Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 stycznia 2019
w Esensji w Esensjopedii

‹Złam to›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZłam to
Data produkcji31 grudnia 2012
Wydawca Granna
EAN5900221001600
Info1 gracz
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Rozkosze łamania (nie tylko) głowy

Esensja.pl
Esensja.pl
„Złam to” jest doskonałym przykładem na to, że proste – zrozumiałe nawet dla kilkulatka – reguły łamigłówki mogą zaowocować zadaniami, które przyprawią o ból głowy nawet prawdziwych wyjadaczy wszelakich rozrywek umysłowych.

Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Rozkosze łamania (nie tylko) głowy

„Złam to” jest doskonałym przykładem na to, że proste – zrozumiałe nawet dla kilkulatka – reguły łamigłówki mogą zaowocować zadaniami, które przyprawią o ból głowy nawet prawdziwych wyjadaczy wszelakich rozrywek umysłowych.

Dziękujemy wydawnictwu Granna za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Złam to›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZłam to
Data produkcji31 grudnia 2012
Wydawca Granna
EAN5900221001600
Info1 gracz
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nie jestem miłośnikiem numerologii, ale w przypadku „Złam to” wyraźnie rzuca się w oczy występowanie dwóch cyfr – sześć i dwa. Solidnie wykonana zielona plastikowa plansza ma bowiem wymiary sześć na sześć pól. Z kolei rozwiązując zadania, będziemy na niej układać sześć elementów, z których każdy składa się z sześciu połączonych ze sobą białych i czarnych (mamy więc dwa kolory) kulek. Oczywiście łamigłówka nie miałaby sensu, gdyby nie było naprawdę wielu sposobów ułożenia ich na planszy. Taką możliwość zapewnia nie tylko różny rozkład kolorów kulek w elementach, ale również to, że możemy je zginać dzięki temu, że w każdym z nich są dwa zawiasy (rozmieszczone w różnych miejscach).
Numeryczne skojarzenia nie do końca już jednak pasują do liczby zadań zamieszczonych w książeczce dołączonej do łamigłówki, gdyż jest ich sześćdziesiąt (chociaż jedna cyfra jest nadal w porządku…), podzielonych na pięć poziomów trudności. Naszym celem za każdym razem jest odtworzenie na planszy, przy użyciu wszystkich sześciu elementów, wzoru przedstawionego na rysunku. Brzmi to banalnie, ale łamigłówka ta dla najbardziej zawziętych graczy okazuje się być prawdziwym pożeraczem czasu. Jedynie w pierwszych zadaniach, w których ujawnione jest położenie niektórych elementów (najpierw czterech, potem ich liczba maleje), znalezienie rozwiązania nie jest zbyt trudne. Natomiast próbując uporać się z kolejnymi, często wpatrujemy się uporczywie w czarno-białą mozaikę i mamy ochotę naprawdę połamać elementy gry… Na całe szczęście są one wykonane naprawdę solidnie, więc spokojnie zniosą nasze napady frustracji.
Z pewnością „Złam to” nie jest łamigłówką dla początkujących graczy i to nie tylko ze względu na dość wysoki poziom trudności zadań. Nie da się bowiem ukryć, że są one także nieco monotonne, do czego w znacznej mierze przyczynia się kolorystyka zastosowana w grze. Niekorzystnie wpływa to szczególnie na stopień zainteresowania dzieci, które często po początkowej fascynacji możliwościami zmiany kształtu czarno-białych elementów, dość szybko się zniechęcają i odkładają „Złam to” na bok, żeby sięgnąć po bardziej atrakcyjne wizualnie układanki z serii Smart Games, takie jak choćby „Antywirus” czy „Blokada”. Jednak starszym miłośnikom abstrakcyjnych łamigłówek logicznych zmagania ze „Złam to” mogą sprawić naprawdę sporo przyjemności. Niewątpliwie zaletą układanki jest też jej trwałość i estetyczne wykonanie, a także łatwość przechowywania, dzięki przezroczystej plastikowej przykrywce do planszy, pod którą mieszczą się zarówno elementy, jak i książeczka z zadaniami.
PS Przystępując do rozwiązywania zadań ze „Złam to”, warto sprawdzić, czy przypadkiem nie posiadamy egzemplarza, w którym błędnie wydrukowano trzy zadania, bo takie daremne próby znalezienia rozwiązania dopiero mogą doprowadzić do szewskiej pasji! Errata jest dostępna tutaj.
koniec
13 września 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Instrukcja, głupcze!
Marcin Osuch

2 I 2019

Najlepsze nawet gry mogą być rozłożone przez kiepsko przygotowaną instrukcję. Ta uwaga z pewnością nie dotyczy wydanego przez Trefl „Marsa 2049”.

więcej »

Mała Esensja: Skąd to mięsko?
Miłosz Cybowski

31 XII 2018

Minęło już osiem lat odkąd recenzowaliśmy „Polowanie na robale” Reinera Knizi. Przyjrzyjmy się jej raz jeszcze – korzystając z okazji, jaką jest wydanie gry w wersji Deluxe.

więcej »

Jak Polacy o niepodległość walczyli
Miłosz Cybowski

19 XII 2018

„Niepodległa”, kooperacyjna gra planszowa wydana przez IPN z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości, jest niewątpliwie grą robiącą wrażenie. Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić, do jakiej grupy odbiorców jest adresowana.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.