Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Coloruid 2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułColoruid 2
WWW

Online: Testowanie szczepionki na wirusa?
[„Coloruid 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niech nikogo nie zniechęca pozornie prymitywna grafika „Coloruid 2”! Już po chwili czujemy się jak laborant, przez mikroskop przeprowadzający skomplikowane badania na miniaturowych formach życia.

Wojciech Gołąbowski

Online: Testowanie szczepionki na wirusa?
[„Coloruid 2” - recenzja]

Niech nikogo nie zniechęca pozornie prymitywna grafika „Coloruid 2”! Już po chwili czujemy się jak laborant, przez mikroskop przeprowadzający skomplikowane badania na miniaturowych formach życia.

‹Coloruid 2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułColoruid 2
WWW
„Coloruid 2” to 20 matematycznych zagadek związanych – ogólnie rzecz biorąc – z zagadnieniem kolorowania mapy. Z tym, że mamy tu do czynienia ze zjawiskiem odwrotnym: operując pięcioma barwami, mamy w limitowanej liczbie ruchów zlikwidować różnorodność kolorów.
Spoglądamy przez okular mikroskopu na kilka barwnych plam, składających się po prostu z plusików. Ale wszystko tu się rusza! Pojedyncze znaki przemieszczają się zgodnie z nieznanym algorytmem, przepychając się wzajemnie wewnątrz plamy jednej barwy. Plusiki tego samego koloru przyciągają się, odmiennego – odpychają, przez co poszczególne plamy są od siebie oddalone wąską pustą przestrzenią.
Naszym zadaniem jest właśnie niwelowanie tych barier, a czynimy to „szczepiąc” wybraną plamę jednym z pięciu dostępnych kolorów. Klikamy w dowolny wybrany plusik, a algorytmy robią resztę: wszystkie sąsiednie „komórki” w reakcji łańcuchowej również zmieniają „przynależność klubową” – a gdy reakcja ta dobiega granic plamy, sąsiednie – jeśli mają ten sam kolor – automatycznie przyciągają się, łącząc w jeden kształt. Dzięki temu, że elementy nieustannie się przemieszczają, wrażenie jest niesamowite.
Sednem zagadki jest ograniczona liczba dostępnych ruchów, więc trzeba główkować, którą barwą zaszczepić którą plamę. Nie jest określone, jakiego koloru ma być wynik końcowy, co początkowo może być pułapką umysłu – widząc jedną plamę dominującą i kilka mniejszych dokoła, odruchowo spodziewamy się, że końcowym efektem będzie „ujarzmienie” przez nią sąsiadów – co jest wrażeniem mylnym! W dodatku czasami możliwych jest kilka rozwiązań tej samej „planszy”.
Dość nieoczekiwanym efektem, zapewne nieprzewidzianym nawet przez twórców gry, jest – spowodowana przez ciągły ruch plusików, odpychanie i przyciąganie się grup oraz upływ czasu – możliwość, że zagadka rozwiąże się sama! Przynajmniej raz zaobserwowałem takie zjawisko. A że dotyczyło dość skomplikowanej zagadki… hm, może jednak twórcy to zaplanowali?
koniec
19 grudnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niezbędny zestaw startowy
Miłosz Cybowski

25 III 2023

Zawsze wydawało mi się, że startery do systemów RPG są przeznaczone dla tych, którzy nie są pewni, czy chcą się mierzyć z danym settingiem lub nie chcą od razu inwestować w podręczniki główne. Tak się jednak składa, że „Zestaw Startowy” do czwartej edycji Warhammera jest (ze względu na zamieszczone tam dodatki) niemalże niezbędny.

więcej »

W świecie pdf-ów: Słudzy Pana Rozkładu
Miłosz Cybowski

18 III 2023

„The Warband of Bayl of Many Eyes” to klimatyczny dodatek, z którego można zrobić całkiem dobry użytek. Ale z pewnością nie przyda się on wszystkim.

więcej »

W świecie pdf-ów: Mali, brzydcy i zieloni
Miłosz Cybowski

11 III 2023

„The Cluster-Eye Tribe” to solidny dodatek. Opisane w nim plemię goblinów zapewnia kilka pomysłów na przygody, nawet jeśli nie można zaliczyć ich do szczególnie wyszukanych.

więcej »

Polecamy

Słudzy Pana Rozkładu

W świecie pdf-ów:

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.