dzisiaj: 23 kwietnia 2018
w Esensji w Google

Komentarze

Magazyn CLXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

książkowe

więcej »

kinowe (wybrane)

więcej »

komiksowe

więcej »

muzyczne

więcej »

Zapowiedzi

książkowe (wybrane)

więcej »

kinowe

więcej »

komiksowe

więcej »

Komentarze


Komentarze do: Wszystkie Obiektów Tekstów
z działu: Wszystkie Twórczość Książki Film Komiksy Gry Varia Muzyka
« 1 [2] 3 4 151 »


Dąbek, 27-03-2018 23:51:
W ostatnim akapicie jest błąd - W oczekiwaniu na nie trzynastą a dwunastą część cyklu.

Jakich praw pozbawione są współcześnie kobiety w Polsce?

Jakiś dowód na poparcie tej śmiałej tezy?
Mieszko B. Wandowicz nie czyta książek, które dostaje do recenzji, tylko ściemnia.


Arieen, 10-03-2018 08:38:
@Marta Kładź-Kocot WTF? Od kiedy akceptowalną formą wykładania swoich racji jest podpieranie ich wymyślonymi argumentami? Gdzie w tej recenzji zdanie, które można by zintepretować jako "recenzentka spodziewała się domknięcia wątków"?

Bellantriss, 09-03-2018 21:26:
Oczywiście, że książka powinna się bronić sama. Nawiązania i intertekstualność swoją drogą, ale bez znajomości innych utworów fabuła powinna być jasna i odpowiednio ciekawa. Może następnym razem, droga Autorko, załącz listę lektur obowiązkowych na początku, bo inaczej może czytelnik nie zrozumieć twojej jakże genialnej książki? Bo jak nie zrozumiemy, do czego nawiązuje tekst, to jesteśmy prymitywami i nie rozumiemy tekstów, a o komentowaniu i recenzowaniu już mowy być nie może.
Bardzo słabo. Nie ma to jak pieniący się autorzy.


Beatrycze, 08-03-2018 20:54:
W tymże tomie, o ile pamiętam nic się rozstrzygającego nie dzieje, wlecze się , wlecze a potem jest "ciąg dalszy nastąpi".
Tomu drugiego już nie czytałam (jest jeszcze grubszy, aż został podzielony na dwa), a trzeci wciąż nie powstał - zdaje się, że kiedy fani się dopytywali, autor dość niegrzecznie na to zareagował (ale tutaj pewna nie jestem, czy to na pewno o niego chodziło, choć coś mi się o głowę obija, że była taka historia i Sanderson go potem tłumaczył).

Bzdurzysz waćpan (w dodatku antysemicąc). Boruń był dobry, ale Lem - znacznie lepszy. I nie ma co polskiej SF odlemiać. To tradycja Żuławski-Lem-Dukaj zapewniła jej wielkość na skalę światową.

Moje największe czytelnicze rozczarowanie w życiu. Jeszcze nie skończyłem, ale naprawdę ciężko wytrzymać do końca. Rothfuss stworzył za jednym zamachem najbardziej denerwującego i nieprawdopodobnego protagonistę w historii - serio,należy mu się się za to jakaś nagroda. Jak można kibicować tak aroganckiemu dupkowi? Który, nawet jeśli wyjątkowo popełni błąd (nigdy nie ze swojej winy) to i tak zawsze mu się upiecze. Zero konsekwencji działań. O ile przy wątku żebraka w Tarbean jeszcze spodziewałem się, że akcja nabierze choćby namiastki realizmu, to wątek uniwersytecki to już czysta parodia literatury fantasy. Prawie jak u Pratchetta, tyle że wcale nie ma powodów do śmiechu. Styl moim zdaniem też co najwyżej poprawny, a ja wcale w tym temacie dużo nie wymagam. Nie rozumiem, skąd popularność tej powieści. Spróbuję dzielnie wytrwać do końca (choć nie wierzę, że jakakolwiek powieść może zostać odkupiona przez zakończenie).


Spriggana, 06-03-2018 18:36:
Poprawione


Beatrycze, 06-03-2018 13:16:
Hmm, akurat w tej konkretnej dyskusji komentarzowej kto inny taką opinię wyraził. Choć fakt, że podzielam ją - przynajmniej tak mnie wychowano w domu, matka zawsze powtarzała mi, że sztuka musi bronić się sama. Najbardziej ganiła to, jeśli artysta wyjaśniał, o co mu chodziło (akurat tu to nie miało miejsca).

Hiperlink się rozpłynął po całym tekście.

Ale Beatrycze mówi o tym, że książka ma się bronić sama jak już wpadnie w nasze ręce i ją czytamy.

freynir, 05-03-2018 11:23:
W tym momencie muszę się zgodzić z przedmówczynią- niestety, w obecnej dobie nic nie obroni się samo, bez odpowiedniego poparcia marketingowego nawet najlepsze arcydzieło zginie nam w tłoku informacji.
PS- użyłem formy waszmość przypadkowo, mój błąd
PS2- nie odebrałem recenzji Kruka jako pozytywnej, ale w pewnym momencie wszedł on na taki poziom semantyki, że nie jestem pewien, czy ktoś bez doktoratu z filozofii i/lub lingwistyki, byłby w stanie go dobrze zrozumieć.
PS3- czy możliwym jest, że pani książka nie trafiła (i ze względu na wydawnictwo, raczej nie trafi) do właściwego kręgu czytelników?
Przypuszczam, że podobnie jak ja nie zaglądam na półki z dziełami prozy współczesnej i filozofii, podobnie lingwiści/semantycy raczej nie szukają dla siebie książek na półkach z fantastyką.

Owszem. Miałam podobne odczucia, kiedy czytałam opowiadania w jego tłumaczeniu.
Właśnie o tłumaczenia Macieja Płazy mi chodziło. Wydaje się, że on po prostu "czuje" Lovecrafta jak żaden inny polski tłumacz.


Marta Kładź-Kocot, 04-03-2018 20:17:
Orel – jeszcze taka refleksja na marginesie. Stwierdzenie, że książka powinna bronić się sama, jest ogromnym idealizmem. Żyjemy w zmediatyzowanej, neoliberalnej rzeczywistości, w której nie tylko książka nie broni się sama, nie bronią jej ani czytelnicy, ani autor, ani nawet prawdziwa krytyka literacka, którą Przemysław Czapliński już dość dawno temu nazwał „żwawym trupem”. Książka stała się towarem, a nawet usługą – jej życiem rządzą strategie i zasady ustanowione przez monopolistów typu Empik, którzy nie tyle reagują na fluktuacje rynku, co je z premedytacją tworzą. Stąd coraz większe umasowienie i utowarowienie, zalew franczyz itp. rozwiązań, które są w miarę bezpieczne finansowo. Jeśli do tego dodamy coraz bardziej kulawy system edukacyjny, który skutkuje obniżeniem kompetencji kulturowych, oraz „równouprawnienie” głosów, które daje internet i media społecznościowe, otrzymujemy sytuację, w której „bronić” książki może wyłącznie kosztowna i zmasowana kampania reklamowa.

Czytałam jeszcze zbiór opowiadań Lovecrafta "Zgroza w Dunwicz i inne przerażające opowieści" wydany przez Vesper. Przyznaję, że widać różnicę.
80% dla Lovecrafta w pełni zrozumiałe, ale powiedzmy sobie szczerze: to nie są najlepsze tłumaczenia tego autora na język polski.

@Marta Kładź-Kocot
Z całym szacunkiem, ale cytaty przytoczone przez recenzentkę bolą. Może zamiast atakować recenzentów warto byłoby popracować trochę nad stylem? Albo poszukać porządnego redaktora, który wyciąłby co banalniejsze fragmenty?
Mnie nie dziwi, że odpowiada Pani na recenzję, ale czyni to Pani w formie pozostającej na granicy grzeczności. Czy nie można było napisać tego samego, ale bez zwrotów typu "Jak gimbus czegoś nie rozumie, mówi, że to jest głupie"? O ile się nie mylę, w świecie naukowym, do którego tak chętnie Pani nawiązuje taki język nie jest normą.

« 1 [2] 3 4 151 »

Polecamy

Ranking filmów oscarowych

Oscary 2018:

Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Kategorie techniczne
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000-2018 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.