Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Nadchodzi zima

Esensja.pl
Esensja.pl
Szepcząca Chłodem, Strażnik Mrozu, Lodowa Wywerna. Wszyscy oni to członkowie nowej szkoły magii bitewnej. „Tash-Kalar: Wieczny Mróz” wnosi spore ożywienie do walk na legendarnej arenie.

Podziękowania dla wydawnictwa Rebel za udostępnienie gry na potrzeby recenzji.

Vlaada Chvátil
‹Tash-Kalar: Wieczny Mróz›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTash-Kalar: Wieczny Mróz
Tytuł oryginalnyTash-Kalar: Arena of Legends - Everfrost
Data produkcji19 grudnia 2014
Autor
Dystrybutor Rebel.pl
Info2-4 osoby, od 12 lat
WWW
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Całkiem niedawno mieliśmy okazję cieszyć się polskim wydaniem tego świetnego tytułu, a już pojawia się do niego rozszerzenie. Zainteresowanych wersją podstawową odsyłamy do naszej recenzji Tash-Kalar, a tutaj skupimy się na tym, co „Wieczny Mróz” wnosi nowego.
Do zabawy dostajemy zupełnie nową talię istot, odpowiednie dla niej żetony pionów oraz planszę punktacji, wykorzystywaną w trybie Bitwy na śmierć i życie. Dodatek ten wprowadza jednak przede wszystkim nową mechanikę, tzw. efekt Mrozu. Niemal połowa kart posiada oprócz (lub zamiast) zwykłej zdolności, aktywowanej w momencie przywoływania istoty, także taką, którą można przechować w celu późniejszego użycia. Umiejętność taką możemy aktywować w dowolnym momencie naszej tury, co ważne, można posiadać tylko jeden efekt Mrozu naraz. Interesujące jest to, że wystawienie niektórych postaci, jak Twórcy Kryształów czy Iluzjonisty Zimy, niesie z początku dla ich właściciela skutki negatywne. Może to być zamiana piona swojego na cudzego albo awansowanie wrogiej jednostki. Dopiero efekty Mrozu pozwalają sobie tę stratę powetować i to z nawiązką. Oprócz tego dostajemy możliwości zwiększania sobie liczby dostępnych akcji i zmniejszania ich przeciwnikom, cofania kart ze stosu tych odrzuconych czy wykładnia pionów metodą lustrzanego odbicia. Kombinowania jest więc co niemiara.
„Tash-Kalar: Wieczny Mróz” to dla wielbicieli zmagań na arenie pozycja obowiązkowa. Nie wywraca gry do góry nogami, ale nowa mechanika wprowadza znaczny powiew świeżości. Przez swą specyfikę nadaje się raczej dla osób dobrze obeznanych z podstawką, nowicjusz może mieć problemy z odnalezieniem się. Naprawdę trudno orzec, czy nowa talia jest silniejsza czy słabsza od pozostałych. Nie zapominajmy, że „Tash-Kalar” potrafi być dość nieprzewidywalne, cała sztuka w szybkim odnajdywaniu się w sytuacji na stole. Jedyny minus za to, że opakowanie nie jest na tyle zgrabne, by zmieścić się w pudełku głównym. Pozostaje mieć nadzieję, że to nie ostatnie rozszerzenie, które pojawi się do tego naprawdę udanego tytułu.
foto za www.rebel.pl
foto za www.rebel.pl
koniec
23 stycznia 2015
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Z aparatem przez dżunglę
Agata Hanak

2 I 2018

Kostaryka to niewielkie państwo w Ameryce Środkowej liczące sobie niecałe pięć milionów mieszkańców. Jak na karaibski kraj przystało jest tam bardzo ciepło i wilgotno (w niektórych rejonach pada cały rok), co sprzyja faunie. Właśnie do podróży do dżungli na bezkrwawe, bo z aparatem fotograficznym, łowy nawiązuje gra zatytułowana własnie „Kostaryka”.

więcej »

Szybko myśl, szybko mów
Agata Hanak

2 XII 2017

„Szybkie słówka”, to kolejna na naszym rynku gra testująca refleks i myślenie na czas. Czy przy szybko przesypującym się piasku klepsydry będziemy w stanie wymyślić właściwe słowa, nie powielając przy tym odpowiedzi przeciwników?

więcej »

Z planszą wśród zwierząt
Agata Hanak

30 XI 2017

Większość z nas wie jak wygląda bocian czy niedźwiedź i gdzie można je spotkać. Trudniej byłoby pewnie z bardziej egzotycznymi gatunkami. Zapraszam do recenzji gry, która sprawdzi naszą wiedzę na temat zwierząt.

więcej »

Polecamy

Owernia latem w szczegółach

Online:

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Liniowa skradanka
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

Łatwy cel
— Jakub Małecki

Władcy areny
— Jakub Małecki

Wszechświat pełen niebezpieczeństw
— Jakub Małecki

Wyhoduj własnego potwora
— Kamil Sambor

Władza absolutna
— Kamil Sambor

To nie jest gra dla małych dzieci
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.