Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 października 2018
w Esensji w Esensjopedii

Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi
‹Sherlook›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSherlook
Data produkcjiczerwiec 2018
Autor
Wydawca Fabryka Kart Trefl Kraków
EAN5904262950521
Info2-6 osób, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Śpiesz się powoli

Esensja.pl
Esensja.pl
Bardzo proste zasady, szybka rozgrywka, ładne i solidne akcesoria to właśnie „Sherlook”. Czyli planszówka idealna na wakacje.

Marcin Osuch

Śpiesz się powoli

Bardzo proste zasady, szybka rozgrywka, ładne i solidne akcesoria to właśnie „Sherlook”. Czyli planszówka idealna na wakacje.

Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi
‹Sherlook›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSherlook
Data produkcjiczerwiec 2018
Autor
Wydawca Fabryka Kart Trefl Kraków
EAN5904262950521
Info2-6 osób, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tytuł tej, opublikowanej przez wydawnictwo „Trefl” gry to zlepek słów sugerujący charakter rozgrywki. „Sherlock” nawiązuje do detektywistyczno-policyjnej tematyki a „look” określa tryb samej gry. Zacznijmy od samej zawartości pudełka. Znajdziemy w nim 40 kartoników ze zdjęciami miejsca zbrodni – w centralnym puncie znajduje się obrysowany kredą zarys ofiary oraz dziesiątki drobnych rzeczy leżących na podłodze (karty, figury szachowe, narzędzia etc) Do tego dochodzi dziesięć żetonów sterujących, dwa zestawy żetonów do zliczania punktów (czerwone i pomarańczowe) oraz żółte karteczki przypominające te z filmów sensacyjnych, którymi policja oznacza ważne artefakty. Karteczki te, ponumerowane od jeden do dziesięciu, są głównym elementem taktyki w grze.
Sama rozgrywka jest banalnie prosta – chodzi o jak najbardziej precyzyjne wskazanie liczby różnic na dwóch leżących obok siebie zdjęciach. Najpierw odsłaniamy awersem pierwszy żeton sterujący. Wskazuje on jak względem siebie mają być ułożone zdjęcia, mogą być odwrócone, przesunięte, stykać się dłuższym lub krótszym bokiem. Od razu podpowiadam, że najtrudniejszy jest ten przypadek kiedy są odwrócone – w sposób raczej nienaturalny dla ludzkiego oka trzeba porównywać różne fragmenty zdjęć (lewą stronę z prawą, górę z dołem). Niby nie ma limitu czasu na liczenie różnic, ale wspomniane karteczki z numerami są unikalne, czyli tylko jedna osoba może zyskać maksimum punktów za właściwą odpowiedź. A to oznacza, że spieszyć się trzeba, bo jeśli nawet dobrze policzysz różnice to ktoś inny może zająć odpowiedni numer. Tutaj zaczyna się taktyka, bo nawet przy założeniu, że pierwsza osoba dokonała prawidłowego wyboru, to można jeszcze zyskać punkty za najbliższą prawdziwej mniejszą liczbę różnic (dwa punkty) oraz najbliższą prawdziwej większą (jeden punkt). Skąd różnica? Wskazanie in minus po kimś jest obciążone większym ryzykiem. Można też założyć, że pierwsza osoba pospieszyła się i należy liczyć dalej (na zdjęciach jest tak dużo elementów, że o pomyłkę naprawdę nietrudno).
Po dwóch-trzech rozgrzewających próbach, można spokojnie rozegrać pełną rundę i od samego początku będzie ona emocjonująca. Im większa liczba graczy, tym walka o numerki staje się bardziej zacięta, co podnosi atrakcyjność całości. Minusy? Po kilku rozgrywkach uważny gracz zacznie rejestrować elementy, które na „zdjęciach” są standardowe. Więcej zdradzał nie będę, sami się zorientujecie, co z tego wynika w trakcie gry. Według opisu gra przeznaczona jest dla graczy od ósmego roku wzwyż. Praktyka pokazuje, że zasady gry będą zrozumiałe nawet dla młodszych dzieci, jednak problemem może być wystarczająca dokładność i cierpliwość w wyszukiwaniu różnic.
koniec
1 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie ma głupich pytań?
Marcin Osuch

17 X 2018

Czy wiedza jaki program prowadzi Krzysztof Ibisz wnosi coś do naszego życia? Pytanie retoryczne. Na szczęście w „Traf w 10” takich „pustych” pytań jest niewiele.

więcej »

Zbuduj swój mózg
Konrad Wągrowski

10 X 2018

Znacie „Dobble”? Na pewno znacie, to wszak jedna z najpopularniejszych współczesnych gier. „Cortex” jest takim „Dobble”, ale do ósmej potęgi. Zabawa polega bowiem także na tym, że kilka osób patrzy na ten sam obrazek i coś próbuje na nim znaleźć, ale istnieje aż osiem wersji tego, co i jak należy odszukać.

więcej »

Walka o pyłek
Marcin Osuch

17 IX 2018

Niech was nie zwiodą niewielkie wymiary pudełka z „Pszczołami”. Ta karciana gra wymaga ładnego kawałka równej powierzchni i kilkukrotnej lektury instrukcji. Wtedy jest szansa na dobrą zabawę.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Nie ma głupich pytań?
— Marcin Osuch

Na skrzydłach chwały – od Albatrosa do Mustanga
— Marcin Osuch

Ale to jest nasz sukinsyn
— Marcin Osuch

Walka o pyłek
— Marcin Osuch

Nie zabili go i uciekł
— Marcin Osuch

Miasteczko jak Rio Klawo
— Marcin Osuch

Było sobie DNA
— Marcin Osuch

Były sobie dinozaury
— Marcin Osuch

Kosmici i gangsterzy
— Marcin Osuch

20 najlepszych książeczek Tytusa, Romka i A’Tomka
— M. Fitzner, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.