Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Maxime Rambourg
‹Wielka Księga Szaleństwa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWielka Księga Szaleństwa
Tytuł oryginalnyThe Big Book of Madness
Data produkcjiII kwartał 2016
Autor
Wydawca 2 pionki
Dystrybutor Portal Games
EAN5903240069149
Info2 - 5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: O jedną księgę za daleko
[Maxime Rambourg „Wielka Księga Szaleństwa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wielka Księga Szaleństwa” jest przykładem bardzo dobrej mechanicznie karcianej kooperacji, która na dodatek oferuje ciekawy klimat nienachalnie nawiązujący do konwencji znanej z serii książek o Harrym Potterze.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: O jedną księgę za daleko
[Maxime Rambourg „Wielka Księga Szaleństwa” - recenzja]

„Wielka Księga Szaleństwa” jest przykładem bardzo dobrej mechanicznie karcianej kooperacji, która na dodatek oferuje ciekawy klimat nienachalnie nawiązujący do konwencji znanej z serii książek o Harrym Potterze.

Maxime Rambourg
‹Wielka Księga Szaleństwa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWielka Księga Szaleństwa
Tytuł oryginalnyThe Big Book of Madness
Data produkcjiII kwartał 2016
Autor
Wydawca 2 pionki
Dystrybutor Portal Games
EAN5903240069149
Info2 - 5 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Każdy z graczy wciela się tutaj w początkującego adepta sztuki czarnoksięskiej, którzy w poszukiwaniu wiedzy nieopatrznie otworzyli tytułową Wielką Księgę Szaleństwa. I teraz, jeśli chcą przeżyć, muszą rozprawić się z kolejnymi potworami, wychodzącymi ze stron tegoż woluminu. Szczególnie ujmujące jest to, że na planszy faktycznie układamy karty księgi (zawierające obrazki przedstawiające monstra i ich moce), którą będziemy przekartkowywać, odkrywając kolejnych przeciwników. Niby drobnostka, ale jakże dodająca klimatu.
Do wyboru mamy po dwóch czarodziejów, władających jednym z czterech żywiołów (czyli w sumie 8 postaci), a każdy z nich cechuje się nie tylko specjalnymi umiejętnościami, ale też innym zestawem kart startowych. Gra korzysta z mechaniki budowania talii, więc przy pomocy kart żywiołów, w połączeniu z kartami zaklęć, będziemy starali się za wszelką cenę uzbierać takie kombinacje, by przełamać kolejne klątwy rzucane przez przeciwników. Co nie jest prostym zadaniem, szczególnie kiedy stopniowo (po każdym wyczerpaniu się naszej początkowej, stosunkowo skromnej talii) zaczynają wchodzić nam do ręki karty szaleństwa. To kolejny świetny element, obrazujący stopniowe popadanie w obłęd naszych bohaterów (a przy tym mechanicznie blokuje nam to dostęp do pozostałych kart i potrafi znacząco utrudnić zmagania).
Niezmiernie istotna jest tutaj współpraca i, powiedzmy sobie szczerze, niekiedy wygrana bardzo mocno zależy od tego, czy uda nam się dogadać z pozostałymi graczami i opracować sensowną taktykę na kolejne rundy. Każda nieprzełamana klątwa wywołuje jakieś skutki uboczne, podobnież zresztą jak niepokonane potwory. Rzadko oznacza to koniec rozgrywki, ale zawsze – jej solidne utrudnienie. Przyda się oczywiście trochę szczęścia w doborze kart (a także monstrów), ale jeśli poczujemy się zbyt pewnie możemy zawsze zwiększyć poziom trudności. „Wielka Księga Szaleństwa” jest przy tym niezwykle regrywalna, choć można mieć pewne zastrzeżenia co do miejscami niejasnej instrukcji i kilku innych drobiazgów. Nie wpływa to jednak na przyjemność płynącą z rozrgywki.
koniec
2 stycznia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Budowanie w pocie czoła
Agata Hanak

11 IV 2021

„Faktoria” jest zaprojektowaną i wydaną w Polsce grą, której autorami są Luc-Olivier i Renata de Charrière. W założeniu miała powstać gra, która nie wymaga długiego tłumaczenia zasad i jeszcze dłuższego czasu na rozłożenie komponentów. Po prostu siadamy i gramy, a emocji ma dostarczyć głównie faza licytacji. A jak wyszło? Zapraszam do recenzji.

więcej »

Mała Esensja: Przyznać się proszę – kto wrzucił komiks do pralki?
Wojciech Gołąbowski

4 IV 2021

Jak wiadomo, superbohaterowie zazwyczaj noszą specjalne stroje. Z czego by nie były zrobione, czasem trzeba je przeprać. „Granie w pranie” stawia nas krok dalej: mokre ubrania trzeba wysuszyć. A to nie takie łatwe.

więcej »

Szkoła dorzucania do stosu
Wojciech Gołąbowski

27 III 2021

Za połączenie prostej, ale bardzo przyjemnej gry Reinera Knizii z jednym z najlepszych klasycznych polskich komiksów wydawnictwu Egmont należą się duże brawa. „Szkołę latania” po prostu trzeba mieć!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Czarowanie na skraju szaleństwa
— Agata Hanak

Z tego cyklu

Próba czasu
— Miłosz Cybowski

Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski

Artefakt albo psikus
— Miłosz Cybowski

Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski

Zamki z kości
— Miłosz Cybowski

Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski

Niepokojąco niepotrzebne
— Miłosz Cybowski

Każda pora jest dobra
— Miłosz Cybowski

Mała rzecz, a cieszy
— Miłosz Cybowski

Nie tylko Mars i Wenus
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Prowokująco, nie prowokacyjnie
— Miłosz Cybowski

Krótko o książkach: Na kresach imperium
— Miłosz Cybowski

Do księgarni marsz: Kwiecień 2021
— Miłosz Cybowski, Sławomir Grabowski, Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Męski sport
— Miłosz Cybowski

Ten okrutny XX wiek: Cena pokoju
— Miłosz Cybowski

Analiza teraźniejszości, przewidywanie przyszłości
— Miłosz Cybowski

Do księgarni marsz: Marzec 2021
— Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek

Droga na pewno ma kres
— Miłosz Cybowski

Sześć światów Hain: Świat trzeci
— Miłosz Cybowski

Władza wszystko tłumaczy
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.