Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CLXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Hobbity.pl DriveThruRPG.com Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

Gry planszowe dla prawdziwych twardzieli

Są gry, w które można grać z rodziną przy obiedzie, są takie, które zabiera się na wyjazdy w góry czy nad morze. Są też jednak gry, w które można rozpocząć rozgrywkę rano, a skończyć wieczorem. Takie, do których przekonanie kogokolwiek nie będącego wielbicielem planszówek stanowić będzie kłopot. Słowem: gry dla prawdziwych twardzieli.

Esensja

Gry planszowe dla prawdziwych twardzieli

Są gry, w które można grać z rodziną przy obiedzie, są takie, które zabiera się na wyjazdy w góry czy nad morze. Są też jednak gry, w które można rozpocząć rozgrywkę rano, a skończyć wieczorem. Takie, do których przekonanie kogokolwiek nie będącego wielbicielem planszówek stanowić będzie kłopot. Słowem: gry dla prawdziwych twardzieli.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Posiadłość Szaleństwa
Jeśli jest gra planszowa, która najlepiej oddaje klimat prozy Lovecrafta, to jest nią właśnie „Posiadłość szaleństwa” Coreya Konieczki. W nietypowy dla planszówek sposób łączy ona rozgrywkę na planszy z elementami gry fabularnej – i nie chodzi tu wcale o bohaterów, ich statystyki czy zdolności, ale o podział na graczy i Narratora. Podczas gdy ci pierwsi starają się rozwiązać zagadki, Narratorowi przypada w udziale budowa klimatu i utrudnianie im tego zadania. Wędrując po opuszczonych i nawiedzonych posiadłościach, szpitalach czy szkołach, przyjdzie nam stawać twarzą w twarz z wieloma horrorami i potworami znanymi z opowiadań Samotnika z Providence. Choć na początku każdej rozgrywki może się wydawać, że chodzi o rozwiązanie tajemnicy, gra prędko przekształca się w rozpaczliwą próbę zachowania przy życiu (i, jak na Lovecraftowski horror przystało, także zdrowych zmysłach) naszych bohaterów i ucieczkę z nawiedzonego miejsca.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tide of Iron
Kolejna gra od Fantasy Flight Games, tym razem dotycząca drugiej wojny światowej. Jako dowódcy sił Aliantów lub Osi będziemy toczyć walki w Europie Zachodniej po lądowaniu w Normandii. Obszerna lista scenariuszy oraz ogromna ilość elementów gry (włączając w to figurki, karty, zróżnicowane kafelki terenu i żetony) zapewniają dobrą zabawę na długie godziny. Jeśli kiedykolwiek fascynowały Was taktyczne gry wojenne z mnóstwem żetonów i olbrzymimi mapami, „Tide of Iron” wydaje się nowoczesnym i bardziej uniwersalnym spadkobiercą tych tytułów.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Twilight Imperium
Czy „Twilight Imperium” faktycznie można określić mianem epickiej gry ekonomiczno-strategicznej? Jeśli brać pod uwagę ilość elementów oraz strategii prowadzących do zwycięstwa, a także wymiar fabularny rozgrywki, przymiotnik „epicki” jest zdecydowanie na miejscu. W tej monumentalnej planszówce, która doczekała się dotychczas aż trzech edycji, wcielamy się w liderów galaktycznych cywilizacji dążących do zdobycia dominacji nad pozostałymi. Różnorodność ras i ich cech charakterystycznych, jak również możliwość „zbudowania” własnego zakątka galaktyki sprawia, że gra nie powinna zbyt prędko się znudzić.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Cywilizacja: Poprzez wieki
Stworzenie cywilizacji od antyku do czasów współczesnych było tematem świetnej gry Sida Meiera. W tym przypadku tematyka jest bardzo podobna, a wykonanie gry i grywalność ani trochę nie ustępują miejsca dziełu Meiera. Kilkugodzinny pojedynek między graczami, w którym postarają się oni zapisać złotymi literami na kartach historii. Bardzo dobrze rozplanowana mechanika wymagająca odpowiedniego gospodarowania zasobami i akcjami. W grze można zmieniać ustroje, wznosić wspaniałe cuda, a za przewodników swojej nacji obierać znane postaci z historii. Jeśli macie ochotę na kilka godzin naprawdę wymagającej strategii, to gorąco polecamy ten tytuł.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ora et Labora
Wznoszenie opactwa to nie jest szybki proces – dlatego ta gra idealnie pasuje do tego zestawienia. Jeśli macie ochotę na wciągającą, kilkugodzinną rozgrywkę, w której liczy się odpowiednie kalkulowanie i planowanie, do tego lubicie innym krzyżować szyki, to „Ora et Labora” jest właśnie dla Was. Ciekawy mechanizm pozyskiwania zasobów i zbierania punktów zwycięstwa zarówno dzięki dobremu planowaniu przestrzennemu, jak i przetwarzaniu dóbr zdecydowanie zasługują na uwagę.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gettysburg
„Gettysburg” to gra podobna mechanicznie do „Waterloo” tego samego autora, czyli Martina Wallace’a. Jak wskazuje tytuł, będziemy symulować bitwy z wojny secesyjnej. Jeden z graczy wciela się w wojska unii, drugi prowadzi konfederatów. Konflikt na planszy będzie przypominał ten historyczny, gdyż dostępne jednostki i posiłki odpowiadają tym biorącym udział w starciu. Dobrze sprawdzający się mechanizm rozkazów pozwala na ciekawe rozgrywanie batalii i manipulacje wojsk na planszy. Jeśli jesteście miłośnikami planszówek i przejrzystych mechanik, to polecamy „Gettysburg”.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Boże Igrzysko
Niech nie zmyli Was tytuł: jedyną wspólną cechą, jaką ma ta gra z książką Normana Daviesa, jest tematyka historii Polski w okresie Rzeczpospolitej Szlacheckiej. Przyjdzie nam tutaj wcielić się w rody magnackie i bronić granic przed zagrożeniami zewnętrznymi (Krzyżacy, potop szwedzki, najazdy tureckie), rozwijać nasze latyfundia, łożyć na edukację i dążyć do zdobycia wiecznej chwały. Na pierwszy rzut oka mamy tu do czynienia z grą kooperacyjną, w której los państwa zależy od naszych zdolności do współpracy z innymi magnatami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by, wzorując się na swoich historycznych odpowiednikach, przedkładać interesy własnego rodu i swoich włości nad interesy państwa. Tylko od nas zależy, czy Polska padnie łupem zaborców, czy też wejdzie w wiek XVIII silna i zjednoczona.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
War of the Ring
Spośród wielu gier opartych na „Władcy Pierścieni” „War of the Ring” wyróżnia się niecodziennym połączeniem wątku wyprawy pierścienia z wojennym aspektem walki dobra ze złem w Śródziemiu. Jeden z graczy staje po stronie sił dobra i otrzymuje możliwość kierowania drużyną bohaterów oraz gromadzenia pod swoimi sztandarami armii, które uderzą na Mordor. Drugi z grających dostaje możliwość wcielenia się w Saurona i rzucania do walki niewyczerpanych zastępów wojowników, których jedynym celem jest opóźnić wędrówkę Froda i jego drużyny.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Bitwy Westeros
Nie jest to pierwsza gra planszowa osadzona w uniwersum „Pieśni Lodu i Ognia” Martina, ale w przeciwieństwie do swojego poprzednika koncentruje się na militarnych konfliktach znanych nam z kart powieści. Tym razem przyjdzie nam dowodzić zakutymi w stal rycerzami, piechurami i innymi wojskami rodów Starków lub Lannisterów w ich brutalnych bojach o honor i sławę. Heksy terenu ustawiane na planszy pozwalają nie tylko na przygotowanie przedstawionych scenariuszy, ale także na tworzenie swoich własnych bitew. Mimo że gra do pewnego stopnia oparta jest na mechanizmie znanym z serii „BattleLore”, wprowadza wiele nowych rozwiązań strategicznych. Warto też zauważyć, że rozgrywka w „Bitwy Westeros” jest dość krótka w porównaniu z innymi tytułami w tym zestawieniu i trwa około jednej godziny.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Imperial 2030
W tej grze naprawdę można poczuć, czym jest prawdziwa władza. „Imperial 2030” przenosi nas w niedaleką przyszłość, gdzie prym na świecie wiedzie sześć potęg gospodarczych: USA, Rosja, Unia Europejska, Chiny, Brazylia i Indie. Gracze wcielają się w inwestorów, którzy wspierając rządy różnych państw, będą starali się uzyskać z tego jak najwięcej dywidend. Rozwój przemysłu, wyścig zbrojeń, zajmowanie nowych terenów. Decyzje polityczne o globalnym zasięgu. Równoczesne wspieranie dwóch wrogich nacji? Sentymentów brak, gdy w grę wchodzą pieniądze. Niewyobrażalne pieniądze.
Kup w Rebel.pl.
koniec
27 lutego 2012

Komentarze

27 II 2012   10:10:56

to jaki jest motyw przewodni tego zestawienia, bo nie do końca zrozumiałem?

27 II 2012   10:32:46

Moze HARDCORE :) Nie żadne pary games dla wszystkich ale molochy planszówkowe :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie przegap: Kwiecień 2019
Esensja

30 IV 2019

Majówka majówką, a podsumowanie miesiąca być musi.

więcej »

Nie przegap: Marzec 2019
Esensja

31 III 2019

Ostatni dzień marca był w tym roku o godzinę krótszy, ale nie znaczy to że zaniedbujemy nasze obowiązki: oto lista naszych marcowych recenzji.

więcej »

Nie przegap: Luty 2019
Esensja

28 II 2019

Przerywamy na chwilę błogie trawienie pączków i przypominamy co zrecenzowaliśmy w lutym.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Podziemne uprawy
— Agata Hanak

Śmiertelne starcie
— Agata Hanak

Promocja: Siedziby i imiona Bestii

Guzik mnie obchodzi!
— Jakub Małecki

Łatwy cel
— Jakub Małecki

Szklana ekonomia
— Jakub Małecki

Nadchodzi zima
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.