Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Seks jako narzędzie

Esensja.pl
Esensja.pl
Kadry z komiksu o detektywie Blacksadzie opisywałam już kilkakrotnie (na przykład tu), lecz ze wszystkich dotychczas wybranych ten jest najbardziej przygnębiający.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Seks jako narzędzie

Kadry z komiksu o detektywie Blacksadzie opisywałam już kilkakrotnie (na przykład tu), lecz ze wszystkich dotychczas wybranych ten jest najbardziej przygnębiający.
Kliknij, aby powiększyć.
Kliknij, aby powiększyć.
Jak przystało na utwór z gatunku czarnego kryminału, w serii o kocie-detektywie nie brakuje porwań, pobić i zabójstw. Tom „W śnieżnej bieli” zawiera nawet lincz i podpalenie, lecz dla mnie najbardziej poruszający jest kadr przedstawiający zupełnie statyczną scenę.
Intryga, której częścią jest ten kadr, nie jest może zbyt skomplikowana, lecz trudno opisać ją dwoma słowami, szczególnie bez zdradzania zbyt wielu informacji mogących popsuć przyjemność czytania komiksu. W każdym mamy tam małżeństwo z przymusu i wyrachowany romans, a to wszystko w celu zemsty na pewnej osobie.
Jak zwykle u Guarnido, największe emocje ukazane są nie w dialogach, ale w mowie ciała. Mężczyzna (w tej roli lis śnieżny) leży wygodnie wyciągnięty w łóżku i z szerokim uśmiechem pali papierosa. Cały układ jego postaci – czy raczej tej części, którą widzimy nad kołdrą – wprost emanuje zadowoleniem z siebie. Jego kochanka przeciwnie: skulona pod prysznicem, z zaciśniętymi pięściami, wygląda, jakby chciała zmyć z siebie samo wspomnienie po odbytym przed chwilą stosunku. Podział kadru na dwie części podkreśla obcość obojga, a przygaszone kolory zarazem sugerują domowe wnętrze, jak i dodają całości niewesołego klimatu. Jak to zwykle u tego rysownika, bardzo szczegółowo przedstawione jest tło: możemy nawet odczytać godzinę na budziku i odnaleźć na łazienkowej półce lakier do paznokci – to ostatnie jednoznacznie informuje, że scena dzieje się u Jezabel, nie u Huka.
koniec
27 grudnia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Po komiks marsz: Maj 2022
Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch

6 V 2022

Maj to jeden z dwóch najważniejszych komiksowych miesięcy, więc bogata oferta wydawnicza nie powinna nikogo dziwić. Poniżej zaledwie część tego, co ukaże się w tym miesiącu.

więcej »

Nie przegap: Kwiecień 2022
Esensja

30 IV 2022

Dla tych, którzy nie wybrali się na majówkę mamy przegląd naszych kwietniowych recenzji.

więcej »

10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

29 IV 2022

Z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca Esensja prezentuje zestaw kadrów pasujących tematycznie do święta. Na dodatek większość z nich pochodzi z polskich komiksów!

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Z tego cyklu

Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski

Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski

Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski

Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk

Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski

Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz

Oleg jest jednak trochę rozczarowany
— Paweł Ciołkiewicz

O wilku mowa!
— Paweł Ciołkiewicz

Sto lat, tato!
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż twórcy

Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Każda piękna kobieta musi być kotką
— Agnieszka Szady

Muzyka i maski
— Agnieszka Szady

Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski

Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Stawka większa niż qilin
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

„Patrzcie! On ma głowę pana Mifune!”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Raz na koniu, raz pod koniem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Piękna-chan i Bestia-kun
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hej ho, przez dżunglę by się szło
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Istne pandamonium
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Indianiątko Jonesiątko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Osobno, ale razem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.