Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Spaceland›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpaceland
Data produkcji30 września 2019
Producent Tortuga Team
Cena53,99
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Komiksowo i kolorowo
[„Spaceland” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Spaceland” reklamowany jest jako powrót do leciwych gier taktycznych – jeśli pamiętacie „Incubation”, z pewnością wiecie, czego się spodziewać. Kłopot w tym, że komiksowa grafika i niektóre rozwiązania dość mocno psują przyjemność płynącą z rozrywki.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Komiksowo i kolorowo
[„Spaceland” - recenzja]

„Spaceland” reklamowany jest jako powrót do leciwych gier taktycznych – jeśli pamiętacie „Incubation”, z pewnością wiecie, czego się spodziewać. Kłopot w tym, że komiksowa grafika i niektóre rozwiązania dość mocno psują przyjemność płynącą z rozrywki.

‹Spaceland›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpaceland
Data produkcji30 września 2019
Producent Tortuga Team
Cena53,99
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Rozpoczynamy jako dwójka kosmicznych kowbojów, którzy odpowiadają na sygnał SOS pochodzący z pokrytej śniegiem planety. Jak się okazuje, jest tam cały kompleks górniczy opanowany przez dziwne potwory, z którymi – jakże by inaczej – przyjdzie nam walczyć. Po drodze do naszej ekipy dołączają też inni: szalony górnik, pozbawiony humoru space marine czy pani naukowiec. Oczywiście nie zabrakło też możliwości ulepszeń – zarówno naszego sprzętu, jak i specjalnych umiejętności.
Każdy kolejny poziom stanowi, obiektywnie rzecz biorąc, osobną zagadkę logiczną, którą będziemy musieli rozwiązać. Rzecz jasna głównym elementem każdej są biegające tu i tam potworki, z którymi trzeba się odpowiednio rozprawić, ale prawie zawsze chodzi też o dotarcie do wyjścia – co potrafi być dość wymagające. Kolejne mapy oferują nam zupełnie nowe mechaniki – zapadające się mosty, teleporty, konieczność otwierania drzwi przy użyciu specjalnych paneli itp. W efekcie w większości przypadków (szczególnie na późniejszych etapach gry) przyjdzie nam po wielokroć powtarzać te same poziomy, by wreszcie dotrzeć do samego końca.
Nie wszyscy bohaterowie są równie grywalni i siłą rzeczy w trakcie rozgrywki będziemy chcieli rozwijać tych, których preferujemy. Ale niespodzianka – wiele misji narzuca nam (częściowo lub całkowicie) kim będziemy musieli grać. To niezwykle irytujące, szczególnie, że nie da się utrzymywać wszystkich na tym samym poziomie zaawansowania. Inną kwestią jest wspomniany na wstępie styl – wszystko wygląda jak wyciągnięte z jakiejś mangi, a rozmowy między bohaterami (służące za wprowadzenia do kolejnych misji i rozwijanie „fabuły” gry) zaczynają bardzo szybko drażnić. Efekt? Gra jest niezła, ale z kategorii tych, o których szybko się zapomina i które nie są w stanie przykuć do fotela na dłużej.
koniec
23 kwietnia 2022

Komentarze

25 IV 2022   19:07:09

"jeśli pamiętacie „Incubation”"- ale miałeś na myśli samo "Incubation", czy cały cykl Battle Isle? Bowiem o ile B.I. 1-3 to faktycznie turowe gry taktyczne na komputer, to B.I. IV i jej pochodna (Andosia War) były miksem turówki z RTS-em.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Magia Kuby Rozpruwacza
Miłosz Cybowski

13 VIII 2022

„Dzień niepodległości” rozgrywa się w podzielonym między Unię a Konfederację Dodge City, tuż przed obchodami tytułowego święta przez ludzi z północy. Umieszczenie niewielkiej przygody detektywistycznej właśnie w tak konkretnym miejscu i czasie okazuje się bardzo dobrym pomysłem, pozwalającym poczuć polityczne i społeczne podziały świata Martwych Ziem.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.