Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CLXXXVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Hobbity.pl DriveThruRPG.com Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

growe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Bruce Glassco
‹Fantastyczne światy›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFantastyczne światy
Data produkcjigrudzień 2018
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN5902650612143
Info3 - 6 osób; od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czy klejnot jest cenniejszy od tarczy i miecza?
[Bruce Glassco „Fantastyczne światy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jak stworzyć swój świat idealny? Góry, trochę dymu z pożaru, do tego jednocześnie potop z tornadem i mamy całkiem przyjemną krainę… a tak przynajmniej wynika z punktacji na zakończenie rozgrywki w „Fantastyczne światy”.

Agata Hanak

Czy klejnot jest cenniejszy od tarczy i miecza?
[Bruce Glassco „Fantastyczne światy” - recenzja]

Jak stworzyć swój świat idealny? Góry, trochę dymu z pożaru, do tego jednocześnie potop z tornadem i mamy całkiem przyjemną krainę… a tak przynajmniej wynika z punktacji na zakończenie rozgrywki w „Fantastyczne światy”.

Dziękujemy wydawnictwu Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Bruce Glassco
‹Fantastyczne światy›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFantastyczne światy
Data produkcjigrudzień 2018
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN5902650612143
Info3 - 6 osób; od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Fantastyczne światy” to gra karciana, która mieści się w stosunkowo niewielkim pudełku, ale gdyby nie dość gruby i sporych rozmiarów notatnik, to mogłaby z powodzeniem zajmować dużo mniej miejsca. Jeśli pojawią się dodatki, to przynajmniej będzie je gdzie schować.
Zasady gry są proste – stworzyć świat idealny – czyli taki, który da na koniec gry najwięcej punktów. Każda karta w grze (a jest ich pięćdziesiąt trzy) ma swoje atrybuty – nazwę, zestaw do którego należy, podstawową siłę oraz ewentualne bonusy lub kary. Siła to jednocześnie punkty zwycięstwa. Grę rozpoczyna się z siedmioma losowymi kartami na ręce. W swojej turze gracz może dobrać jedną kartę z zakrytej talii lub z kart odrzuconych przez przeciwników, po czym musi też jedną odrzucić, tak aby zawsze mieć ich siedem. Cała zabawa polega na tym, żeby mieć na koniec zestaw, który stworzy jak najlepsze kombo punktowe. Trudność polega na tym, że karty słabe są często w stanie dać duży bonus pod warunkiem posiadania innych konkretnych kart w kolekcji, a te mocne obarczone są karami lub warunkami, w których punktują. Zebranie sensownego kompletu, nie dając przy okazji przeciwnikom nic ciekawego, jest nie lada wyzwaniem. Rozgrywka kończy się gdy zostanie odrzuconych dziesięć kart, można wtedy przejść do podliczania punktów.
Jak widać zasady można szybko wytłumaczyć, a całość polega na nieustannym przeliczaniu i wyborze najlepszej opcji. Na pewno jest to gra skierowana do osób z zacięciem matematycznym i lubiących zbieranie kombosów. Oczywiście da się grać w ciemno, bez ciągłego liczenia, ale wtedy szane na zwycięstwo bardzo maleją.
Nie da się ukryć, że cała mechanika to dobierz kartę i odrzuć kartę. Nie ma tu nic więcej, a sporo zależy od szczęścia w pierwszym rozdaniu. Mimo wszystko gra się całkiem przyjemnie, a do tego naprawdę krótko – zwykle kwadrans do pół godziny wystarczają. Zawsze pojawia się trochę emocji – przyjdzie wyczekiwana karta czy też nie, przytrzymać na ręce kartę, która na razie nie punktuje za wiele, ale ma potencjał, czy odrzucić ją, ryzykując jej zabranie przez współgraczy? Muszę przyznać, że losowość w grze nie zniechęca mnie do tego tytułu, a krótki czas gry sprawia, że często do niej siadam. Lubię porównywać swoje wyniki i patrzeć jakie mam rekordy (na razie kiepskie). Do podliczania punktów na koniec można skorzystać z aplikacji, które zostały specjalnie w tym celu napisane. Mi wystarczają dołaczony do gry notes i kalkulator. Bez tego drugiego też można grać, ale z kalkulatorem jest zwyczajnie szybciej i wygodniej.
„Fantastyczne światy” są całkiem przyjemnym przerywnikiem. Dobrze się skalują – na dwie osoby są odrobinę zmienione zasady – zaczynamy bez kart i jeśli decydujemy się na dobieranie w ciemno, to ciągniemy dwie karty zamiast jednej. Trwa to do momentu aż będziemy mieli po siedem kart, a później wszystko wraca do zasad podstawowych. Nie jest to jednak gra familijna, ze względu na konieczność ciągłego liczenia może być zbyt trudna dla młodszych graczy. Wymaga planowania, ale też i szczęścia.
Jak widać do dobrej zabawy nie potrzeba skomplikowanych mechanizmów – wystarczy wyobraźnia i umiejętność sprawnego liczenia (lub kalkulator).
koniec
29 stycznia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Mała rzecz, a cieszy
Miłosz Cybowski

16 V 2019

„Preludium” to najmniejszy z dotychczasowych dodatków do „Terraformacji Marsa”, ale nie dajcie się zwieść – kilkadziesiąt dodatkowych kart poważnie modyfikuje i przyspiesza rozgrywkę.

więcej »

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
Miłosz Cybowski

15 V 2019

Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

więcej »

Krótko o grach: Nowa, lepsza „Machina”
Miłosz Cybowski

14 V 2019

Bardzo wiele elementów „Gizmos” przywodzi na myśl leciwą „Machinę”. I nawet jeśli grze brakuje tego samego klimatu, którym charakteryzowała się jedna z pierwszych gier Wydawnictwa Portal, to jest to wciąż tytuł wart uwagi.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Sztuka czytania w myślach
— Agata Hanak

Podaj mi nazwę drinka, a powiem Ci o czym myślisz
— Agata Hanak

O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa
— Agata Hanak

Jeszcze więcej walki na kości
— Agata Hanak

Sztuka dedukcji
— Agata Hanak

Bingo!
— Agata Hanak

Walki pingwinów
— Agata Hanak

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa - wywiad z autorem
— Agata Hanak, Ignacy Trzewiczek

Na farmie w Peru
— Agata Hanak

Z aparatem przez dżunglę
— Agata Hanak

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.