Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

‹Zgadywanka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZgadywanka
Data produkcjiI półrocze 2011
Producent Alexander
EAN5906018003727
Info2+ graczy, od 4 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Nie tylko pamięć
[„Zgadywanka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Zgadywanka” to gra dla dzieci nieco zbliżona do „Hoppla-Hopp”. Gra się w nią jednak zupełnie inaczej…

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Nie tylko pamięć
[„Zgadywanka” - recenzja]

„Zgadywanka” to gra dla dzieci nieco zbliżona do „Hoppla-Hopp”. Gra się w nią jednak zupełnie inaczej…

‹Zgadywanka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZgadywanka
Data produkcjiI półrocze 2011
Producent Alexander
EAN5906018003727
Info2+ graczy, od 4 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Podobnie jak w „Hoppla-Hopp”, należy zapamiętywać zakrywane obrazki – i przywoływać je z pamięci na żądanie. Dzięki użyciu kostki sześciościennej (oraz sześciu kolorowych kubków do zakrywania) oraz turowemu systemowi rozgrywki, „Zgadywanka” jest nieco mniej dynamiczna. Ważne jest też to, że zapamiętywać muszą jednocześnie wszyscy gracze, a nie tylko jeden.
Celem „Zgadywanki” nie jest tylko wspólna zabawa. Obrazki zostały tak dobrane, by wspomagać naukę prawidłowej wymowy głosek S-Z-C-DZ. Stąd wskazana jest podczas gry obecność dorosłej osoby, mogącej w razie potrzeby skorygować odczytywany gremialnie podpis ilustracji. W skład gry wchodzi 6 kolorowych kubeczków, 30 elementów z głoską „S”, 30 z głoską „C”, 24 z głoską „Z”, 12 z głoską „DZ” oraz kostka. Żetony te (kwadratowe tekturki z obrazkiem i podpisem) mają kolorowe tło, tożsame z barwami kubeczków i ścian na kostce.
Po rozdzieleniu elementów na kolory, każdy ich stosik przykrywa się adekwatnym cylindrem, po czym rozpoczynający grę rzuca kostką. Na jaki kolor wypadnie, na taki bęc – zadaniem gracza jest zgadnąć i prawidłowo wymówić nazwę przedmiotu na żetonie z wierzchu właściwego (zakrytego) stosu. Następnie kubek się podnosi i… Jeśli osoba zgadła, zabiera żeton (który odtąd będzie stanowił jeden zdobyty punkt), po czym wszyscy chóralnie (bądź każdy gracz z osobna) wymawiają nazwę kolejnego przedmiotu w danym kolorze. Stos się zakrywa, kostką rzuca kolejny gracz. Oczywiście, jeśli w swym rzucie dana osoba nie zgadnie – traci kolejkę.
Warto co kilka rund, w ramach przypomnienia, odsłonić na chwilę wszystkie kubeczki. Pamiętajmy, że to gra dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – nie wymagajmy zbyt wiele. Dodatkowo, jeśli bardziej zależy nam na dobrej, wspólnej zabawie niż na zaciętej rywalizacji, można sobie wzajemnie podpowiadać… Osoba dorosła może grać wraz z dziećmi lub stanowić kogoś w rodzaju krupiera, odpowiedzialnego za odkrywanie stosów (i udzielającego podpowiedzi).
Dodatkowymi atutami jest niska cena oraz możliwość bezproblemowej gry nawet po zagubieniu lub uszkodzeniu niektórych żetonów. Niestety, producent nie przewidział możliwości zabrania gry na wyjazdową wycieczkę, nie proponując bardziej stosownego do tego opakowania.
koniec
5 grudnia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wojny klanów
Miłosz Cybowski

29 XI 2019

„Battle for Rokugan” jest klasycznym przykładem gry planszowej opartej na mechanice kontroli terytorium. Sporo rekompensuje tutaj klimat oraz wykonanie, a także stosunkowo niska cena (jeśli porównać ją z takimi hitami jak „Raising Sun” czy „Blood Rage”).

więcej »

Gdy Prząśniczka w Halce wywija Oberka
Wojciech Gołąbowski

17 XI 2019

5 maja 2019 roku obchodziliśmy dwusetną rocznicę urodzin Ojca polskiej opery narodowej, Stanisława Moniuszki. Zagrajmy więc… Moniuszkę? Jeśli potrafimy, owszem. Jeśli jednak w tej materii nie domagamy, rozłóżmy planszę i zagrajmy w „Stanisława Moniuszkę”.

więcej »

Ciężkie życie osadnika
Agata Hanak

9 XI 2019

Kilka tygodni temu w moje ręce trafiła gra „Dice settlers – osadnicy z krwi i kości”, kolejna na polskim rynku, której tematyka dotyczy osadnictwa. Tym razem jest to gra z gatunku 4X czyli „explore, expand, exploit, exterminate”. W tym wszystkim wydajnie pomogą nam kości, których w pudełku jest całe mnóstwo. Jeśli lubicie kostki, zwłaszcza te z niestandardowymi symbolami, to będziecie zachwyceni.

więcej »

Polecamy

Błękit

Online:

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Przerwane beztroskie dzieciństwo
— Marcin Mroziuk

Słów nie rzuca się na wiatr
— Marcin Mroziuk

Wszystko się może zdarzyć
— Joanna Kapica-Curzytek

To nie jest bajka
— Marcin Mroziuk

Królewna na scenie
— Marcin Mroziuk

Guzik szczęścia
— Marcin Mroziuk

Każdy pies może być wyjątkowy
— Marcin Mroziuk

Skarby ukryte w ziemi
— Marcin Mroziuk

Wszystkie sekrety geografa
— Marcin Mroziuk

Przyjaźń i ochrona środowiska
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

A pamiętacie…: Całuski dla mnie
— Wojciech Gołąbowski

Gdy Prząśniczka w Halce wywija Oberka
— Wojciech Gołąbowski

Z drugiej strony sutanny
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o książkach: Nie jedzcie bajkowych kucyków
— Wojciech Gołąbowski

Przeczytaj to jeszcze raz: A Śląsk wciąż nieznany…
— Wojciech Gołąbowski

Przeczytaj to jeszcze raz: Detektywi wiecznie żywi
— Wojciech Gołąbowski

Kadr, który…: Z kategorii „cytaty”
— Wojciech Gołąbowski

Kadr, który…: …i nie zawaham się…
— Wojciech Gołąbowski

Kadr, który…: Pytania ważne i ważniejsze
— Wojciech Gołąbowski

Z armaty w rycerza
— Wojciech Gołąbowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.