Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 października 2018
w Esensji w Esensjopedii

‹Szybkie Słówka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzybkie Słówka
Data produkcjiIV kwartał 2017
EAN6416739544663
Info2-6 osób, od 8 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Szybko myśl, szybko mów

Esensja.pl
Esensja.pl
„Szybkie słówka”, to kolejna na naszym rynku gra testująca refleks i myślenie na czas. Czy przy szybko przesypującym się piasku klepsydry będziemy w stanie wymyślić właściwe słowa, nie powielając przy tym odpowiedzi przeciwników?

Agata Hanak

Szybko myśl, szybko mów

„Szybkie słówka”, to kolejna na naszym rynku gra testująca refleks i myślenie na czas. Czy przy szybko przesypującym się piasku klepsydry będziemy w stanie wymyślić właściwe słowa, nie powielając przy tym odpowiedzi przeciwników?

Dziękujemy wydawnictwu Tactic za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Szybkie Słówka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzybkie Słówka
Data produkcjiIV kwartał 2017
EAN6416739544663
Info2-6 osób, od 8 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasady gry są bardzo proste. Na planszy widnieje dziewięć pól, na których należy położyć losowo wyciągnięte karty z literami (litery mogą się powtarzać). Pierwszy gracz bieże do ręki klepsydrę, tasuje karty z pytaniami i można zaczynać. Po przeczytaniu pierwszego zadania (przykładowo: „wymień miasta w Polsce” czy „podaj nazwę kanciastej rzeczy”), rozpoczynająca osoba odwraca klepsydrę tak, aby piasek zaczął się przesypywać. Następnie powinna podać prawidłową odpowiedź rozpoczynającą się na jedną z widocznych na planszy liter. Jeśli jej się to uda, to odwraca klepsydrę i stawia ją na polu z użytą literą. Kolejna osoba odpowiada na to samo pytanie, ale nie może powtarzać tego, co powiedzieli inny i nie może wykorzystać litery, na której stoi klepsydra. Jak widać – im dalej w las tym trudniej. Jeśli poprzednik długo się zastanawiał, to następna osoba ma trochę więcej czasu, ale jeśli odpowiedź padła błyskawicznie, to podanie kolejnej będzie nie lada wyzwaniem. Gracz, który nie zdąży z wymyśleniem właściwego słowa przesuwa swój pionek w stronę zakończenia – każdy, kto tam dotrze, odpada z dalszej rozgrywki. Zwycięzcą jest ostatnia osoba na placu boju.
„Szybkie słówka” są zdecydowanie grą na refleks i pamięć, przy okazji testują naszą wiedzę i zasób słów. Kategorii z pytaniami jest sporo i są bardzo rożne, dlatego jest to tytuł dla każdego. Poradzą sobie z nim trochę starsze dzieci (z dziesięciolatką grało się bez problemu, siedmiolatek momentami miał kłopot, ale radził sobie dzielnie). Nie ma problemu, żeby grać wyłącznie w gronie dorosłych, wcale nie będzie prosto, zwłaszcza przy bardziej wymagających kategoriach. Instrukcja zaleca wymianę liter na planszy po każdej rundzie – ja czasami zostawiałam je na dłużej, nie wpływało to szczególnie na rozgrywkę, bo i tak trzeba było wymyślać odpowiedzi z innej dziedziny. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby tworzyć własne pytania. Losowy dobór liter sprawia, że wszystkie rozgrywki są unikalne i gra prędko się nie znudzi.
Gra ta dużo bardziej przypadła mi do gustu niż dość podobne w założeniach „5 sekund” czy „Tik tak bum”. Jest to udana pozycja familijno-imprezowa, której zasady można wytłumaczyć w minutę, czas rozgrywki jest krótki, a frajda duża. Zastrzeżenia mogę mieć jedynie to jakości kart, które są dość cienkie i szybko mogą być na nich widoczne ślady użytkowania.
koniec
2 grudnia 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie ma głupich pytań?
Marcin Osuch

17 X 2018

Czy wiedza jaki program prowadzi Krzysztof Ibisz wnosi coś do naszego życia? Pytanie retoryczne. Na szczęście w „Traf w 10” takich „pustych” pytań jest niewiele.

więcej »

Zbuduj swój mózg
Konrad Wągrowski

10 X 2018

Znacie „Dobble”? Na pewno znacie, to wszak jedna z najpopularniejszych współczesnych gier. „Cortex” jest takim „Dobble”, ale do ósmej potęgi. Zabawa polega bowiem także na tym, że kilka osób patrzy na ten sam obrazek i coś próbuje na nim znaleźć, ale istnieje aż osiem wersji tego, co i jak należy odszukać.

więcej »

Walka o pyłek
Marcin Osuch

17 IX 2018

Niech was nie zwiodą niewielkie wymiary pudełka z „Pszczołami”. Ta karciana gra wymaga ładnego kawałka równej powierzchni i kilkukrotnej lektury instrukcji. Wtedy jest szansa na dobrą zabawę.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa - wywiad z autorem
— Agata Hanak, Ignacy Trzewiczek

Na farmie w Peru
— Agata Hanak

Z aparatem przez dżunglę
— Agata Hanak

Z planszą wśród zwierząt
— Agata Hanak

Podróż na północ
— Agata Hanak

Bąbelkowe wojny
— Agata Hanak

Japońskie pejzaże
— Agata Hanak

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak

Średniowieczne potyczki
— Agata Hanak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.