Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 lipca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

James A. Wilson
‹Everdell›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEverdell
Data produkcjiIV kwartał 2019
Autor
Producent Starling Games
Wydawca Rebel.pl
CyklEverdell
EAN5902650613492
Info1−4 osoby; od 13 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: Bóbr, nietoperz i inny zwierz
[James A. Wilson „Everdell” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Everdell” urzeka oprawą graficzną, tekturowym, składanym drzewem i przyjemnym, leśnym klimatem. Jak na karciankę okazuje się jednak grą zaskakująco losową.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Bóbr, nietoperz i inny zwierz
[James A. Wilson „Everdell” - recenzja]

„Everdell” urzeka oprawą graficzną, tekturowym, składanym drzewem i przyjemnym, leśnym klimatem. Jak na karciankę okazuje się jednak grą zaskakująco losową.

James A. Wilson
‹Everdell›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEverdell
Data produkcjiIV kwartał 2019
Autor
Producent Starling Games
Wydawca Rebel.pl
CyklEverdell
EAN5902650613492
Info1−4 osoby; od 13 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że połączenie mechaniki wysyłania robotników na odpowiednie pola na planszy w celu pozyskiwania zasobów ze stopniowym budowaniem silniczka z wystawianych kart (za które płacimy oczywiście pozyskanymi zasobami) powinno się sprawdzać całkiem nieźle. W praktyce jednak już w pierwszej rundzie konieczność podejmowania trudnych decyzji i niemożność zaplanowania na kilka ruchów do przodu może prowadzić do paraliżu, szczególnie u bardziej zaawansowanych graczy, przyzwyczajonych od większej kontroli nad rozgrywką.
Dopiero po kilku partiach okazuje się, że maksyma „po jedenaste – nie komplikować” sprawdza się tutaj doskonale. „Everdell” jest przede wszystkim lekką grą rodzinną i jako do takiej należy do niej podchodzić. Element losowy (w postaci dostępnych kart) jest o wiele zbyt duży, by dało się przewidzieć rozwój wypadków, zaś walka o zasoby bywa wyjątkowo zażarta (występuje oczywiście ograniczenie pól, na których mogą znaleźć się nasi robotnicy). Dodatkowe urozmaicenie wprowadza asymetryczny postęp rozgrywki, w której każdy z graczy może znaleźć się w innej rundzie (co z kolei determinuje liczbę dostępnych robotników). Oprawa graficzna i proste zasady powinny przekonać do niej niedzielnych graczy, a poszukiwanie najlepszych dróg do zwycięstwa z pewnością zaangażuje tych bardziej zaawansowanych.
koniec
5 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

W świecie pdf-ów: Początki na Arrakis
Miłosz Cybowski

23 VII 2021

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera najnowszej ekranizacji „Diuny” Franka Herberta związana jest z całym szeregiem innych publikacji związanych z tym uniwersum. „Wormsign”, przygoda startowa do nowego systemu „Dune: Adventures in the Imperium”, jest jedną z nich.

więcej »

Jak pić, to w wesołym towarzystwie
Wojciech Gołąbowski

17 VII 2021

Witaj, goblinie! Siadaj, czeka na nas wiele eliksirów do wypicia! Nie przejmuj się, jeśli w trakcie imprezy wyzioniesz ducha – to może być stan przejściowy. Zdrowie wiedźmy!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Stary smok mocno śpi
— Miłosz Cybowski

Próba czasu
— Miłosz Cybowski

Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski

Artefakt albo psikus
— Miłosz Cybowski

O jedną księgę za daleko
— Miłosz Cybowski

Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski

Zamki z kości
— Miłosz Cybowski

Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski

Niepokojąco niepotrzebne
— Miłosz Cybowski

Każda pora jest dobra
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Postapokaliptyczna klasyka
— Miłosz Cybowski

W świecie pdf-ów: Początki na Arrakis
— Miłosz Cybowski

Krótko o komiksach: Żyjąca legenda
— Miłosz Cybowski

Wiele stron o zemście i zabijaniu
— Miłosz Cybowski

Do księgarni marsz: Lipiec 2021
— Miłosz Cybowski, Sławomir Grabowski

Trylogia Ciągu: Graf Zero
— Miłosz Cybowski

Cudzego nie znacie: Bizantyjski przepych
— Miłosz Cybowski

Krótko o książkach: Białe hrabstwo
— Miłosz Cybowski

W świecie pdf-ów: Świat nie-Mroku
— Miłosz Cybowski

Krótko o komiksach: Ubezpieczenie zdrowotne v.2077
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.