Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Kieszonkowy Kuba Rozpruwacz

Esensja.pl
Esensja.pl
„Mr. Jack” to seria gier detektywistycznych dla dwóch osób. Trzecią z kolei – najmniejszą, ale też prawdopodobnie najciekawszą, jest „Mr. Jack Pocket”.

Dziękujemy wydawnictwu Hobbity za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
‹Mr. Jack Pocket›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMr. Jack Pocket
Data produkcji26 września 2014
Autor
Producent Hurricane
Wydawca Hobbity.eu
CyklMr. Jack
Info2 graczy, od 14 lat
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Pierwsze dwie gry o słynnym londyńskim złoczyńcy mają bardzo podobną mechanikę. Obie były już recenzowane na łamach naszego magazynu. Trzecia z kolei – „Mr. Jack Pocket” – nie jest już tak podobna do swoich poprzedników.
Założenia zostają niezmienne – Kuba Rozpruwacz musi uciec przed ścigającym go detektywem. Tym razem w pościgu biorą udział trzy postacie – Sherlock Holmes, doktor Watson i pies Toby, ale nadal jest to tytuł wyłącznie dla dwóch graczy. Plansza jest modułowa – składa się z kafelków z wizerunkami potencjalnych przestępców na tle ulic. Przy każdej rozgrywce losowo układa się z nich kwadrat 3x3, a przy bokach trzech z nich umieszcza się kartoniki z sylwetkami detektywów. Gracz wcielający się w Jacka, losowo wybiera kartę postaci, która w tej grze będzie złoczyńcą i umieszcza ją zakrytą przed sobą. Następnie rozpoczyna się rozgrywka. O tym, jakie ruchy będą mogli wykonać gracze w danej rundzie, decyduje rzut czterema okrągłymi, dwustronnymi żetonami. Dostępne akcje to: ruch jednym z detektywów, zamiana lub obrócenie kafelków lub dobranie karty postaci. Ta ostatnia czynność pozwala grającemu detektywem na wykluczenie jednej z postaci z grona podejrzanych, a drugiemu graczowi na zdobycie klepsydry potrzebnej do osiągnięcia zwycięstwa, o czym za chwilę.
Ruchy wykonywane są w sekwencji: detektyw – Jack – Jack – detektyw. W następnej rundzie jest odwrotnie, czyli rozpoczyna gracz wcielający się w Jacka. Istotne jest, że po zakończeniu rundy żetony z akcjami obracane są na drugą stronę, więc dokładnie wiadomo co będzie dostępne, co pozwala na planowanie. Po każdych dwóch turach akcje losowane są na nowo.
Po wykonaniu czterech ruchów (zakończeniu rundy), grający Kubą Rozpruwaczem musi powiedzieć, czy postać złoczyńcy jest widoczna. Dzieje się tak wtedy, gdy któryś z detektywów ma ją w zasięgu wzroku. Jeśli jego żeton znajduje się u wylotu ulicy, to widzi on wszystko co nie jest przesłonięte murem. Wszystkie nieukryte za ścianami postacie są więc widoczne. W zależności od odpowiedzi, kafelki postaci z alibi obracane są na drugą stronę, te osoby przestają być podejrzane (wszystkie postacie widoczne jeśli Kuba jest niewidoczny i odwrotnie).
Celem grającego Kubą Rozpruwaczem jest zdobycie sześciu klepsydr – za znaczniki rund (otrzymuje je tylko wtedy gdy złoczyńca jest niewidoczny) oraz z akcji dobrania karty postaci. Detektyw wygrywa, gdy na kafelkach pozostanie tylko jedna postać – przestępca.
„Mr. Jack Pocket” wymaga sporo główkowania. Trzeba przewidywać ruchy przeciwnika, pamiętać jakie akcje będą dostępne aby dobrze wykonać swoje posunięcia. Jedyną nieprzewidywalną rzeczą jest losowy wybór akcji co dwie rundy. Z jednej strony wprowadza to odrobinę niepewności, a z drugiej nie zaburza rozgrywki, nadal najważniejsza jest dedukcja. Mam też wrażenie, że ten tytuł jest lepiej zbalansowany od swoich poprzedniczek. Gra toczy się bardzo szybko, 15 minut wystarczy na całą rozgrywkę, co pozwala na równie szybki rewanż. Całość, jak nazwa wskazuje, jest bardzo niewielkich rozmiarów, dzięki czemu można tę grę łatwo zabierać ze sobą choćby na wakacyjne wyjazdy.
Do rozgrywki w „Mr. Jack Pocket” nie jest wymagana znajomość ani posiadanie którejś z poprzedniczek. Jest to też na tyle inna gra, że nawet mając inne tytuły z tej serii, możecie śmiało ją zakupić – dostarczy wam wiele zabawy.
koniec
24 grudnia 2014
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Z aparatem przez dżunglę
Agata Hanak

2 I 2018

Kostaryka to niewielkie państwo w Ameryce Środkowej liczące sobie niecałe pięć milionów mieszkańców. Jak na karaibski kraj przystało jest tam bardzo ciepło i wilgotno (w niektórych rejonach pada cały rok), co sprzyja faunie. Właśnie do podróży do dżungli na bezkrwawe, bo z aparatem fotograficznym, łowy nawiązuje gra zatytułowana własnie „Kostaryka”.

więcej »

Szybko myśl, szybko mów
Agata Hanak

2 XII 2017

„Szybkie słówka”, to kolejna na naszym rynku gra testująca refleks i myślenie na czas. Czy przy szybko przesypującym się piasku klepsydry będziemy w stanie wymyślić właściwe słowa, nie powielając przy tym odpowiedzi przeciwników?

więcej »

Z planszą wśród zwierząt
Agata Hanak

30 XI 2017

Większość z nas wie jak wygląda bocian czy niedźwiedź i gdzie można je spotkać. Trudniej byłoby pewnie z bardziej egzotycznymi gatunkami. Zapraszam do recenzji gry, która sprawdzi naszą wiedzę na temat zwierząt.

więcej »

Polecamy

Owernia latem w szczegółach

Online:

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Liniowa skradanka
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Japońskie pejzaże
— Agata Hanak

Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak

Mała Esensja: Czarny Kotruś przynosi pecha
— Marcin Mroziuk

Wiesz czy nie wiesz?
— Agata Hanak

Misja na Marsa
— Jacek Jaciubek

Klątwa czarnych pereł
— Agata Hanak

Pojedynek gigantów
— Agata Hanak

Detektyw kontra złoczyńca
— Jacek Jaciubek

W głębinach oceanu
— Agata Hanak

Mała Esensja: O krok od dobrej gry
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Z aparatem przez dżunglę
— Agata Hanak

Szybko myśl, szybko mów
— Agata Hanak

Z planszą wśród zwierząt
— Agata Hanak

Podróż na północ
— Agata Hanak

Bąbelkowe wojny
— Agata Hanak

Japońskie pejzaże
— Agata Hanak

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak

Średniowieczne potyczki
— Agata Hanak

Kradzież popłaca
— Agata Hanak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.