Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius
‹Terraformacja Marsa: Kolonie›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerraformacja Marsa: Kolonie
Tytuł oryginalnyTerraforming Mars: Colonies
Data produkcjilistopad 2018
Autor
Producent FryxGames
Wydawca Rebel.pl
CyklTerraformacja Marsa
EAN5902650612754
Info1-5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
[Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius „Terraformacja Marsa: Kolonie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Nie tylko Mars i Wenus
[Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius „Terraformacja Marsa: Kolonie” - recenzja]

Nie wiem do końca, co myśleć na temat „Kolonii”. Z jednej strony dodatek ten wprowadza o wiele więcej ciekawych rozwiązań niż „Wenus”, ale z drugiej strony znacząco zaburza balans rozgrywki.

Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius
‹Terraformacja Marsa: Kolonie›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerraformacja Marsa: Kolonie
Tytuł oryginalnyTerraforming Mars: Colonies
Data produkcjilistopad 2018
Autor
Producent FryxGames
Wydawca Rebel.pl
CyklTerraformacja Marsa
EAN5902650612754
Info1-5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „Koloniach” otrzymujemy zupełnie nową mechanikę pozwalającą graczom na zakładanie tytułowych placówek na księżycach Jowisza, ziemskim Księżycu czy Plutonie oraz prowadzenie międzyplanetarnego handlu. Na początku, obok zestawu startowego, każdy dostaje zgrabnie wyglądający stateczek reprezentujący jego flotę handlową, a obok planszy głównej należy wyłożyć odpowiednią liczbę obiektów Układu Słonecznego. Raz na pokolenie, po wydaniu odpowiedniej ilości zasobów, będzie możliwe wysłanie naszej floty na jedną z kilku (losowanych przed grą) pozaziemskich lokacji. Każda przynosi nam odmienne bonusy, a ich wartość rośnie z czasem. Oczywiście do momentu, aż któryś z graczy zdecyduje się na akcję handlu, wtedy znaczniki produkcji danego miejsca spadają do zera i trzeba trochę poczekać, nim wyprawa w to miejsce będzie się ponownie opłacała.
Inną możliwością jest założenie kolonii – to już o wiele większy koszt, który przynosi nam dwojakie korzyści. Po pierwsze otrzymujemy premię za samo jej ulokowanie (odmienną dla każdego miejsca); po drugie, za każdym razem, gdy któryś z graczy wykona akcję handlu z miejscem, na którym znajduje się nasza kolonia, otrzymujemy dodatkowy bonus.
Obok dodatkowych mechanik należy wspomnieć o kartach projektów. Nie da się ukryć, że wpasowują się w klimat tego dodatku, modyfikując pewne ograniczenia związane z nowymi elementami mechaniki. Ale to właśnie w nowych projektach tkwi największy mankament związany z „Koloniami” – z niewielkimi wyjątkami są to karty opatrzone symbolami przestrzeni kosmicznej. W efekcie jakakolwiek inna strategia (nie opierająca się na produkcji jednego surowca) okazuje się skazana na porażkę. I nawet bonusy wynikające z zakładania kolonii czy handlowania nie są w stanie uratować sytuacji.
Podobnie jak w przypadku „Wenus": można sięgnać po ten dodatek, ale równie dobrze można go sobie darować.
koniec
15 maja 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Mała rzecz, a cieszy
Miłosz Cybowski

16 V 2019

„Preludium” to najmniejszy z dotychczasowych dodatków do „Terraformacji Marsa”, ale nie dajcie się zwieść – kilkadziesiąt dodatkowych kart poważnie modyfikuje i przyspiesza rozgrywkę.

więcej »

Krótko o grach: Nowa, lepsza „Machina”
Miłosz Cybowski

14 V 2019

Bardzo wiele elementów „Gizmos” przywodzi na myśl leciwą „Machinę”. I nawet jeśli grze brakuje tego samego klimatu, którym charakteryzowała się jedna z pierwszych gier Wydawnictwa Portal, to jest to wciąż tytuł wart uwagi.

więcej »

Sztuka czytania w myślach
Agata Hanak

22 IV 2019

„The Mind” w języku angielskim oznacza „umysł”, a jednocześnie jest to tytuł prostej karcianki o czytaniu w myślach. Przekonacie się, że nie potrzeba szklanej kuli – wystarczy trochę skupienia i wszystko jest możliwe.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Mała rzecz, a cieszy
— Miłosz Cybowski

Nowa, lepsza „Machina”
— Miłosz Cybowski

Dryfując wśród chmur
— Miłosz Cybowski

Klątwa na twą duszę!
— Miłosz Cybowski

Krótkie, ale wymagające
— Miłosz Cybowski

Pełzanie po lochach
— Miłosz Cybowski

Maj 2005
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz, Artur Długosz, Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki, Szymon ‘Raptor’ Siesicki

Tegoż twórcy

Zazieleniając czerwoną planetę
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.