Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Anty-Wirus›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnty-Wirus
Wydawca Granna
EAN5900221001174
Infood 7 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Zaraź się myśleniem!
[„Anty-Wirus” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nazwa „Anty-wirus” jest niewątpliwie bardzo trafna, ponieważ plansza z umieszczonymi na niej kolorowymi ruchomymi elementami rzeczywiście kojarzy się z bakteriami lub wirusami widzianymi przez mikroskop elektronowy. W dodatku łamigłówka ta jest naprawdę groźna, gdyż potrafi zawładnąć umysłem gracza na wiele godzin.

Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Zaraź się myśleniem!
[„Anty-Wirus” - recenzja]

Nazwa „Anty-wirus” jest niewątpliwie bardzo trafna, ponieważ plansza z umieszczonymi na niej kolorowymi ruchomymi elementami rzeczywiście kojarzy się z bakteriami lub wirusami widzianymi przez mikroskop elektronowy. W dodatku łamigłówka ta jest naprawdę groźna, gdyż potrafi zawładnąć umysłem gracza na wiele godzin.

Dziękujemy wydawnictwu Granna za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Anty-Wirus›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnty-Wirus
Wydawca Granna
EAN5900221001174
Infood 7 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Anty-wirus” prezentuje się wyjątkowo efektownie zarówno w dużym kolorowym kartonowym opakowaniu, jak i po wyjęciu z niego. W dodatku pofałdowana plastikowa plansza i umieszczone na niej elementy nie tylko ciekawie wyglądają, ale w czasie rozwiązywania zadań dostarczają również sporo miłych doznań dotykowych. Czyżby obowiązywała tutaj zasada – „przez palce do głowy” (może i jest w tym jakaś metoda)? Drobnym mankamentem jest, że przechowywanie „Anty-wirusa” w oryginalnym opakowaniu jest zwyczajnie niepraktyczne, gdyż zajmuje on wtedy dużo więcej miejsca, a na domiar złego pakowanie go przy użyciu plastikowych wytłoczek nie jest ani proste, ani przyjemne. Na szczęście dołączono do gry solidny zamykany woreczek, do którego bez problemu można wszystko schować, co szczególnie dobrze sprawdza się przy zabieraniu „Anty-wirusa” na jakiś wyjazd.
Reguły łamigłówki są bardzo proste do opanowania, a z początkowymi zadaniami bez większych problemów powinno się uporać nawet sześcioletnie dziecko. W książeczce znajdziemy sześćdziesiąt zadań podzielonych na pięć poziomów trudności. Warto tutaj zaznaczyć, że rozwiązanie tych z ostatniego może sprawić sporo kłopotu nie tylko maluchom, ale i dorosłym. Właśnie dzięki dużemu zróżnicowaniu skali trudności zadań „Anty-wirus” nie znudzi się zbyt szybko i całkiem często może być po kryjomu podbierany dziecku przez rodziców.
Przystępując do rozwiązania zadania, należy rozmieścić na planszy elementy zgodnie z rysunkiem z książeczki. Mamy do dyspozycji dziewięć kolorowych ruchomych „wirusów” o różnych kształtach oraz dwa małe białe elementy, które są wykorzystywane do zmiany kształtu planszy i nie przemieszczają się. Oczywiście nie wszystkie są wykorzystywane w poszczególnych zadaniach, dlatego istnieje naprawdę dużo możliwych układów początkowych – w sumie szkoda trochę, że zadań jest tylko sześćdziesiąt. Naszym celem jest zawsze wysunięcie czerwonego wirusa poza planszę przez lukę w jej narożniku. Wirusy mogą się poruszać w czterech kierunkach, ale jedynie na ukos (tak jak umożliwiają to zagłębienia w planszy). Na początku przygody z „Anty-wirusem” trzeba tylko uważać, aby niechcący nie przesunąć wirusa w pionie lub poziomie czy też nie obrócić go wokół osi, ale po kilku zadaniach właściwe przemieszczanie elementów gry wchodzi nam w krew. W najprostszych zadaniach na planszy jest dużo pustych przestrzeni, więc usunięcie z drogi czerwonego wirusa innych elementów nie wymaga zbyt wielu ruchów. Wraz ze wzrostem poziomu trudności zadań zagęszczenie wirusów na planszy rośnie, więc konieczne stają się naprawdę skomplikowane machinacje ruchomymi elementami, w tym równoczesne przemieszczanie całych grup.
Niewątpliwie „Anty-wirus” to jedna z najciekawszych łamigłówek dostępnych na naszym rynku, a dodatkową zaletą jest, że różni się on znacznie mechaniką od innych propozycji z serii Smart Games. W tym przypadku otrzymujemy w naprawdę rozsądnej cenie wiele godzin świetnej zabawy, która angażuje zarówno umysł, jak i dłonie. Tytułem tym powinni być więc zachwyceni wszyscy miłośnicy łamania głowy, nawet jeśli dawno skończyli siedem lat (dolny przedział sugerowanego przez wydawcę wieku gracza).
koniec
13 maja 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Magia Kuby Rozpruwacza
Miłosz Cybowski

13 VIII 2022

„Dzień niepodległości” rozgrywa się w podzielonym między Unię a Konfederację Dodge City, tuż przed obchodami tytułowego święta przez ludzi z północy. Umieszczenie niewielkiej przygody detektywistycznej właśnie w tak konkretnym miejscu i czasie okazuje się bardzo dobrym pomysłem, pozwalającym poczuć polityczne i społeczne podziały świata Martwych Ziem.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Na moją drapaczkę!
— Joanna Kapica-Curzytek

Na moje wąsy!
— Joanna Kapica-Curzytek

Mruczysław Holmes
— Joanna Kapica-Curzytek

Kocioł z balią!
— Joanna Kapica-Curzytek

Wszechmocna sardynko w oleju!
— Joanna Kapica-Curzytek

Ciepło, mimo że zimno
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Młodzi pogromcy przestępców znowu w akcji
— Marcin Mroziuk

Niemożliwe?
— Joanna Kapica-Curzytek

Niebezpieczne pragnienia
— Marcin Mroziuk

Wszystkie końce świata
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.