Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 marca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Wolfgang Kramer
‹6 bierze!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł6 bierze!
Tytuł oryginalny6 nimmt
Data produkcji2009
Autor
Producent Amigo
Wydawca G3
Infood 10 lat, 2-10 graczy
Cena28,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Bycza szóstka

Esensja.pl
Esensja.pl
Wiele gier dla dzieci ma wplecioną jakąś fabułę, która może być pretekstem do użycia podobizn wszelkich zwierząt. W „6 bierze” twórcy nawet nie szukali pretekstu. Ot, po prostu użyli głów byków jako elementu wzbogacającego rozgrywkę.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Bycza szóstka

Wiele gier dla dzieci ma wplecioną jakąś fabułę, która może być pretekstem do użycia podobizn wszelkich zwierząt. W „6 bierze” twórcy nawet nie szukali pretekstu. Ot, po prostu użyli głów byków jako elementu wzbogacającego rozgrywkę.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Wolfgang Kramer
‹6 bierze!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł6 bierze!
Tytuł oryginalny6 nimmt
Data produkcji2009
Autor
Producent Amigo
Wydawca G3
Infood 10 lat, 2-10 graczy
Cena28,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„6 bierze” charakteryzuje się bardzo ciekawą właściwością: choć w zabawie może brać udział od 2 do 10 graczy, ich ilość w najmniejszym stopniu nie wpływa na grywalność. Każdy z graczy otrzymuje 10 kart (z talii 104), na których znajdują się numery z przedziału 1-104 i określona ilość byczych głów (od 1 do 7). Następnie na stół zostają wystawione 4 kolejne z talii – w kolumnie (pozostała część kart nie bierze udziału w dalszej rozgrywce). Od teraz wszyscy gracze na raz wystawiają przed sobą po jednej zakrytej karcie. Po ich równoczesnym odkryciu gracz z najniższym nominałem dostawia swoją kartę do jednego z rzędów rozpoczętych przez 4 karty leżące już na stole. Musi ją tak umieścić, by była ona wyższa od ostatniej znajdującej się w tym zbiorze. Ponadto musi być umieszczona w tym rzędzie, w którym różnica miedzy kartą najwyższą a właśnie dostawianą będzie jak najmniejsza (czyli dostawiając „12”, wstawimy ją do rzędu z „9”, a nie z „6”). Jeżeli zaś karta nie może być nigdzie dostawiona, zawodnik musi zabrać któryś z rzędów i w jego miejsce położyć swoją kartę. Zebrane karty będą zliczane pod koniec rozgrywki i suma głów na nich się znajdujących będzie decydować o zwycięstwie – chodzi o to, by zebrać możliwie jak najmniej łbów. Dany zbiór kart jest również zabierany w momencie, gdy któryś gracz ma dołożyć do niego tytułową szóstą kartę. Wtedy bierze on dany rząd i w jego miejsce umieszcza swoją kartę.
Co ciekawe, zarówno podany na opakowaniu czas rozgrywki, jak i wiek graczy wydaje się być zawyżony. Trudno mi sobie wyobrazić 45-minutową partię, błędem wydaje się też to, że gracze powinni mieć powyżej 10 lat. Toczyłem emocjonujące rozgrywki z dziećmi w wieku 8 lat i muszę przyznać, że dawali sobie świetnie radę. Wystarczy, gdy dziecko wie, że – przykładowo – 89 jest większe od 67. Z czasem mogą podpatrzeć taktyki wystawiania kart u dorosłych, a dzieci, które miały już styczność z innymi grami, świetnie same sobie poradzą w wymyślaniu własnych zagrywek.
Nużyła mnie powtarzalność rozgrywki, co jednak nie przeszkadzało dzieciom. Gra jest dynamiczna i emocjonująca z racji tego, że wszyscy na raz wystawiamy karty, w dodatku zakryte. Jest to świetne rozwiązanie i zdecydowana zaleta, która i dorosłych „przykuje” do stołu na kilka partyjek. To jedna z tych gier, która dla niektórych będzie ideałem zasługującym na 100%, podczas gdy inni ocenią ją jedynie na 60%. Dlatego skłaniam się do wyciągnięcia średniej i przyznania 80%. Naprawdę polecam „6 bierze”, gdyż dzieci się w niej zakochują.
koniec
12 kwietnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
Miłosz Cybowski

23 III 2019

Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

więcej »

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
Miłosz Cybowski

16 III 2019

„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

więcej »

Aż posypie się tynk
Miłosz Cybowski

8 III 2019

„Azul” mimo rzemieślniczego tematu o układaniu kafelków okazuje się nie tylko pięknie wykonanym tytułem, ale przede wszystkim bardzo wciągającą i grywalną pozycją rodzinną.

więcej »

Polecamy

Ale jak to: zablokowane?

Online:

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Mieszczuchy wcale tak łatwo się nie poddają
— Marcin Mroziuk

Uczta wyobraźni
— Marcin Mroziuk

Tajemnice i tarapaty
— Marcin Mroziuk

Nieposkromione młode umysły
— Marcin Mroziuk

Od pigmejki karłowatej do goryla
— Joanna Kapica-Curzytek

Bolek i Lolek, Zuch i Zuza
— Joanna Kapica-Curzytek

Opowieści od bratanków
— Marcin Mroziuk

Na sześćdziesiąte urodziny
— Joanna Kapica-Curzytek

Święto radości mimo wielu przeciwności
— Marcin Mroziuk

Skąd to mięsko?
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

W poszukiwaniu skarbów
— Agata Hanak

Zew dzikiej prerii
— Jakub Małecki

Ku chwale zakładu
— Jakub Małecki

Zbudujemy nowy dom
— Jakub Małecki

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.