Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Bananowy szał›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBananowy szał
Wydawca Trefl
EAN5900511003567
Info3-5 osób, od 8 lat
Cena14,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Z pokerową miną na orzeszki
[„Bananowy szał”, „Leszczynowa zgraja” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Najpowszechniej znaną formą gier towarzyskich są karty. Mnogość gier, jakie człowiek wymyślił i którymi możemy się cieszyć, jest wręcz oszałamiająca – z taliami tradycyjnymi lub specjalnymi. Jednak czy kart jest 24 czy 500, najistotniejszym elementem owych gier są w większości łatwo przyswajalne zasady i lotność pomysłu. Blisko takiego ideału gier karcianych dla dzieci są „Bananowy szał” i „Leszczynowa zgraja”.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Z pokerową miną na orzeszki
[„Bananowy szał”, „Leszczynowa zgraja” - recenzja]

Najpowszechniej znaną formą gier towarzyskich są karty. Mnogość gier, jakie człowiek wymyślił i którymi możemy się cieszyć, jest wręcz oszałamiająca – z taliami tradycyjnymi lub specjalnymi. Jednak czy kart jest 24 czy 500, najistotniejszym elementem owych gier są w większości łatwo przyswajalne zasady i lotność pomysłu. Blisko takiego ideału gier karcianych dla dzieci są „Bananowy szał” i „Leszczynowa zgraja”.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Bananowy szał›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBananowy szał
Wydawca Trefl
EAN5900511003567
Info3-5 osób, od 8 lat
Cena14,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Talia do gry w „Bananowym szale” podzielona jest na dwie części. Jedna z nich zawiera banany w trzech różnych kolorach, będące obiektem pożądania graczy, o które to będą się licytować przez 9 rund (czyli dokładnie tyle, ile jest owych bananów). Drugą część talii stanowią zaś palmy, które posiadają 3 numerki w trzech różnych kolorach oraz małpy (również z takowymi numerkami). One jednak zjadają owoce i tym samym odejmują punkty od wartości banana. Gra polega na tym, iż co rundę odkrywany jest banan w jednym z trzech kolorów decydujących o tym, jakie liczby z kart graczy będą decydować o zwycięstwie. Następnie każdy z graczy kładzie przed sobą jedną ze swych kart, zakrytą. Gdy już wszyscy gracze położą karty, następuje ich odkrycie i rozstrzygniecie licytacji. Wygrywa osoba o takim najwyższym numerze, który się nie powtarza. Czyli w przypadku, gdy pojawiły się np. dwie 8 i 7, wygrywa gracz, który wystawił siódemkę. W wypadku niemożności rozstrzygnięcia, karty, którymi licytowali się gracze, zostają usunięte, a do odkrytego banana jest dokładany kolejny i licytacja odbywa się od nowa. Gracz, który wygra licytację, zabiera banana lub banany wraz ze wszystkimi małpami, które się pojawiły. Grę oczywiście wygrywa osoba z największą ilością punktów.
Wydawać by się mogło, że gra nie przynosi większych emocji. Ot, gracze wykładają karty i ten z najwyższą liczbą wygrywa. Gra jednak jest tak skonstruowana, iż każde wyłożenie karty należy przemyśleć, skalkulować ryzyko – czy aby na pewno gracze nie zalicytują tak dużą ilością małp, iż okaże się, że dany banan nie przyniesie nam żadnego zysku, a wręcz przeciwnie – poniesiemy straty. Czasem opłaca się zalicytować przy użyciu małpy z wysoką liczbą w danym kolorze – tak, by wygrać licytację, gdyż nawet po odliczeniu punktów ujemnych od wartości banana, będziemy na plusie.

‹Leszczynowa zgraja›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLeszczynowa zgraja
Data produkcji2005
Wydawca Trefl
Info3-6 graczy, od 4 lat
Cena12,40
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Rozgrywka jest niezwykle prosta, szybka i pełna humoru. Gracze z kamiennymi minami godnymi pokerzystów i z wyrazem wysiłku intelektualnego walczą o… banany. Gra ta bawi zarówno dzieci, jak i ich rodziców. I jednym, i drugim dostarcza równą ilość emocji. Zaś fakt, iż można obrać wiele strategii, na pewno rozwinie logiczne myślenie u dzieci.
Kolejną karcianą grą o równie intrygującym tytule jest „Leszczynowa zgraja”. Gra skierowana do nieco młodszego grona odbiorców i w znacznym stopniu przypominająca klasyczne „Memory”. W tej grze wcielamy się w wiewiórki, które zbierają zapasy na zimę; oczywiście naszym zadaniem jest zdobycie jak największej ich ilości. W całej zabawie bierze udział jedna talia kart (położona na środku), w której znajdują się karty wiewiórek (jest ich 16) oraz karty smakołyków (w liczbie 36). Każdy z graczy kolejno odkrywa jedną z kart i układa ją na stosie. Jego zadaniem jest zapamiętanie ułożenia pyszności. Każda z kart z delikatesem ma na sobie dwa rysunki: jeden w górnej, a drugi w dolnej połowie. Teraz gracze muszą zapamiętać, które ze smakołyków powtarzają się jeden po drugim, w dodatku po tej samej stronie karty. Gdy zamiast karty jedzonka zostanie odkryta karta wiewiórki, gracz który ją odkrył, mówi, jakie pyszności zbiera. Może zebrać tylko jeden ich typ, w dodatku tylko te, które sąsiadują ze sobą na kolejnych kartach ze stosu (co oznacza, że można zebrać nie mniej niż dwie karty).
Oba tytuły są wręcz idealne, ze wspaniałą oprawą graficzną, niezwykle pomysłowe, z prostymi zasadami. „Leszczynowa zgraja” jest ewidentnie skierowana dla młodszych dzieci, ale rodzic przy takiej rozgrywce też nie powinien się nudzić. Poza tym dziecko ćwiczy zapamiętywanie. Natomiast „Bananowy szał” wydaje mi się grą, którą rodzice będą podbierać swej pociesze, by pograć ze znajomymi. Gorąco polecam oba tytuły.
koniec
20 grudnia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Zombie w sosie włoskim
Miłosz Cybowski

25 XII 2021

Co wyjdzie z połączenia platformówki, włoskiej mafii i zombie? „Guns, Gore & Cannoli” – bardzo przyjemna, szybka i porządnie zrealizowana gra, w której wcielamy się we włoskiego specjalistę od brudnej roboty w mieście pełnym nieumarłych.

więcej »

Krótko o grach: X-Meni nie wystarczają
Miłosz Cybowski

28 XI 2021

„X-Men: Bunt mutantów” nie sprawdza się ani jako gra kooperacyjna, ani jako tytuł wykorzystujący kościaną mechanikę. Mimo różnorodności bohaterów oraz złoczyńców, nie wspominając o wielu fazach rozgrywki, jest to planszówka zupełnie pozbawiona charakteru.

więcej »

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Puste postumenty
— Marcin Mroziuk

W poszukiwaniu ideału
— Marcin Mroziuk

Książę i błazen
— Marcin Mroziuk

W oczekiwaniu na Boże Narodzenie
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wyśmiewaj się
— Joanna Kapica-Curzytek

Z kociej perspektywy
— Marcin Mroziuk

Pod opieką Matki Bożej Ostrobramskiej
— Marcin Mroziuk

W Valleby zawsze coś się dzieje
— Marcin Mroziuk

Gwiazdy i piwo
— Marcin Mroziuk

Papugowanie po Janie
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.