Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 listopada 2018
w Esensji w Esensjopedii

Adam Kałuża
‹K2: Broad Peak›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułK2: Broad Peak
Data produkcji22 października 2011
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN5901549927016
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

K3 – przedmurze niebios

Esensja.pl
Esensja.pl
Ośnieżony szczyt K3 wznosi się na wysokość ponad 8 tysięcy metrów. Polscy himalaiści odcisnęli swój ślad w historii jego zdobycia, tak jak i podczas podboju K2. Czy i tym razem Adam Kałuża stworzył grę, w której można odczuć trud wspinaczki? Przekonajmy się o tym, przyglądając się „K2: Broad Peak”.

Kamil Sambor

K3 – przedmurze niebios

Ośnieżony szczyt K3 wznosi się na wysokość ponad 8 tysięcy metrów. Polscy himalaiści odcisnęli swój ślad w historii jego zdobycia, tak jak i podczas podboju K2. Czy i tym razem Adam Kałuża stworzył grę, w której można odczuć trud wspinaczki? Przekonajmy się o tym, przyglądając się „K2: Broad Peak”.

Dziękujemy sklepowi Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Adam Kałuża
‹K2: Broad Peak›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułK2: Broad Peak
Data produkcji22 października 2011
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN5901549927016
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dodatki do gier często są wyciąganiem pieniędzy od graczy, nie czuć w nich klimatu rozgrywki albo zmiany są tylko kosmetyczne, rzadko się zdarza, by dane rozszerzenie zmieniało coś istotnego w rozgrywce. Jednak zdarzają się również perełki, które tak modyfikują reguły, by rozgrywka była jeszcze bardziej emocjonująca. Do tej drugiej kategorii zdecydowanie należy „K2: Broad peak”.
Dzięki temu dodatkowi znów zmierzymy się z trudem wspinaczki wysokogórskiej. Tym razem mamy do rozegrania dwa scenariusze, bazujące na przygodach i wyczynach polskich himalaistów. Jeden z nich jest hołdem dla Krzysztofa Wielickiego, który zdobył K3 w stylu alpejskim (w ciągu 21h). Drugi zaś opowiada o zdobyciu trawersem przez Wojciecha Kurtyka i Jerzego Kukuczkę trzech szczytów Broad Peak. Do tych dwóch emocjonujących typów rozgrywek wystarczy dwustronna plansza oraz kilka nowych elementów, jak żetony trawersów i punktacji szczytów do „Trawersu” oraz jamy śnieżne, które się przydadzą w „Biegu na szczyt”.
W obu scenariuszach zasady są lekko modyfikowane: w „Biegu na szczyt” usuwamy kilka kart, które umożliwiały nam szybką aklimatyzację, rozstawianie namiotów jest niemożliwe, a pojawia się możliwość budowania jam śnieżnych, które są zasypywane w ciągu dwóch dni od ich wygrzebania. Dodatkowo sama rozgrywka jest krótsza o trzy dni. W przypadku „Trawersu” mamy możliwość przejścia całego masywu Broad Peak, co daje dodatkowe punkty za każdy zdobyty szczyt. Ponadto ciekawą opcją jest to, że namiot jest tylko jeden na ekipę i można go składać oraz rozkładać, nie jest na stałe przypisany do jednego himalaisty. Dzięki temu podczas rozgrywki osoba niosąca namiot może się zmieniać. Pozostałe zasady, jak zagrywanie kart, zdobywanie aklimatyzacji czy też kary za forsowny marsz, są identyczne jak w „K2”. Jeśli nie znasz, drogi Czytelniku, tej gry, to odsyłam do recenzji.
Czy warto kupić ten dodatek? Tak! Gra jest jeszcze bardziej emocjonująca, a rozgrywka wzbogacona ciekawymi zasadami, które świetnie się komponują z nowymi układami plansz. Jest naprawdę wiele interesujących kombinacji, jakie możemy wykonywać. Nadal odczuwamy ciężar każdego przemierzonego kroku i w duchu zaklinamy, by wyszły nam odpowiednie karty, by aklimatyzacja pojawiła się właśnie teraz, by udało nam się zejść z góry po morderczej wspinaczce. Muszę przyznać, że emocje są jeszcze większe niż w przypadku standardowego „K2”. Do tego zupełnie inna specyfika obu scenariuszy daje całkiem inne odczucia, raz staramy się przemyślanie i w miarę szybko zdobyć szczyty, wszystkie pod rząd, innym razem ścigamy się na górę i staramy zejść i w miarę możliwości wbiec jeszcze drugim himalaistą, cały czas pamiętając, że aklimatyzacja jest bardzo trudna.
Podczas każdej z rozgrywek czułem dreszczyk emocji, dobrze dopracowane mapy i mechanika współgrają ze sobą, krótko mówiąc – jest to świetne odświeżenie tytułu, które spowoduje, że znów zatoniemy w rozgrywce. Adam Kałuża swoim „K2” odmienił na pewno rynek polskich gier, a ten dodatek zdecydowanie wart jest swojej ceny i zapewni wiele godzin wspaniałej rozgrywki dla wszystkich miłośników pierwowzoru!
koniec
23 lutego 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie ma głupich pytań?
Marcin Osuch

17 X 2018

Czy wiedza jaki program prowadzi Krzysztof Ibisz wnosi coś do naszego życia? Pytanie retoryczne. Na szczęście w „Traf w 10” takich „pustych” pytań jest niewiele.

więcej »

Zbuduj swój mózg
Konrad Wągrowski

10 X 2018

Znacie „Dobble”? Na pewno znacie, to wszak jedna z najpopularniejszych współczesnych gier. „Cortex” jest takim „Dobble”, ale do ósmej potęgi. Zabawa polega bowiem także na tym, że kilka osób patrzy na ten sam obrazek i coś próbuje na nim znaleźć, ale istnieje aż osiem wersji tego, co i jak należy odszukać.

więcej »

Walka o pyłek
Marcin Osuch

17 IX 2018

Niech was nie zwiodą niewielkie wymiary pudełka z „Pszczołami”. Ta karciana gra wymaga ładnego kawałka równej powierzchni i kilkukrotnej lektury instrukcji. Wtedy jest szansa na dobrą zabawę.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Budowanie domu
— Agata Hanak

G(ó)ra, z którą nie ma żartów
— Jakub Małecki

To, czego nie widać na powierzchni
— Justyna Lenda

Mała Esensja: Krab w panierce raz!
— Kamil Sambor

Mała Esensja: Z liścia na liść
— Jakub Małecki

Spryt i przestrzeń
— Bartosz Hornik

Łowcy smoków
— Kamil Sambor

Niebios próg
— Kamil Sambor

Mała Esensja: Brawurowo, grywalnie i nostalgicznie
— Kamil Sambor

Puzzle na punkty
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.