Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające

Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W niewielkim pudełku znajdziemy karty (piętnaście sztuk), kafelki (cztery sztuki), bloczek do podliczania punktów oraz instrukcję (liczącą sobie całe dwie strony, z czego prawie połowa to szczegółowy opis kart i ich działania).
Naszym celem będzie odpowiednie zagrywanie kart na stół oraz tworzenie z nich kombinacji, które przyniosą nam najwięcej punktów. To właśnie obecność symboli na wyłożonych kartach będzie najczęściej (choć nie zawsze) się liczyć, aczkolwiek to, jak wielkie zyski nam przyniosą, zależy z kolei od ich treści.
Ważną mechaniką jest przekazywania sobie kart przez graczy po każdym ruchu (niczym w „7 cudach świata”). Pozwala nam to śledzić poczynania przeciwnika i, na podstawie lokacji już zagranych oraz tych, które znajdują się w naszych rękach, jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem ocenić, jaką strategię obrała druga osoba. A że gra jest krótka (toczy się przez zaledwie trzy rundy), to musimy mieć baczenie na zmieniającą się sytuację na stole. Co więcej, planując kolejne ruchy trzeba pamiętać, że karty, z którymi rozpoczynamy grę, będą wykorzystane również przez przeciwnika. Niekiedy jeden zły ruch potrafi dać drugiej osobie przewagę, którą może być później trudno zniwelować. Szczególnie w późniejszych etapach gry zbyt daleko idące planowanie okazuje się zgubne.
Gra wymaga od nas ciągłego analizowania prawdopodobieństwa i dostosowywania ruchów do działań przeciwnika. Rozgrywka do lekkich nie należy, ale nie da się ukryć, że pozostaje dynamiczna i wciągająca aż do samego końca. Chociaż punkty podliczamy po każdej rundzie, to dopiero ostateczna punktacja pozwala na wyłonienie zwycięzcy i to w trzeciej rundzie szanse na zdobycie największej liczby punktów są największe. Nie wolno zapominać o estetycznej stronie „Poprzez wieki” – karty są duże, a ilustracje na nich przepiękne. Co prawda związek między mechaniką o fabularnym tłem rozgrywki jest znikomy, ale w zupełności nie przeszkadza to w dobrej zabawie.
koniec
23 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Sztuka czytania w myślach
Agata Hanak

22 IV 2019

„The Mind” w języku angielskim oznacza „umysł”, a jednocześnie jest to tytuł prostej karcianki o czytaniu w myślach. Przekonacie się, że nie potrzeba szklanej kuli – wystarczy trochę skupienia i wszystko jest możliwe.

więcej »

Krótko o grach: Dryfując wśród chmur
Miłosz Cybowski

20 IV 2019

Spośród wszystkich dostępnych dodatków do „Terraformacji Marsa”, „Wenus” prezentuje się chyba najmniej zajmująco – zarówno tematycznie, jak i mechanicznie.

więcej »

Podaj mi nazwę drinka, a powiem Ci o czym myślisz
Agata Hanak

19 IV 2019

Od dawna kalambury są popularną grą towarzyską, chociaż pewnie mają tyle zwolenników, co przeciwników. Dla jednych są świetnym sposobem na przełamanie lodów podczas imprezy i przyjemną rozrywką, innym kojarzą się ze stresem związanym z wystawianiem się na ocenę publiczną (bo co będzie, jeśli źle pokażę hasło i nikt nie zgadnie?). „Muza” to kolejna gra czerpiąca garściami z tej popularnej zabawy, wprowadzająca jednak znaczące modyfikacje.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Dryfując wśród chmur
— Miłosz Cybowski

Klątwa na twą duszę!
— Miłosz Cybowski

Pełzanie po lochach
— Miłosz Cybowski

Maj 2005
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz, Artur Długosz, Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki, Szymon ‘Raptor’ Siesicki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.