KaloryferLeszek ’Leslie’ Karlik, Małgorzata ’Ama’ Roznerska, Witold Witaszewski
Leszek ’Leslie’ Karlik, Małgorzata ’Ama’ Roznerska, Witold WitaszewskiKaloryferSzczury nie lubią Tanków. Odrazą napawa ich bezmyślny sposób rozwiązywania przez Tanki problemów, hałas robiony przez Tanki i w ogóle Tanki jako takie. Szczury bez przerwy szydzą z Tanków i robią im głupie dowcipy. Tank ma ok. 20% szansy, że zrozumie szyderstwa Szczura lub zorientuje się, kto zrobił mu niezrozumiały (tylko dla niego oczywiście!) dowcip. Szczur ma +5 do Maskowania/ Skradania przy podchodzeniu do Tanka w celu wycięcia mu numeru i +5 do Uników przed ogniem z broni maszynowej rozsierdzonego numerem Tanka. Gracze, których Szczury nie wycinają Tankom numerów, powinni zostać ukarani. Szczury pałają gorącą miłością do map i planów. Jeżeli Szczur zobaczy mapę, obojętnie bezpańską czy nie, nie spocznie, póki jej nie zdobędzie. Szczury nie znoszą walki wręcz. Nie mogą angażować się w walkę wręcz z własnej woli. Jeśli Szczur zostanie zaskoczony, będzie starał się osiągnąć taką pozycję, by móc przeciwnika spokojnie zastrzelić. Rozwijanie umiejętności walki wręcz kosztuje Szczura podwójną cenę. Zdolność specjalna: Wyczucie niebezpieczeństwa – przy wchodzeniu w zasadzkę, na pole minowe, ew. na słaby mostek postaci przysługuje test na połowę czajenia. Jeśli test jest udany, postać czuje „złe wibracje”. Jeśli test udał się wyjątkowo dobrze lub MG jest w dobrym nastroju, postać wie dokładnie, czym coś grozi. ZDOLNOŚCI POSTACI Po wybraniu klasy postaci, gracz musi wylosować wszystkie cechy rzucając k20. Przy tym po losowaniu może wybrać cechą, którą może wylosować ponownie i wybrać wyższy wynik. Po określeniu wszystkich cech i wpisaniu wyposażenia, gracz dostaje 50 punktów. Może za nie podnieść dowolną dostępną jego postaci umiejętność (w proporcji 1:1) albo dowolną cechę (w proporcji 1:10). Uwaga! Tankom nie można podnieść czajenia, gdyż Tanki go nie mają: to nie jest zero czajenia, tylko jego totalny brak! Każda umiejętność posiada bazówkę, czyli podstawową wysokość, równą 1/4 odpowiedniej cechy. Rozszerzenie kupione za punkty jest dodawane do bazówki. CZAS I RUNDY Runda zajmuje akurat tyle czasu, żeby każda z postaci uczestniczących w walce zdążyła zrobić jedną rzecz – wykonać test umiejętności lub wykonać jedną, względnie nieskomplikowaną czynność. Wyjątkiem jest umiejętność Unik. Postać może zacząć rundę od zrobienia Uniku i potem wykonać jeszcze jedną czynność. Nie można jednak dokonać już jakiejś czynności i potem zadeklarować Uniku. TESTY I TESTOWANIE Do wykonywania wszystkich testów używa się k20. Test jest udany, jeżeli na k20 wypadnie mniej niż wynosi testowana zdolność lub cecha. Jeśli MG uzna jakąś czynność za wyjątkowo trudną, może dodać modyfikator wedle swojego uznania – postać testuje wtedy umiejętność zmniejszoną o wartość modyfikatora. Jeżeli na k20 wypadnie 1, to jest to tzw. krytyczny sukces – postać zrobiła coś wyjątkowo dobrze i efekty są zadziwiające (wyjątkiem jest test czajenia dla Tanka – nawet 1 nie oznacza udanego testu). Jeżeli na k20 wypadnie 20 to jest to tzw. krytyczna porażka – postaci udało się coś wyjątkowo spartolić i efekty także są zadziwiające. STRZELANIE Strzelanie ogniem pojedynczym Rozwiązuje się je identycznie jak zwykłe testy umiejętności – rzut k20. Jeśli udany, to gracz rzuca na obrażenia. Do strzelania ogniem pojedynczym przysługuje dodatek +2 za celowanie i następne +2 za celownik (ale przecież prawdziwy Tank nie celuje!) Strzelanie ogniem ciągłym Są dwie procedury: Gracz określa, ile pocisków wystrzeli jego postać. Następnie testuje odpowiednią umiejętność strzelecką zwiększoną o 1 za każdą wystrzeloną kulę. W cel trafia tyle kul, o ile punktów rzut był niższy od umiejętności. Następnie wykonuje się rzut na obrażenia, pomniejsza o wartości: pancerza i Prawdziwego pakera celu i mnoży razy liczbę pocisków, które dotarły do celu. Gracz określa, ile pocisków wystrzeli jego postać i jaki ma być rozrzut pocisków (w metrach). Należy podzielić liczbę pocisków przez rozrzut, a wynik pomnożyć razy 2. Efekt mnożenia to efektywna „umiejętność” chmury ołowiu do trafienia każdego celu w strefie ognia. Należy ją zmodyfikować w zależności od osłony, jaką ma cel i innych podobnych czynników. Potem przetestować to prawdopodobieństwo dla każdego celu i rzucać obrażenia. Klepanie paszczy Różnica pomiędzy klepaniem paszcz wręcz i klepaniem paszcz przy użyciu instrumentów polega wyłącznie na używanej umiejętności – zasady są dokładnie takie same. Atakujący deklaruje swój zamiar. Broniący określa swoją reakcję – może blokować uderzenie, mieć nadzieję że przeciwnik nie trafi albo wykonywać unik. Obrażenia przy klepaniu Postać klepiąca inną postać wręcz zadaje jej jedną kostkę obrażeń za każde zaczęte dziesięć punktów swojej pakerności. Jeśli do klepania używany jest jakiś przyrząd, stosuje się obrażenia jakie zadaje przyrząd. SPRZĘT WSZELAKI Ubrania Jak to ubrania. Jeden nosi takie, drugi nosi inne. Jeśli ktoś ma fajną skórzaną kurtkę, jest niezły, a kurtkę można mu zabrać i sprzedać, jeśli nie będzie bardzo dziurawa. Kwestię cen normalnych ubrań pominę wyniosłym milczeniem. Postać wygląda w niej jak nieźlak – część ludzi ogląda się za nim z podziwem, część z zazdrością, część natychmiast chce go skroić. 200$. Potężne skórzane buciory wzmacniane w strategicznych miejscach stalowymi płytkami. Ważą przynajmniej po pięć kilo, potrzebują kilometrowych sznurówek i wzbudzają niekłamany szacunek gawiedzi. Nikt ci już nie nadepnie na nogę w autobusie. 50$. Obuwie dla popaprańców. 10$. Jest ciepły. Jest czarny. Świetnie faluje na wietrze. Można pod nim ukryć bazookę. Same zalety. 100$. Przydatne gadżety Jak sama nazwa wskazuje, różne śmieci do noszenia po kieszeniach, w torbach i na ramionach. Rozprasza ciszę i nudę. Denerwuje sąsiadów i przechodniów. Straszy dzieci, gołębie i małe zwierzęta domowe. Czego więcej chcieć? Sprzęt grający wielkości małej komody kosztuje 500 $. Noszenie przy sobie mniejszego bumboksa mija się z celem – zagłuszy go hałas uliczny. Zasilana z baterii dwuręczna wiertara udarowa, z regulowaną prędkością obrotów, zmianą kierunku kręcenia, kompletem wierteł i gustownym futerałem. Znakomita do wiercenia dziur, przydatna też do przesłuchań. Jedyne 100$. O, to jest dopiero fajny gadżet! Żadne drzwi się przed nią nie oprą, waży dobre pięć kilo, ogłuszająco warczy i żłopie paliwo w zastraszającym tempie. 200$, maskę hokejową trzeba dokupić osobno. Wraz z piłą tworzy niezbędnik szanującego się psychopaty. 25$. Na wypadek, gdyby Druciarz zgubił swoje. 200$. Lub inna sympatyczna, pluszowa maskotka. Małe, przyjazne oczka, radosny uśmiech, kubraczek. 5$ Czyli podstawowy sprzęt kibica. Obsługa nie nastręcza problemów (chyba że Tankom) – nacisnąć dźwigienkę, słuchać trąbienia. Puścić dźwigienkę, słuchać dzwonienia w uszach. Znakomita rzecz na party.10$. Czyli podstawowy sprzęt graficiarza. Obsługa nie nastręcza problemów (chyba że Tankom… to już gdzieś było, prawda?) 5$. Opatrunek w spraju. Wylot kierujemy na ranę, naciskamy kapturek (co za obleśna nazwa) i rana pokrywa się glutowatą masą powstrzymującą krwawienie. Uwaga dla nie-Łapiduchów – sprajowanie na dziury po pociskach z działka mija się z celem. Starcza na pięć użyć, 15$. |
Powoli zbliżają się wakacje – co ciekawego warto spakować do waszych pleckaów i walizek?
więcej »Warhammerowy kwiecień upłynął głównie na zapowiedziach i prezentacjach nowych ciekawych materiałów.
więcej »Tym, którzy chcieliby przeznaczyć majówkę na nadrobienie naszych kwietniowych recenzji służymy ściągawką.
więcej »Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski
Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski
Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski
Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski
W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski
Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski
Full Thrust
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Atak krytyków
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Logika szkodzi
— Witold Witaszewski
Relatywny tłumek ludzi
— Leszek ’Leslie’ Karlik, Małgorzata ’Ama’ Roznerska
Średnia 3+
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Super-naziści w kosmosie
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Matrix
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Kaloryfer – The Adventure
— Witold Witaszewski
D20 - Open Gaming?
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Gasnące Słońca
— Leszek ’Leslie’ Karlik