Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 lutego 2021
w Esensji w Esensjopedii

Online: Ciąg dalszy nastąpił #1
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W przypadkach gier cieszących się powodzeniem, analogicznie do filmów, książek czy komiksów, tworzy się ich kontynuacje. Najczęściej powielają one mechanizmy i pomysły pierwowzorów, wnosząc doń niewiele nowego. Po prostu umożliwiają ponowne wejście do tej samej rzeki. Z pewnością zasługują na wzmiankę, bo na osobną recenzję - niekoniecznie.

Wojciech Gołąbowski

Online: Ciąg dalszy nastąpił #1
[ - recenzja]

W przypadkach gier cieszących się powodzeniem, analogicznie do filmów, książek czy komiksów, tworzy się ich kontynuacje. Najczęściej powielają one mechanizmy i pomysły pierwowzorów, wnosząc doń niewiele nowego. Po prostu umożliwiają ponowne wejście do tej samej rzeki. Z pewnością zasługują na wzmiankę, bo na osobną recenzję - niekoniecznie.
4 Differences
Trzecia część serii gier (poprzednimi były „5 Differences” i „6 Differences”), w których jedynym zadaniem jest znaleźć różnice między niemal identycznymi obrazkami. Przy czym obrazki są ruchome (różnice też), czasem będąc odbiciem lustrzanym. Tym razem ograniczono ilość różnic do 4, co bynajmniej nie ułatwia zadania. Plansze z reguły są fotorealistyczne, choć zdarzają się i abstrakcje. Warto zwrócić uwagę na piękne, nastrojowe tło muzyczne i ściśle dopasowane do niej dźwięki generowane przy kliknięciu w zauważoną różnicę.
The Bow Game
Jeśli spodobało się wam sportowe strzelanie z broni palnej, zerknijcie na wersję z cięciwą. Do wyboru są łuki zwykłe, długie, kompozytowe i kusze, dzięki którym można zdobywać całą masę nowych „osiągnięć” poprzez przechodzenie „kampanii”, pokonywanie „wyzwań” czy prostą „rozgrzewkę”.
Ice Breaker: The Gathering
Trzecia odsłona przygód pechowych wikingów (jak oni zdołali zawojować Europę i odkryć Amerykę?) przedstawia nam kolejne rogate klany – po Nienazwanych i Czerwonych przyszła kolej na Starszych, Pierwszych, Kruków, Czerwonych (ponownie) i Łowców. Razem 40 plansz trudnych łamigłówek, w dodatku wymagających refleksu… i więcej niż odrobiny szczęścia. Pierwotnie kolejne klany były „odkrywane” w określonych dniach 2009 roku, obecnie dostępne są wszystkie.
Cargo Bridge – Armor Games Edition
Polskie „Cargo Bridge” doczekało się uznania, a co za tym poszło – sponsora w firmie Armor Games. Zaowocowało to pakietem nowych plansz, zatytułowanym po prostu „Cargo Bridge – Armor Games Edition”. Zasady i zasoby pozostały niezmienne, wypiękniało zróżnicowane tematycznie tło graficzne.
koniec
6 lutego 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Jak bardzo mnie (nie) znasz?
Wojciech Gołąbowski

27 II 2021

Żyjąc z kimś (lub blisko kogoś) kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat, można tę osobę poznać na wylot… lub nie poznać jej wcale. „Mini Maxi” pomoże to zweryfikować w pełen humoru sposób.

więcej »

Krótko o grach: Próba czasu
Miłosz Cybowski

20 II 2021

„Dominion” wraz z licznymi dodatkami należy do klasyków gier karcianych spod znaku mechaniki budowania talii. O ile jednak kiedyś ta gra, z braku innych dostępnych tytułów, mogła wciągać, to dzisiaj nie wytrzymuje już próby czasu.

więcej »

Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
Miłosz Cybowski

13 II 2021

„Pięć Klanów” to gra, którą swego czasu reklamowano jako przeciwieństwo bardziej klasycznych planszówek: zamiast dokładać pionki na modułową planszę, główna mechanika polega na zabieraniu tychże. I, trzeba przyznać, ta innowacja sprawdza się tutaj bardzo dobrze.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.