Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CLXXXVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Hobbity.pl DriveThruRPG.com Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

growe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
[Kristian Čurla „Poprzez Wieki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
[Kristian Čurla „Poprzez Wieki” - recenzja]

Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W niewielkim pudełku znajdziemy karty (piętnaście sztuk), kafelki (cztery sztuki), bloczek do podliczania punktów oraz instrukcję (liczącą sobie całe dwie strony, z czego prawie połowa to szczegółowy opis kart i ich działania).
Naszym celem będzie odpowiednie zagrywanie kart na stół oraz tworzenie z nich kombinacji, które przyniosą nam najwięcej punktów. To właśnie obecność symboli na wyłożonych kartach będzie najczęściej (choć nie zawsze) się liczyć, aczkolwiek to, jak wielkie zyski nam przyniosą, zależy z kolei od ich treści.
Ważną mechaniką jest przekazywania sobie kart przez graczy po każdym ruchu (niczym w „7 cudach świata”). Pozwala nam to śledzić poczynania przeciwnika i, na podstawie lokacji już zagranych oraz tych, które znajdują się w naszych rękach, jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem ocenić, jaką strategię obrała druga osoba. A że gra jest krótka (toczy się przez zaledwie trzy rundy), to musimy mieć baczenie na zmieniającą się sytuację na stole. Co więcej, planując kolejne ruchy trzeba pamiętać, że karty, z którymi rozpoczynamy grę, będą wykorzystane również przez przeciwnika. Niekiedy jeden zły ruch potrafi dać drugiej osobie przewagę, którą może być później trudno zniwelować. Szczególnie w późniejszych etapach gry zbyt daleko idące planowanie okazuje się zgubne.
Gra wymaga od nas ciągłego analizowania prawdopodobieństwa i dostosowywania ruchów do działań przeciwnika. Rozgrywka do lekkich nie należy, ale nie da się ukryć, że pozostaje dynamiczna i wciągająca aż do samego końca. Chociaż punkty podliczamy po każdej rundzie, to dopiero ostateczna punktacja pozwala na wyłonienie zwycięzcy i to w trzeciej rundzie szanse na zdobycie największej liczby punktów są największe. Nie wolno zapominać o estetycznej stronie „Poprzez wieki” – karty są duże, a ilustracje na nich przepiękne. Co prawda związek między mechaniką o fabularnym tłem rozgrywki jest znikomy, ale w zupełności nie przeszkadza to w dobrej zabawie.
koniec
23 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Mała rzecz, a cieszy
Miłosz Cybowski

16 V 2019

„Preludium” to najmniejszy z dotychczasowych dodatków do „Terraformacji Marsa”, ale nie dajcie się zwieść – kilkadziesiąt dodatkowych kart poważnie modyfikuje i przyspiesza rozgrywkę.

więcej »

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
Miłosz Cybowski

15 V 2019

Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

więcej »

Krótko o grach: Nowa, lepsza „Machina”
Miłosz Cybowski

14 V 2019

Bardzo wiele elementów „Gizmos” przywodzi na myśl leciwą „Machinę”. I nawet jeśli grze brakuje tego samego klimatu, którym charakteryzowała się jedna z pierwszych gier Wydawnictwa Portal, to jest to wciąż tytuł wart uwagi.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Mała rzecz, a cieszy
— Miłosz Cybowski

Nie tylko Mars i Wenus
— Miłosz Cybowski

Nowa, lepsza „Machina”
— Miłosz Cybowski

Dryfując wśród chmur
— Miłosz Cybowski

Klątwa na twą duszę!
— Miłosz Cybowski

Pełzanie po lochach
— Miłosz Cybowski

Maj 2005
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz, Artur Długosz, Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki, Szymon ‘Raptor’ Siesicki

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.