Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Knight-errant›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKnight-errant
WWW

Online: Nie tylko dla szachistów
[„Knight-errant” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po przegranej bitwie szachowej umierający król wysyła swojego ostatniego rycerza na ratunek porwanej córki. Właśnie na takim koncepcie bazuje krótka i przyjemna gra logiczna „Knight-errant”.

Miłosz Cybowski

Online: Nie tylko dla szachistów
[„Knight-errant” - recenzja]

Po przegranej bitwie szachowej umierający król wysyła swojego ostatniego rycerza na ratunek porwanej córki. Właśnie na takim koncepcie bazuje krótka i przyjemna gra logiczna „Knight-errant”.

‹Knight-errant›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKnight-errant
WWW
Naszym zadaniem jest, skacząc tytułowym rycerzem (czyli koniem) po nieregulanej, czarno-białej szachownicy, najpierw opanować jego ruchy (co nie jest trudne, jeśli ma się jakieś pojęcie o szachach), a następnie znaleźć drogę do królewny, pokonując po drodze zastępy wrażych figur szachowych.
Zadanie tylko z pozoru jest proste, bo możemy wkraczać naszym rycerzem tylko na odpowiednie (białe lub czarne) pola. Co często wymaga wykonania wielu „przeskoków” zanim znajdziemy się na pozycji, która faktycznie umożliwi nam wkroczenie tam, gdzie faktycznie byśmy chcieli. Choć w niektórych przypadkach jest to poszukiwanie tej jednej słusznej ścieżki, w innych twórcy przewidzieli różne drogi do celu.
„Walka” z innymi figurami szachowymi przebiega trochę inaczej, niż moglibyśmy się spodziewać, bo zarówno nasz skoczek, jak i przeciwnik wykonują ruch w tym samym momencie. Musimy przez to brać pod uwagę możliwości wroga i odpowiednio planować. Wiadomo, że wieży trzeba uniknąć przesuwając się na pole znajdujące się po ukosie, natomiast gońce poruszają się wyłącznie po polach określonego koloru. Konieczne jest znalezienie takiego miejsca, z którego będzie możliwe przypuszczenie udanego ataku.
Całość kończy się obowiązkową walką z bossem – czyli królową i królem – chroniącymi porwaną księżniczkę. Nie jest to walka prosta, ale tym bardziej czyni zwycięstwo satysfakcjonującym.
koniec
2 maja 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Budowanie w pocie czoła
Agata Hanak

11 IV 2021

„Faktoria” jest zaprojektowaną i wydaną w Polsce grą, której autorami są Luc-Olivier i Renata de Charrière. W założeniu miała powstać gra, która nie wymaga długiego tłumaczenia zasad i jeszcze dłuższego czasu na rozłożenie komponentów. Po prostu siadamy i gramy, a emocji ma dostarczyć głównie faza licytacji. A jak wyszło? Zapraszam do recenzji.

więcej »

Mała Esensja: Przyznać się proszę – kto wrzucił komiks do pralki?
Wojciech Gołąbowski

4 IV 2021

Jak wiadomo, superbohaterowie zazwyczaj noszą specjalne stroje. Z czego by nie były zrobione, czasem trzeba je przeprać. „Granie w pranie” stawia nas krok dalej: mokre ubrania trzeba wysuszyć. A to nie takie łatwe.

więcej »

Szkoła dorzucania do stosu
Wojciech Gołąbowski

27 III 2021

Za połączenie prostej, ale bardzo przyjemnej gry Reinera Knizii z jednym z najlepszych klasycznych polskich komiksów wydawnictwu Egmont należą się duże brawa. „Szkołę latania” po prostu trzeba mieć!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Prowokująco, nie prowokacyjnie
— Miłosz Cybowski

Krótko o książkach: Na kresach imperium
— Miłosz Cybowski

Do księgarni marsz: Kwiecień 2021
— Miłosz Cybowski, Sławomir Grabowski, Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Męski sport
— Miłosz Cybowski

Ten okrutny XX wiek: Cena pokoju
— Miłosz Cybowski

Analiza teraźniejszości, przewidywanie przyszłości
— Miłosz Cybowski

Do księgarni marsz: Marzec 2021
— Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o grach: Próba czasu
— Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski

Droga na pewno ma kres
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.