Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

Antoine Bauza
‹Rozdroża›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRozdroża
Data produkcji17 czerwca 2014
Autor
Producent Funforge
Wydawca Hobbity.eu
CyklTokaido
EAN3770001556116
Infood 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Na rozstaju dróg
[Antoine Bauza „Rozdroża” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Tokaido” to pięknie wydana, sympatyczna gra rodzinna, której motywem jest podróż po Japonii. Niedawno ukazał się do niej dodatek, który stawia wędrowców przed nowymi wyborami. Stojąc na rozdrożach muszą zdecydować, w którą stronę chcą podążyć.

Agata Hanak

Na rozstaju dróg
[Antoine Bauza „Rozdroża” - recenzja]

„Tokaido” to pięknie wydana, sympatyczna gra rodzinna, której motywem jest podróż po Japonii. Niedawno ukazał się do niej dodatek, który stawia wędrowców przed nowymi wyborami. Stojąc na rozdrożach muszą zdecydować, w którą stronę chcą podążyć.

Dziękujemy wydawnictwu Hobbity.eu za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Antoine Bauza
‹Rozdroża›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRozdroża
Data produkcji17 czerwca 2014
Autor
Producent Funforge
Wydawca Hobbity.eu
CyklTokaido
EAN3770001556116
Infood 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Rozdroża” nie są samodzielną grą, wymagają posiadania podstawowej wersji „Tokaido”. Recenzja tej ostatniej ukazała się swego czasu na łamach naszego serwisu, dlatego teraz skupię się wyłącznie na nowościach.
W niewielkim pudełku znajdziemy nowe postacie, dodatkowe karty oraz kostkę. Koncepcja „Rozdroży” opiera się na tym, że teraz postój na każdym z pól (oprócz gospody, dla której zasady pozostają niezmienne) daje nam wybór – wykonanie akcji znanej z wersji podstawowej lub skorzystanie z nowo wprowadzonej.
Każda wizyta w wiosce pozwala nam na zakup jednego legendarnego przedmiotu. Otrzymujemy za nie – podobnie jak za standardowe pamiątki – punkty zwycięstwa, przy czym jedne dają nam jednorazowe bonusy, a inne pozwalają na dodanie punktu zwycięstwa za każdy nabyty podczas gry przedmiot.
Zatrzymując się na dowolnym polu panoramy możemy wziąć kartę drzewa wiśniowego, która daje nam jeden punkt zwycięstwa oraz jedną monetę. Liczba drzewek jest limitowana oraz nie wpływają one na kompletowanie widoków.
Będąc w gorących źródłach możemy za jedną monetę zakupić kartę, która daje nam zawsze cztery punkty zwycięstwa, zamiast dotychczasowych losowych dwóch lub trzech.
Bardzo ciekawie prezentują się zmiany dotyczące świątyń i spotkań. Podczas pobytu w świątyni, zamiast ofiary pieniężnej, możemy zakupić amulet, który pozwala na wykonanie akcji niestandardowej (na przykład: skorzystanie z obu właściwości pola, na którym się zatrzymamy lub przesunięcie naszego podróżnika dwukrotnie). Amulety są jednorazowe, mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie, po czym wracają do puli i mogą zostać zakupione ponownie. Spotkania natomiast pozwalają na zakup kart kaligrafii. Oferują nam one bonusy na koniec gry, w zależności od rezultatów rozgrywki – na przykład możemy otrzymać punkty zwycięstwa za niewykorzystane monety.
Pobyt na farmie pozwala zaryzykować aby znacząco podnieść stan naszych finansów. Stawiamy dwie monety i rzucamy kostką. Przy odrobinie szczęścia zyskamy nawet czterokrotność postawionej kwoty, ale oczywiście możemy też wszystko stracić.
Warto jeszcze wspomnieć o nowych postaciach w grze. Jest ich sześć, a promocyjnie, poza pudełkiem, dodawana jest jeszcze jedna – Eriku. Ich przykładowe umiejętności to: możliwość obstawiania zakładów w każdej z gospód czy moneta za każdy przystanek na polu panoramy. Dwie postacie: Miyataka i Kita są wyjątkowo mocne, bo pozwalają na wykonanie obu akcji z pól, odpowiednio świątyń i spotkań.
Dodatek, mimo że niewielki, wprowadza naprawdę ciekawe i wyłącznie pozytywne zmiany. Jest więcej możliwości, więcej kombinowania, a karty kaligrafii znacząco wpływają na strategię gry. Wszystkie nowości nie mają wpływu na czas trwania rozgrywki czy skalowanie. Jedyne małe zastrzeżenie mam do wydania – karty są nadal pięknie ilustrowane, ale ich jakość jest trochę gorsza.
Wszystkim wielbicielom „Tokaido” polecam sięgnięcie po dodatek, a tym, którzy do tej pory nie byli do tej pozycji przekonani, radzę spróbować jeszcze raz – tym razem z „Rozdrożami”.
koniec
23 lipca 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: Typowe miasto
Miłosz Cybowski

23 IX 2023

Być może nie dostrzegłem tych wszystkich pomysłów na bohaterów, jakie obiecuje „A Player’s Guide to Ptolus”. A może to po prostu średniej jakości produkt, który Mistrzowie Gry podrzucają swoim graczom, żeby uniknąć konieczności tłumaczenia im tego settingu?

więcej »

W świecie pdf-ów: Gnijący las
Miłosz Cybowski

2 IX 2023

„Forest of Hate” nie jest typowym przypadkiem scenariusza do najnowszej edycji Warhammera. Zamiast prowadzić nas po sznurku liniowej przygody, tym razem dostajemy bardziej otwarte (sandboxowe) podejście do wydarzeń. Co ma swoje dobre i złe strony.

więcej »

Mniej, ale więcej
Miłosz Cybowski

19 VIII 2023

Drugi tom „The best of Magazyn Portal” prezentuje mniejszą liczbę tekstów, ale są one za to o wiele dłuższe i, w większości przypadków, bardziej treściwe. Z ich jakością bywa jednak różnie.

więcej »

Polecamy

Typowe miasto

W świecie pdf-ów:

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.