Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

‹Czarne historie›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCzarne historie
Tytuł oryginalnyBlack Stories
Data produkcjiczerwiec 2010
Producent Moses
Wydawca G3
CyklCzarne historie
EAN5907732314137
Info2-15 graczy, od 14 lat
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czarno to widzę
[„Czarne historie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Właśnie zakończył się rok szkolny i rozpoczął sezon urlopowy. Przyjemny czas na spędzanie wolnych chwil wraz ze znajomymi. Idealnym sposobem na letnie wieczory jest słuchanie opowieści czy to przy lampce wina na tarasie, czy też wśród głuszy przy trzaskaniu drew. Teraz z tymi najmroczniejszymi z opowiadań możemy się zapoznać dzięki „Czarnym historiom”.

Kamil Sambor

Czarno to widzę
[„Czarne historie” - recenzja]

Właśnie zakończył się rok szkolny i rozpoczął sezon urlopowy. Przyjemny czas na spędzanie wolnych chwil wraz ze znajomymi. Idealnym sposobem na letnie wieczory jest słuchanie opowieści czy to przy lampce wina na tarasie, czy też wśród głuszy przy trzaskaniu drew. Teraz z tymi najmroczniejszymi z opowiadań możemy się zapoznać dzięki „Czarnym historiom”.

Dziękujemy wydawnictwu G3 za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Czarne historie›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCzarne historie
Tytuł oryginalnyBlack Stories
Data produkcjiczerwiec 2010
Producent Moses
Wydawca G3
CyklCzarne historie
EAN5907732314137
Info2-15 graczy, od 14 lat
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Gdy otworzymy pudełko z sugestywną plamą krwi, naszym oczom ukaże się talia 50 dużych kart z ilustracjami i opisem makabrycznych wydarzeń z jednej strony, a z drugiej z ich przyczynami i całym zajściem.
Zasady tej gry są niebywale proste. Jedna osoba zostaje mistrzem tajemnic i odczytuje na głos fragment historii z karty (a sama zapoznaje się z pełnym opisem wydarzeń). Teraz zadaniem reszty uczestników jest odgadnięcie tego, co się dokładnie wydarzyło i jak doszło do tragedii (wszak to czarne historie). Gracze mogą zadawać pytania, na które możliwa jest odpowiedź TAK lub NIE. Tylko narrator zna rozwiązanie i teraz jego obowiązkiem jest wspomóc graczy w odgadnięciu tej historii. Może to robić, dając wskazówki: np. mówiąc, że odpowiedź na dane pytanie oddali graczy od celu lub w każdy dowolny sposób, który naprowadzi na prawidłowy trop.
Gra jest solidnie wykonana: porządne duże karty z idealnie pasującymi ilustracjami (czasami warto pokazać je graczom, ponieważ też są podpowiedziami). Zabawa ta jest świetnym rozwiązaniem na wieczory ze znajomymi, by rozegrać 2 lub 3 historyjki, albo na podróż, by urozmaicić sobie czas. Jedynym minusem jest to, że miłośnicy kryminałów mają duuużo łatwiej, ponieważ niejednokrotnie tragiczne wydarzenia są po prostu inną wersją sytuacji opisanych w książkach. Warto również wspomnieć, że gra czasem może się przeciągać, gdy gracze utkną w pewnym momencie i zabraknie im pomysłów. Dla niektórych minusem może okazać się też to, że jest tylko – i aż – 50 historii i zazwyczaj osoba, która je kupiła, zna wszystkie i pełni rolę stałego mistrza tajemnic.
Jednak przy tych drobnych minusach dostajemy produkt dobrze wykonany, z czytelną instrukcją oraz niezwykle wciągający. Na pewno dostarczy wiele godzin zabawy ze znajomymi zarówno podczas tych wakacji, jak i każdego wyjazdu czy spotkania.
koniec
30 czerwca 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Mała rzecz, a cieszy
Miłosz Cybowski

16 V 2019

„Preludium” to najmniejszy z dotychczasowych dodatków do „Terraformacji Marsa”, ale nie dajcie się zwieść – kilkadziesiąt dodatkowych kart poważnie modyfikuje i przyspiesza rozgrywkę.

więcej »

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
Miłosz Cybowski

15 V 2019

Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

więcej »

Krótko o grach: Nowa, lepsza „Machina”
Miłosz Cybowski

14 V 2019

Bardzo wiele elementów „Gizmos” przywodzi na myśl leciwą „Machinę”. I nawet jeśli grze brakuje tego samego klimatu, którym charakteryzowała się jedna z pierwszych gier Wydawnictwa Portal, to jest to wciąż tytuł wart uwagi.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.