Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius
‹Terraformacja Marsa: Niepokoje›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerraformacja Marsa: Niepokoje
Tytuł oryginalnyTerraforming Mars: Turmoil
Data produkcji28 listopada 2019
Autor
Producent FryxGames
Wydawca Rebel.pl
CyklTerraformacja Marsa
EAN5902650613904
Info1−5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: Niepokojąco niepotrzebne
[Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius „Terraformacja Marsa: Niepokoje” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że „Terraformacja Marsa” pozostaje jedną z ciekawszych gier ostatnich kilku lat. Trudno się dziwić, że twórcy podtrzymują zainteresowanie fanów kolejnymi dodatkami.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Niepokojąco niepotrzebne
[Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius „Terraformacja Marsa: Niepokoje” - recenzja]

Nie da się ukryć, że „Terraformacja Marsa” pozostaje jedną z ciekawszych gier ostatnich kilku lat. Trudno się dziwić, że twórcy podtrzymują zainteresowanie fanów kolejnymi dodatkami.

Jacob Fryxelius, Isaac Fryxelius
‹Terraformacja Marsa: Niepokoje›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerraformacja Marsa: Niepokoje
Tytuł oryginalnyTerraforming Mars: Turmoil
Data produkcji28 listopada 2019
Autor
Producent FryxGames
Wydawca Rebel.pl
CyklTerraformacja Marsa
EAN5902650613904
Info1−5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Niepokoje” są suplementem, który chyba najbardziej ze wszystkich dotychczasowych modyfikuje zasady rozgrywki. Dostajemy nie tylko nowe korporacje i nowe karty projektów, ale też nową planszę oraz zupełnie nową mechanikę polityki. Wszystko to, o czym możemy przeczytać już w instrukcji, znacząco wydłuża samą grę, a w połączeniu z pozostałymi dodatkami może zamienić „Terraformację” z dwugodzinnej partyjki nawet w całodniową zabawę.
I nie byłoby w tym wszystkim nic złego, gdyby nie fakt, że mimo wszystkich smaczków fabularnych związanych z wydarzeniami, na które nie mamy wpływu, oraz polityki, na którą wpływ już mamy, „Niepokoje” okazują się dodatkiem najzwyczajniej w świecie… nudnym. Przez fakt, że nowe mechaniki wymagają od nas zwracania uwagi na dodatkowe elementy rozgrywki, z każdą kolejną rundą nasze decyzje stają się coraz bardziej trudniejsze. Do tego stopnia, że pod koniec, jeżeli chcemy wygrać, jesteśmy zmuszeni do zarzucenia zabaw w politykę (kosztujących cenne zasoby oraz akcje) i skupienia się na podstawowych drogach do zwycięstwa: zagrywaniu kart oraz układaniu kafelków na planszy. Podobnie jak właściwości niektórych kart korporacji, nowości wprowadzone w „Niepokojach” wydają się dobre tylko na początku i tracą na znaczeniu w późniejszych etapach rozgrywki.
Jeśli więc dotychczasowe boje o najlepszego terraformatora Marsa (z dodatkami lub bez) już nam nie wystarczają, można spróbować swoich sił w marsjańskiej polityce (dodatkowy element interakcji między graczami). „Niepokoje” pozostawiają jednak bardzo wiele do życzenia i wydają się dodatkiem zrobionym trochę na siłę.
koniec
19 czerwca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Powrót do Szmaragdowego Cesarstwa
Miłosz Cybowski

22 VI 2020

Recenzowanie gier z gatunku Living Card Game to trudna sztuka. Ale mimo to – i mimo swoich wad – „Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana” to tytuł wart polecenia.

więcej »

Krótko o grach: Tylko dla dwojga
Miłosz Cybowski

20 VI 2020

„7 Cudów Świata: Pojedynek” to gra luźno bazująca na klasycznej wersji „7 Cudów Świata”, ale dopracowana tak, by zapewnić rozrywkę tylko i wyłącznie dwójce graczy. Trzeba przyznać, że spośród gier dwuosobowych wyróżnia się przede wszystkim ogromną regrywalnością.

więcej »

Za garść zagadek
Miłosz Cybowski

30 V 2020

Lubię gry paragrafowe, choć do gier z typu escape room (szczególnie „planszowych”) mam już nieco większą rezerwę. Połączenie obu kategorii mogło być dobrym rozwiązaniem, ale w formie zaprezentowanej w „Za garść neodolarów” pozostawia bardzo wiele do życzenia.

więcej »

Polecamy

Nie tylko dla szachistów

Online:

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski

Każda pora jest dobra
— Miłosz Cybowski

Mała rzecz, a cieszy
— Miłosz Cybowski

Nie tylko Mars i Wenus
— Miłosz Cybowski

Nowa, lepsza „Machina”
— Miłosz Cybowski

Dryfując wśród chmur
— Miłosz Cybowski

Klątwa na twą duszę!
— Miłosz Cybowski

Krótkie, ale wymagające
— Miłosz Cybowski

Pełzanie po lochach
— Miłosz Cybowski

Maj 2005
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz, Artur Długosz, Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki, Szymon ‘Raptor’ Siesicki

Tegoż twórcy

Zazieleniając czerwoną planetę
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Krótko o książkach: Kult jednostki to wiara
— Miłosz Cybowski

Powrót do Szmaragdowego Cesarstwa
— Miłosz Cybowski

Zaprogramuj swój mózg
— Miłosz Cybowski

Zdążyć na rocznicę
— Miłosz Cybowski

Choleryczny piłsudczyk
— Miłosz Cybowski

Krótko o książkach: Dieta kosmitów
— Miłosz Cybowski

Za garść zagadek
— Miłosz Cybowski

Krótko o książkach: Świat na opak
— Miłosz Cybowski

Surrealizm postapokaliptyczny
— Miłosz Cybowski

Nie każdy umie pisać
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.