Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Kadr, który…: Seks jako narzędzie

Esensja.pl
Esensja.pl
Kadry z komiksu o detektywie Blacksadzie opisywałam już kilkakrotnie (na przykład tu), lecz ze wszystkich dotychczas wybranych ten jest najbardziej przygnębiający.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Seks jako narzędzie

Kadry z komiksu o detektywie Blacksadzie opisywałam już kilkakrotnie (na przykład tu), lecz ze wszystkich dotychczas wybranych ten jest najbardziej przygnębiający.
Kliknij, aby powiększyć.
Kliknij, aby powiększyć.
Jak przystało na utwór z gatunku czarnego kryminału, w serii o kocie-detektywie nie brakuje porwań, pobić i zabójstw. Tom „W śnieżnej bieli” zawiera nawet lincz i podpalenie, lecz dla mnie najbardziej poruszający jest kadr przedstawiający zupełnie statyczną scenę.
Intryga, której częścią jest ten kadr, nie jest może zbyt skomplikowana, lecz trudno opisać ją dwoma słowami, szczególnie bez zdradzania zbyt wielu informacji mogących popsuć przyjemność czytania komiksu. W każdym mamy tam małżeństwo z przymusu i wyrachowany romans, a to wszystko w celu zemsty na pewnej osobie.
Jak zwykle u Guarnido, największe emocje ukazane są nie w dialogach, ale w mowie ciała. Mężczyzna (w tej roli lis śnieżny) leży wygodnie wyciągnięty w łóżku i z szerokim uśmiechem pali papierosa. Cały układ jego postaci – czy raczej tej części, którą widzimy nad kołdrą – wprost emanuje zadowoleniem z siebie. Jego kochanka przeciwnie: skulona pod prysznicem, z zaciśniętymi pięściami, wygląda, jakby chciała zmyć z siebie samo wspomnienie po odbytym przed chwilą stosunku. Podział kadru na dwie części podkreśla obcość obojga, a przygaszone kolory zarazem sugerują domowe wnętrze, jak i dodają całości niewesołego klimatu. Jak to zwykle u tego rysownika, bardzo szczegółowo przedstawione jest tło: możemy nawet odczytać godzinę na budziku i odnaleźć na łazienkowej półce lakier do paznokci – to ostatnie jednoznacznie informuje, że scena dzieje się u Jezabel, nie u Huka.
koniec
27 grudnia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Dekada TM-Semic: Narodziny nowego Supermana
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

22 III 2023

W pierwszym roku działalności TM-Semic do niewielkiego grona superbohaterów, którzy otrzymali swoje miesięczniki dołączył także Superman. I trzeba przyznać, że wejście miał wzorowe.

więcej »
fot. Marcin Osuch

Fotorelacja ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim
Marcin Osuch, Marcin Ścibior

19 III 2023

Prezentujemy zdjęcia ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim, które miało miejsce w dniu 3 marca 2023. Spotkanie odbyło się w Galerii Komiksu i Ilustracji Polishcomicart.pl.

więcej »

Niekoniecznie jasno pisane: Kurde blaszka!
Marcin Knyszyński

19 III 2023

Wydawnictwo Egmont wprowadza sukcesywnie na nasz rynek komiksy Alana Moore’a z jego własnego imprintu założonego w wydawnictwie „Wildstorm” w 1999 roku – „America’s Best Comics”. Trzytomowy „Tom Strong” powstawał w latach świetności „ABC” – zobaczmy co ciekawego możemy tu znaleźć.

więcej »

Polecamy

Kurde blaszka!

Niekoniecznie jasno pisane:

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński

Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński

Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński

To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński

Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński

Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński

Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński

Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski

Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski

Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski

Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski

Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski

Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk

Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski

Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz

Oleg jest jednak trochę rozczarowany
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż twórcy

Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Każda piękna kobieta musi być kotką
— Agnieszka Szady

Muzyka i maski
— Agnieszka Szady

Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski

Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Krótko o filmach: Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po komiks marsz: Listopad 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Coperdzikon
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Oko podarowane przez wilka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dżungla w browarze i burza w bramie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Malarka na walizkach
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.