Wkrótce premiera „Ora et Labora”Lacerta Już za kilka dni, na targach w Essen, swoją premierę będzie miała najnowsza gra Uwe Rosenberga: „Ora et Labora”. Na samą imprezę gotowe będą jednak prawdopodobnie tylko egzemplarze niemieckie i angielskie. Pozostałe wersje językowe „właśnie się drukują”. Z naszych informacji wynika, że polska premiera będzie na krótko po zakończeniu targów. Nasza edycja czeka w kolejce do druku. Trzymamy więc kciuki, aby pojawiła się na półkach w Waszych ulubionych sklepach najpóźniej na początku listopada.
LacertaWkrótce premiera „Ora et Labora”Już za kilka dni, na targach w Essen, swoją premierę będzie miała najnowsza gra Uwe Rosenberga: „Ora et Labora”. Na samą imprezę gotowe będą jednak prawdopodobnie tylko egzemplarze niemieckie i angielskie. Pozostałe wersje językowe „właśnie się drukują”. Z naszych informacji wynika, że polska premiera będzie na krótko po zakończeniu targów. Nasza edycja czeka w kolejce do druku. Trzymamy więc kciuki, aby pojawiła się na półkach w Waszych ulubionych sklepach najpóźniej na początku listopada. ![]()
Wyszukaj / Kup Korzystając z okazji, odkryjemy rąbka tajemnicy i podzielimy się wrażeniami z przeprowadzonych kilku rozgrywek. W żołnierskich słowach grę po pierwszych rozgrywkach możemy śmiało określić jako „nie do objęcia”. Zasady wytłumaczyć można w 5-10 minut, ale ogrom możliwości prowadzenia strategii powoduje, że zapewne znajdą się maruderzy mówiący, że nigdy nie będą w stanie obmyśleć tej najlepszej. Poniżej kilka elementów powodujących, że gra jest naszym zdaniem bardzo dobra. Fabuła: Wcielamy się w role opatów zarządzających klasztorem. Klasztor to nie tylko kościół i dom zakonny, ale również wszystkie „przybytki” świeckie. W grze będziemy więc budować budynki przeróżnego przeznaczenia. Zarówno budynki świeckie, klasztorne, jak i całe osady. Wygrywa ten, czyj klasztor wraz z przyległościami na koniec gry będzie wart najwięcej punktów zwycięstwa. Mechanika: Najważniejszymi cechami mechaniki są:
![]() Przykładowe karty z angielskiej wersji gry Źródło: Boardgamegeek.com Rzeczy nietypowe: Najbardziej nietypową rzeczą w grze jest jej centralny punkt, czyli koło produkcji. Służy ono do kontrolowania liczby dostępnych dóbr podstawowych sześciu rodzajów. Po tych kilku partiach stwierdzamy, że jest to wynalazej iście mistrzowski. Na początku każdej rundy jednym ruchem ręki zwiększa się liczbę wszystkich podsatwowych dóbr, które mnisi mogą produkować. Dzięki temu set-up pomiędzy rundami trwa sekundę. Jeśli mielibyśmy prorokować, to w przyszłym roku pojawi się kilka innych gier, które będą wykorzystywały ten mechanizm zarządzania zasobami. Po prostu się sprawdza. Drugą sprawą są warianty. Gra prędko się nie znudzi. Przede wszystkim budynki są zgrupowane w dwa zestawy: francuski i irlandzki. Każdy z wariantów „geograficznych” jest przeznaczony dla całej rozpiętości liczby graczy. Zbilansowanie gry jest na wysokim poziomie. Uwe Rosenberg przewidział dwa warianty dla dwóch osób. Długi trwa około 3h, a krótki około godziny. Dla tego wariantu dedykowane jest osobne koło produkcji. Gra w 3 i 4 osoby również może być prowadzona w wariancie krótkim oraz długim. Czasowo wygląda podobnie jak dla 2 graczy. Jeśli chodzi o koło produkcji, to mamy jedno dla 3 graczy (wariant długi), jedno dla 4 graczy (wariant długi) oraz jedno dla 3-4 graczy (wariant krótki). Nie byłoby też normalne dla Uwe, gdyby nie było wariantu jednoosobowego. Tu też mamy dedykowane koło produkcji, jednak nie ma wariantu długiego/krótkiego. ![]() 16 października 2011 |
W niedzielę 14 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2022.
więcej »Tomasz Kołodziejczak – Dyrektor Działu Komiksów i Gier w Story House Egmont Sp. z o.o. podjął decyzję o odejściu z wydawnictwa z dniem 30 czerwca br.
więcej »Ogłoszono listę finalistów nagród Nebula za rok 2022. Nagrody te przyznawane są przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pisarzy Fantasy i SF (Science Fiction Writers of America). Razem z Nebulami poznaliśmy nominacje do nagród Bradbury’ego i Andre Norton, które choć oficjalnie nie są kategoriami Nebuli, ale przyznawane są według tych samych zasad.
więcej »Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski
Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski
Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski
Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski
W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski
Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski
Być opatem, być opatem
— Kamil Sambor
W koło Macieju
— Jakub Małecki
Podziemne uprawy
— Agata Hanak
Guzik mnie obchodzi!
— Jakub Małecki
Szklana ekonomia
— Jakub Małecki
Portowe zmagania
— Jakub Małecki
Niedzielni gracze: Agricola
— Artur Król, Beata Rzepka
Golasy, hipisi i kowboje
— Kamil Sambor
Kulinarne ćwiczenie pamięci
— Kamil Sambor