Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 października 2019
w Esensji w Esensjopedii

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zadaniem graczy będzie odbycie dwóch udanych wypraw do podziemi, ale tylko jeden z nich będzie tym, który w konkretnej rundzie przejmie kontrolę nad wybranym bohaterem. Każdy z herosów dysponuje swoim poziomem życia oraz unikalnym wyposażeniem (kafelki ekwipunku charakteryzują się różnymi bonusami – czasem gwarantują one zwycięstwo nad określonym typem potwora, innym razem dodają one punkty życia). Decyzję o tym, która z czterech dostępnych postaci będzie brała udział w wyprawie, gracze podejmują wspólnie przed grą.
W swojej rundzie każdy dobiera kartę potwora i podejmuje prostą decyzję: albo dokłada ją zakrytą na środek, tworząc tym samym stos podziemi, albo odkłada odkrytą na bok (nie będzie ona brała udziału w tej rundzie). W drugim przypadku zmuszeni jesteśmy do usunięcia z rozgrywki jednego kafelka ekwipunku, co jednocześnie zmniejsza szanse na sukces bohatera w uporaniu się z pozostałymi potworami. Poza tymi dwiema decyzjami każdy z graczy może oczywiście spasować, rezygnując tym samym zarówno z dobierania kolejnych kart potworów, jak i z późniejszego udziału w wyprawie do podziemi. Osobą kontrolującą śmiałka w nierównej walce w lochach będzie ten gracz, który jako ostatni spasuje. Dysponując określoną liczbą punktów życia oraz tymi elementami ekwipunku, które pozostały na stole, będzie on musiał przeżyć wystarczająco długo, by pokonać (lub przynajmniej przeżyć) wszystkie potwory dołożone na stos podziemi.
Gra wymaga od nas ciągłego kalkulowania: w talii potworów znajduje się zawsze określona liczba monstrów danego rodzaju, a odkładając ich karty na bok widzimy, jakie z nich nie trafiły na stos podziemi. W połączeniu z wiedzą na temat ich siły oraz możliwości dostępnego bohatera możemy szacować szanse powodzenia lub porażki. Kluczowe jest wycofanie się w odpowiednim momencie lub liczenie na łut szczęścia, który umożliwi nam zwycięstwo.
koniec
16 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Każda pora jest dobra
Miłosz Cybowski

27 IX 2019

Jest coś w „Porach roku”, co jednych urzeknie, drugich zniechęci. Nie zmienia to faktu, że to połączenie gry karcianej z kośćmi i żetonami zasługuje na uwagę. I to nie tylko dzięki bardzo ładnej szacie graficznej.

więcej »

Krótko o grach: Mała rzecz, a cieszy
Miłosz Cybowski

16 V 2019

„Preludium” to najmniejszy z dotychczasowych dodatków do „Terraformacji Marsa”, ale nie dajcie się zwieść – kilkadziesiąt dodatkowych kart poważnie modyfikuje i przyspiesza rozgrywkę.

więcej »

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
Miłosz Cybowski

15 V 2019

Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Każda pora jest dobra
— Miłosz Cybowski

Mała rzecz, a cieszy
— Miłosz Cybowski

Nie tylko Mars i Wenus
— Miłosz Cybowski

Nowa, lepsza „Machina”
— Miłosz Cybowski

Dryfując wśród chmur
— Miłosz Cybowski

Klątwa na twą duszę!
— Miłosz Cybowski

Krótkie, ale wymagające
— Miłosz Cybowski

Maj 2005
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz, Artur Długosz, Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki, Szymon ‘Raptor’ Siesicki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.