Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman
‹Up in Arms›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUp in Arms
Data produkcji22 marca 2022
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info144s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Chaos, którego należało uniknąć
[Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman „Up in Arms” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Up in Arms” – dodatek, który miał zajmować się głównie wojownikami Starego Świata – rozczarowuje swoją formą i, miejscami, także treścią.

Miłosz Cybowski

Chaos, którego należało uniknąć
[Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman „Up in Arms” - recenzja]

„Up in Arms” – dodatek, który miał zajmować się głównie wojownikami Starego Świata – rozczarowuje swoją formą i, miejscami, także treścią.

Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman
‹Up in Arms›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUp in Arms
Data produkcji22 marca 2022
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info144s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Dla niektórych różnorodność treści (od mechaniki walki konnej po pobieżny opis Tilei) może stanowić zaletę tego dodatku, ale nie oszukujmy się – wszystko wskazuje na to, że wepchnięto tutaj wszystko, co tylko wiązało się z tematem walki, wojny i temu podobnymi. Siedmiu autorów musiało chyba pracować zupełnie osobno, a redaktorzy nie wysilili się zbytnio przy próbach zebrania poszczególnych treści w jedną kompatybilną całość.
Pierwsze rozdziały poświęcono życiu codziennemu żołnierzy, rycerzy oraz najemników, roli, jaką pełnią w społeczeństwie i w licznych konfliktach zbrojnych, których nie brakuje w Starym Świecie. Od wiejskich łuczników, przez różnych przedstawicieli zakonów rycerskich (poświęconych najczęściej jakiemuś bogu), aż po działających wyłącznie za pieniądze kondotierów (najczęściej wywodzących się z Tilei) – zdecydowanie jest w czym wybierać. Zamieszczone materiały obejmują także nowe profesje, po które mogą sięgnąć gracze, a każda z nich stanowi znaczące urozmaicenie roli żołnierza czy najemnika z podręcznika podstawowego.
Kolejne strony prezentują pobieżny opis Tilei (głównie jej historii)1) oraz bardziej szczegółowy opis kultu bogini wojny Myrmidii, który znacząco różni się od bardziej popularnych w Imperium bogów takich jak Ulryk czy Sigmar. Te rozdziały bardzo dobrze współgrają z poprzednimi, szczególnie że wielu najemników walczących w Imperium to właśnie Tileańczycy i jednocześnie wyznawcy Myrmidii.
Jeśli początkowe rozdziały obfitowały w pomysły wzbogacające świat przedstawiony i możliwości tworzenia postaci, to kolejne zajmują się niemal wyłącznie kwestiami mechanicznymi. Dostajemy więc nowe zasady dotyczące obrażeń (wraz z tabelami ciosów krytycznych), cały zestaw nowych broni i dotyczących ich reguł czy szczegóły walki konnej z ciekawym dodatkiem pod postacią metod zdobywania rzadkich demigryfów. Całkiem nieźle prezentuje się część dotycząca pomocy pracowników najemnych, po którą mogą sięgnąć bohaterowie w razie potrzeby. Nie dotyczy to wyłącznie najemników walczących u ich boku, ale też takich profesji jak skryba czy lekarz.
Na koniec dostajemy zasady korzystania z artylerii (niezbyt przydatne, jeśli nie zamierzamy rzucać bohaterów w wir bitew i oblężeń lub robić z nich praktykujących artylerzystów) oraz rozbudowane reguły pościgów, jak również trzy dodatki poświęcone drobnym modyfikacjom mechaniki. Jeśli czegoś zabrakło, to z pewnością umieszczenia wszystkich nowych profesji w jednym miejscu (są one rozrzucone po czterech rozdziałach).
Różnorodność treści zawartych w „Up In Arms” można uznawać zarówno za plus, jak i minus tego dodatku. Plusem są niewątpliwie nowe opcje dla graczy (przede wszystkim zróżnicowane profesje oraz talenty) oraz sporo materiałów, które mogą przysłużyć się Mistrzom Gry zarówno jako tło fabularne, jak i główne wątki przygód. Do minusów należy zaliczyć kwestie mechaniczne, których przydatność w zupełności zależy od tego, jakiego rodzaju przygody będziemy chcieli prowadzić. Miejscami miałem wręcz wrażenie, że to tom „Archiwów Imperium”. A szkoda, bo gdyby wprowadzić więcej porządku w ten chaos, „Up in Arms” mogłoby posłużyć za świetny punkt wyjścia dla kolejnych dodatków.
koniec
4 marca 2023
1) Druga edycja systemu doczekała się pełnoprawnego fanowskiego dodatku poświęconego Tilei, o którym pisałem tutaj.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: Księga wiedźmich czarów
Miłosz Cybowski

20 V 2023

„Blood and Bramble” to jeden z tych dodatków, które przydadzą się wyłącznie graczom i Mistrzom Gry planującym zgłębiać wątki nielicencjonowanej magii. Całość to tylko trochę więcej niż lista nowych czarów.

więcej »

W świecie pdf-ów: Pancerni bez psa
Miłosz Cybowski

15 IV 2023

Imperialne czołgi parowe to niezwykle cenne i śmiercionośne urządzenia. Zniknięcie jednego z nich stanowi punkt wyjścia dla przygody „Emperor’s Wrath”.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Stopniowanie napięcia
Miłosz Cybowski

8 IV 2023

„Kodeks Bushido” spełnia swoje zadanie i może dostarczyć sporo dobrej zabawy. A przy tym stoi na o wiele wyższym poziomie niż zamieszczona w podręczniku podstawowym przygoda dla początkujących bohaterów.

więcej »

Polecamy

Księga wiedźmich czarów

W świecie pdf-ów:

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Bywało lepiej
— Miłosz Cybowski

Ojciec i wielki syn
— Miłosz Cybowski

Księga reklamy
— Miłosz Cybowski

Na początku był Napoleon
— Miłosz Cybowski

Wesołek w krainie kwantów
— Miłosz Cybowski

Rozmowy o ratowaniu świata
— Miłosz Cybowski

Niezbędny zestaw startowy
— Miłosz Cybowski

Myślenie życzeniowe
— Miłosz Cybowski

Miniaturowy Wielki Kosmiczny Chomik w natarciu
— Miłosz Cybowski

Postęp musi trwać
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.