Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXII

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Eksplodująca obora

Esensja.pl
Esensja.pl
Januszowi Chriście świetnie wychodziło przedstawianie panikujących zwierząt: koń Hegemona, który podskakuje do góry jak na trampolinie, krowa ze strachu przed Milusiem wspinająca się na dąb… A w dzisiejszym „Kadrze, który” mamy całą gromadę krów.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Jest to kolejny kadr z magazynu Relax, dlatego paleta kolorystyczna jest ograniczona. Co ciekawe, wybierając kadr do zeskanowania zauważyłam, że wszystkie rysunki w tej historyjce wyglądają na pokolorowane flamastrami – i to bynajmniej nie specjalistycznymi tzw. kopikami, występującymi w dziesiątkach kolorów i dającymi efekt zbliżony do akwareli, lecz najzwyklejszymi flamastrami dla dzieci (szczególnie ten zjadliwy gencjanowy fiolecik doskonale pamiętam z mazaków mojego dzieciństwa: potrafił przebić na drugą stronę kartki z zeszytu).
Historyjka przedstawia początki pobytu Milusia w Mirmiłowie – towarzysko nastawiony smok zwiedza kolejno kurnik, oborę i chlewik, wywołując dziką panikę zwierząt, które próbują wydostać się wszystkimi możliwymi otworami, a w braku takowych – wprost przez ściany i dach. Zawsze bardzo lubiłam sposób, w jaki Christa rysuje krowy i konie: ich poczciwe pyski potrafią wyrażać najrozmaitsze emocje.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Zwierzaki, jak już wspomniałam, czasem wykonują na kartach komiksu akrobacje niemożliwe dla czworonogów – ale za to bardzo śmieszne. Tu mamy właśnie taki przykład, kiedy to krowy przedzierające się przez ściany i strzechę obory przyjmują zabawne pozy. Dynamiki dodają obłoczki i przypominające eksplozję kreski, które unaoczniają widzowi, że szopa trzęsie się w posadach.
Komiks jest humorystyczny, więc nikt nie oczekuje fotograficznego realizmu rysunków, zwróćmy jednak uwagę, jak kilkoma kreskami autor zaznacza fakturę drewna (wystarczy rysunek słojów na końcach bali) czy słomy, nie zapomina również o zaznaczeniu wcięć na belkach w miejscach, gdzie wymaga tego konstrukcja budynku. Dzięki takim szczegółom komiks nabiera plastyczności, bo choć większość czytelników nie zwróci uwagi na te detale, z pewnością pozostanie im ogólne wrażenie czegoś dobrze narysowanego.
koniec
12 marca 2011
dodajdo

Komentarze

13 III 2011   13:26:02

I czegoś zabawnego. Bo w zasadzie w każdej historii z cyklu "Kajko i Kokosz" humoru nie brakuje. W powyższej historii był jeszcze zabawny rysunek krowy trzymającej się kurczowo pnia drzewa ze 3 metry nad ziemią i komentującego sytuację Kokosza słowami "Głupie bydlę, wspięła się na dąb". Ale nie dziwne, skoro chcieli podrzucić ją bestii (Milusiowi) w nadziei, że może ta się uspokoi, jeśli sobie trochę podeżre.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Fot. IMDb.com

Pożegnania 2017 (2)
Jarosław Loretz

19 I 2018

Przypomnijmy sobie, kto odszedł w roku 2017. Dziś miesiące kwiecień-czerwiec.

więcej »

Kadr, który…: Duchy, zjawy, upiory
Agnieszka ‘Achika’ Szady

18 I 2018

„Ostatni przystanek” to komiks z nieznanego w Polsce cyklu „Sinister i Dexter”, którego bohaterami są dwaj zawodowi zabójcy. Ta konkretna historyjka (opublikowana w czasopiśmie Super Boom w styczniu 1999 roku) ma mikroskopijną fabułę, za to imponującą warstwę wizualną.

więcej »

Po komiks marsz: Styczeń 2018
Esensja Komiks

12 I 2018

Pierwszy komiksowy miesiąc Anno Domini 2018 zapowiada się atrakcyjnie. Nas bardzo cieszy kolejny album z przygodami Binio Billa ale każdy znajdzie coś dla siebie.

więcej »

Polecamy

Koniec nieskończoności

Marvel:

Koniec nieskończoności
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nieskończoność megalomanii
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ostatnie łowy doktora Octopusa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Przeczytać Panterę i zapomnieć
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pokręcony komiks
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Warlock raz jeszcze
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Człowiek pociągający za sznurki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pogromca – moja miłość
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Mroczna strona Marvela
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

I ty możesz zostać arachnoidem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Z tego cyklu

Duchy, zjawy, upiory
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Siostrilla
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

W dziwnym oświetleniu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duch zmarłego boga
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Uegiptowieni
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Panie władzo, mam pana gdzieś
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Królowa owadoidalnych obcych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak z Grabińskiego
— Wojciech Gołąbowski

Sącząca się groza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwykły dzień w Puławach
— Wojciech Gołąbowski

Tegoż autora

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja czyta dymki: Grudzień 2017
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta: Listopad 2017
— Miłosz Cybowski, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Joanna Słupek, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Tu potrzebne są rozwiązania systemowe
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta dymki: Listopad 2017 (3)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Asgard to nie miejsce…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kobieta kobiecie półwilkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta dymki: Listopad 2017 (2)
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta dymki: Listopad 2017 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.