiących, że niezależnie od popełnionej zbrodni wydanie innego gnoma w ręce obcych jest poważnym grzechem. Konieczna będzie konfrontacja społeczna z Sorinem, której stawką będzie jego pomoc i informacje dotyczące domniemanego mordercy. Przekonany godi opowie BG historię swojego niecierpliwego i zapalczywego ucznia imieniem Ezaw, który porzucił ścieżki swojego ludu i zagłębił się w opary czarnego lotosu i kryminalny półświatek doków. Wieść niesie, że zgromadził wokół siebie grupę podobnych odszczepieńców i zajmuje się przemytem w którejś z odległych części doków. Choć godi nie widział go od wielu miesięcy, niejednokrotnie wędrując zaułkami i ulicami miasta natykał się na znaki świadczące o jego działalności. W niektórych miejscach ludzie przestali nawet ufać gnomom, znanym ze swojej uczciwości i pracowitości. Na tropie apostaty Ostatnim miejscem, w którym widziano Ezawa, była grupa magazynów należąca do Kompanii Nordyjskiej. To właśnie zbadanie tego miejsca zasugeruje BG godi. Wypytywanie o gnomy po tawernach i straganach (testy półświatka i perswazji) zawiodą bohaterów do rozwścieczonego krasnoludzkiego nadzorcy, któremu jeden z golemów transportowych odmówił posłuszeństwa i stanął w miejscu. Naprawienie go (udany test techniki na PT 20) lub użycie perswazji lub blefu pozwolą wydobyć od nadzorcy miejsce, w którym widywał on gnomy. Miejscem tym jest suterena przy jednej z rozpadających się kamienic. Solidne drzwi broniące dostępu do sutereny są umazane zaschniętym smarem (test analizy na PT 15), a otwarcie ich będzie wymagało udanego testu złodziejstwa lub wysportowania (włamanie lub wyważenie). Wewnątrz kilka kolejnych testów analizy i spostrzegawczości pozwoli na wysnucie wniosków, że miejsce jest od pewnego czasu opuszczone, a wokół walają się rozmaite narzędzia i części służące do konstrukcji golemów. Wygląda na to, że tajemniczy apostata zaczął wykorzystywać gnomią wiedzę na temat konstrukcji automatów do niecnych celów! Wtem do mieszkania wejdzie, jak gdyby nigdy nic, ork (wykorzystaj zmodyfikowane statystyki Czarnego Pete’go ze strony 449 podręcznika podstawowego). Na widok BG rzuci się do błyskawicznej ucieczki przez zaułki, ciasne uliczki i magazyny, zmierzając w sobie tylko znanym kierunku. Dopadnięcie go i wyciągnięcie informacji na temat poszukiwanego gnoma powinno stanowić podstawę kolejnej konfrontacji. Schwytany i przyciśnięty ork przyzna się do współpracy z pewnym gnomem i do tego, że został wysłany po jakieś niezbędne części do konstrukcji kolejnych golemów. Gdzie mogą go znaleźć? Na pilnie strzeżonym okręcie „Duma Ozumu”. „Duma Ozumu” Cumująca w porcie dżonka jest miejscem, w którym ma ponoć ukrywać się tajemniczy gnom. Statek rzucił kotwicę w pewnej odległości od nabrzeża, dlatego dostanie się tam będzie wymagało zdobycia łodzi. Ten epizod możesz ubarwić spotkaniem ze zrzędliwym marynarzem, grupą bandziorów lub zdesperowanymi paniami lekkich obyczajów. Gdy zapadnie zmrok i nabrzeże okryje się całunem mgły, BG powinni dobić do orientalnego okrętu (nie bez przeszkód i testów pojazdów). Również dostanie się na pokład (patrolowany przez kilku orientalnie odzianych marynarzy oraz dwa specjalnie zaprojektowane golemy) będzie wymagało odpowiedniego testu ukrywania się. W przypadku niepowodzenia, BG czeka walka, która sprowadzi na pokład poszukiwanego gnoma i dwóch bogato odzianych orków (jeden z nich to kapitan statku i szef ozumskiej mafii, zaś drugi to jego yojimbo). Po krótkiej dyskusji do akcji wkroczą najnowsze modele golemów skonstruowane przez gnoma, uzbrojone w zabójcze ostrza z ozumskiej stali (tak, to właśnie ten rodzaj broni uśmiercił pechowego sprzedawcę cytrusów). Korzystając z zamieszania dwójka złoczyńców, pod osłoną swojego yojimbo, spróbuje uciec. Tylko od pomysłowości BG zależy, czy zdołają ich dogonić, czy raczej pozwolą im zniknąć gdzieś we mgle. Co do zagadki morderstwa… był on jedynie kolejnym krokiem ozumskich imigrantów do przejęcia rynku czarnego lotosu z rąk scylli i pozbycia się wrogów. Jeśli przywódcom udało się uciec, wtedy aż nadto oczywiste będzie to, że z BG skontaktuje się jedna z rodzin mafijnych z podziękowaniami i prośbą o dalszą pomoc. Ale to już temat na kolejną historię. ![]() 22 czerwca 2011 STATYSTYKI
Golem-zabójca
Jest to zmodyfikowana wersja golema portowego, wykorzystywanego przez dokerów do rozładunku. Domyślna konfrontacja: walka Przeciwnik, konstrukt, pula 2k10; odporność: 3. Zdolności: pancerz (+3), silny cios, ozumskie ostrze (ignoruje pancerz przeciwnika) Walka: walka wręcz 9/9+, obrona: 15 Pościg: ruch 6/10+, wytrwałość: 13 Dyskusja: zastraszanie 6/9+, pewność siebie: 13 Godi Aaron Sorin
Dostojny godi zafrapowany losem swojej małej społeczności dokerów. Domyślna konfrontacja: dyskusja Przeciwnik, gnom, pula 3k10; odporność: 4. Zdolności: gnomi mędrzec (cecha rasowa), mistrz retoryki (w dyskusji może deklarować podbicie po rzucie), umiejętności: wiedza akademicka 9/8+, okultyzm 9/9+ Walka: atak 3/10+, obrona: 11 Pościg: ucieczka 6/10+, wytrwałość: 13 Dyskusja: ekspresja 6/9+, perswazja 6/9+, pewność ciebie: 16 Udoskonalone golemy
Najnowsze konstrukty Ezawa, dobrze uzbrojone i trudne w pokonaniu maszyny. Domyślna konfrontacja: walka Przeciwnik, konstrukt, pula 3k10; odporność: 5. Zdolności: pancerz (+3), silny cios, ozumskie ostrze (ignoruje pancerz przeciwnika), atak dystansowy (shurikeny), nieustępliwy Walka: walka wręcz 9/8+, strzelanie 9/8+, obrona: 16 Pościg: ruch 6/9+, wytrwałość: 14 Dyskusja: zastraszanie 6/9+, pewność siebie: 13 Yojimbo
Wierny i oddany sługa swojego pana, gotów zginąć w jego obronie. Domyślna konfrontacja: walka Przeciwnik, ork, pula 3k10; odporność: 5. Zdolności: szczerość orków (cecha rasowa), silny cios, ozumskie ostrze (ignoruje pancerz przeciwnika, walka +3, za żeton: zwiększony zasięg przerzutu) Walka: walka wręcz 12/8+, obrona: 16 Pościg: wysportowanie 9/9+, wytrwałość: 15 Dyskusja: blef 9/9+, ekspresja 6/9+, zastraszanie 6/9+, pewność siebie: 13 |
Luty nie obfitował w nadmiar nowości, ale przynajmniej wiemy, jakich dodatków możemy się spodziewać w najbliższym czasie. A dla spragnionych brutalnego sportu mamy też informacje o najnowszej odsłonie „Blood Bowl”.
więcej »Może i luty jest najkrótszym miesiącem, ale to nie znaczy że nie było czego recenzować!
więcej »Jak co roku proponuję chwilę zadumy nad stratami, jakie poniosła w 2022 roku szeroko pojęta popkultura. Dziś miesiące październik-grudzień.
więcej »Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski
Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski
Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski
Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski
W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski
Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski
Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski
Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski
Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #9
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #8
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #7
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #6
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #5
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Alfheim Daily #4
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor
Myślenie życzeniowe
— Miłosz Cybowski
Miniaturowy Wielki Kosmiczny Chomik w natarciu
— Miłosz Cybowski
Postęp musi trwać
— Miłosz Cybowski
Chaos, którego należało uniknąć
— Miłosz Cybowski
Nadmiar szkodzi
— Miłosz Cybowski
Czasy się zmieniają, lecz zasady nie
— Miłosz Cybowski
Moralność przyszłości
— Miłosz Cybowski
Rzeczy, których zabrakło
— Miłosz Cybowski
Ultimate Goth
— Miłosz Cybowski
Kair nocą
— Miłosz Cybowski