
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Najlepsze komiksy 2014 rokuWybraliście komiksy roku 2014. Oto pierwsza dziesiątka tego zestawienia.
Esensja KomiksNajlepsze komiksy 2014 rokuWybraliście komiksy roku 2014. Oto pierwsza dziesiątka tego zestawienia. Kolejna po „Pluto” kultowa manga. Autorem „Monstera” jest Naoki Urasawa, jeden za najbardziej utytułowanych mangaków. Głównym bohaterem cyklu jest doktor Kenzō Tenma, młody japoński chirurg pracujący w niemieckim szpitalu. Jego życie ulega gwałtownej zmianie, gdy spotyka niejakiego Johana Liebera. Na podstawie tej historii powstał serial anime. Sam „Monster” zdobył liczne nagrody, w tym Tezuka Osamu Cultural Prize oraz Shogakukan Manga Award. A także został wybrany komiksem roku 2014 przez czytelników Esensji. Najnowszy komiks Guy Delisle’a opowiada o czasie, jaki autor spędził z rodziną w Jerozolimie i okolicach Świętego Miasta. Z właściwą sobie spostrzegawczością, poczuciem humoru i dystansem do siebie opisuje on spotkania z Żydami, Palestyńczykami, pracownikami organizacji humanitarnych z całego świata; przechodzenie przez punkty kontrolne pilnowane przez izraelską armię, wycieczki wzdłuż słynnego muru bezpieczeństwa, czy zwiedzanie miejsc najważniejszych dla judaizmu, chrześcijaństwa i islamu. Ale w „Kronikach jerozolimskich” znajdziemy też opis codziennego życia w jednym z najdziwniejszych miejsc na Ziemi. Problemy z przedszkolem dla dzieci, ulicznymi korkami, pracą. Ten pełen niuansów i szczegółów niedostępnych zwykłym turystom zapis rocznego pobytu Delisle’a w Jerozolimie uważa się za najlepszy komiks w karierze twórcy „Pjongjangu”. Czego dowodem choćby nagroda za najlepszy album roku przyznana na międzynarodowym festiwalu komiksu w Angoulême. „Życie. Powieść graficzna” to epicka autobiografia jednego z gigantów japońskiej sceny mangowej. Powstające przez jedenaście lat dzieło jest nie tylko opowieścią o tym jak marzenia o byciu twórcą mangi stają się rzeczywistością, ale także przejmującą historią o dorastaniu w powojennej Japonii. „Mroczne zwycięstwo” ukazuje początki kariery Batmana. Opiekun Gotham musi powstrzymać nieuchwytnego mordercę policjantów znanego jako Wisielec. Przydomek łotra pochodzi od pozostawianych na ciałach ofiar karteczek z grą w wisielca zawierających wskazówki na temat jego tożsamości. Wśród podejrzanych znajduje się wielu przeciwników Człowieka Nietoperza – Two-Face, Joker, Riddler, Catwoman. Batman nie może ufać nikomu, nawet policji dowodzonej przez Jima Gordona, który niedawno awansował na komisarza. Aby rozwiązać tajemnicę zbrodni, Mroczny Rycerz będzie musiał zwrócić się o pomoc do pewnego osieroconego chłopca… Od tej pory świat będzie ich znał jako Dynamiczny Duet. Oto historia Batmana i Robina. „Locke & Key” to nadprzyrodzony thriller opowiadający o trójce dzieciaków, którzy są dozorcami niezwykłej rezydencji Keyhouse. W Keyhouse znajdują się sekretne drzwi, które mają moc transformacji, moc która całkowicie zmienia tożsamość człowieka. Seria została dwukrotnie nagrodzona British Fantasy Award (w 2009 i 2012) oraz wielokrotnie nominowana do nagrody Eisnera. „Black Paradox” Juinji Ito to fascynująca brama do pokręconej wyobraźni jednego z ciekawszych twórców komiksowej grozy. Dzieło Ito radzi sobie naprawdę nieźle w kategorii komiksowej grozy – gatunku niebywale trudnego do realizacji. Książki potrafią straszyć tym, że czytelnik wiele rzeczy zasygnalizowanych umie we własnym umyśle wyolbrzymić. Film może sobie zawsze pomóc montażem, muzyką i zdjęciami. Komiks jest statyczny i poprzez rysunki dość dosłowny. Nikt nie wyskoczy tu gwałtownie z szafki, nikt też nie przestraszy się narysowanego potwora. A jednak dziełom Juinji Ito, przez swą inność, oryginalność, łączenie grozy, groteski i scen mających budzić odrazę, udaje się wywołać co najmniej solidny niepokój. Rork, który bardzo wcześnie poznał sekret pokonywania czasu i przestrzeni jest podróżnikiem, zmieniającym się niekiedy w badacza zjawisk paranormalnych. Często oglądając spektakl własnego życia, ten wędrownik o długich, białych włosach usiłuje pozbierać kawałki swojego losu, aby odzyskać nad nim kontrolę. Podczas tych poszukiwań rozpocznie najniebezpieczniejszą ze swoich podróży: zjazd przyprawiający o zawrót głowy, w trakcie którego odkryje zapomniane tajemnice i stawi czoła przyczajonym demonom… Drugie zbiorcze wydanie Rorka zawiera tomy: Gwiezdne światło, Koziorożec, Zejście i ostatni album, kończący cykl o białowłosym podróżniku pt. Powrót. Podobnie jak w przypadku pierwszego tomu wydania zbiorczego, również drugi zawiera niepublikowane teksty i ilustracje autora. Pod koniec 1991 i na początku 1992 roku, w trakcie pierwszej intifady, Joe Sacco spędził kilka miesięcy z Palestyńczykami na Zachodnim Brzegu i w Strefie Gazy, podróżując i robiąc notatki. Przeprowadził ponad 100 wywiadów z Palestyńczykami i Izraelczykami, aby zrozumieć naturę konfliktu palestyńsko-izraelskiego. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych przystąpił do tworzenia Palestyny, w której połączył reporterskie techniki obserwacji, jako naocznego świadka, z medium komiksu, aby stworzyć opowieść o tym złożonym i nacechowanym emocjami problemie. Pokazuje tu wydarzenia z centrum palestyńskich doświadczeń, tworząc niezapomniany obraz, który maluje z wielką wnikliwością i niezwykłym humorem. „Palestyna” otrzymała w 1996 roku American Book Award, ugruntowując pozycję Joe Sacco, jako czołowego twórcy reportaży komiksowych. „Pięć tysięcy kilometrów na sekundę” to jeden z najlepszych komiksów i miłości, jakie kiedykolwiek powstały. Niesamowity klimat, nastrój wiecznego niespełnienia, utraconych szans, błędnych decyzji, a może po prostu realnego życia, które nie zawsze nagradza nas filmowym happy endem i jest pasmem wątpliwych wyborów? Bohaterowie w żadnym z momentów nie są pewni, czy dokonali właściwego wyboru – a raczej zawsze czują wewnętrznie, że nie był on właściwy. „Pięć tysięcy kilometrów na sekundę” jawi się więc jako komiks o nieumiejętności komunikacji, o niezrozumieniu samych siebie, o ulotnej naturze miłości, o marzeniach i konfrontacjach z rzeczywistością, o przemijaniu i żalu. A to tylko garść możliwych interpretacji. Wampir Fernand jest niepoprawnym romantykiem, który zwykł gryźć swoje ofiary tylko jednym kłem, aby nie pozostawić zbyt wiele śladów, na niczego nieświadomej ofierze. Jego problemem nie są jednak łowcy wampirów, a trudności z wyrażeniem własnych myśli oraz wybraniem jednej z dziewczyn, która odwzajemni jego miłość. „Wampir” to bestiariusz miłości, tej, która napędza wampiry, ludzi drzewa, początkujące czarownice i golemy. Cała populacja niezwykłych stworzeń, przewijających się na łamach książki, nie szerzy postrachu i grozy, ale z pasją poszukuje swoich bratnich dusz. Historie te opowiadane są z dużą dozą romantyzmu i humoru, które zawierają w sobie sporo z telewizyjnego sitcomu i książkowych baśni. Komiks porusza uniwersalne dla każdego czytelnika tematy – miłość, stratę, pożądanie i zmysłowość. Joann Sfar w swoim komiksie nawiązuje do dziedzictwa artystycznego takich twórców jak Sempé i Quentin Blake, doskonale wplatając znane już im idee i naturalność w swój współczesny styl. • • • Upominki wylosowali: Szymon Firlej, Kórnik Maciej Wasielewski, Tarnowo Podgórne ![]() 30 stycznia 2015 |
W pierwszym roku działalności TM-Semic do niewielkiego grona superbohaterów, którzy otrzymali swoje miesięczniki dołączył także Superman. I trzeba przyznać, że wejście miał wzorowe.
więcej »Prezentujemy zdjęcia ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim, które miało miejsce w dniu 3 marca 2023. Spotkanie odbyło się w Galerii Komiksu i Ilustracji Polishcomicart.pl.
więcej »Wydawnictwo Egmont wprowadza sukcesywnie na nasz rynek komiksy Alana Moore’a z jego własnego imprintu założonego w wydawnictwie „Wildstorm” w 1999 roku – „America’s Best Comics”. Trzytomowy „Tom Strong” powstawał w latach świetności „ABC” – zobaczmy co ciekawego możemy tu znaleźć.
więcej »Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński
Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński
Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński
Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński
Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński
To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński
Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński
Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński
Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński
Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński
Po komiks marsz: Grudzień 2021
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Niekoniecznie jasno pisane: Witamy w Keyhouse!
— Marcin Knyszyński
Każde życie ludzkie jest warte tyle samo
— Paweł Ciołkiewicz
Wybieramy komiks roku 2014 – nominacje
— Esensja
Panie autorze!… Jak (nie)żyć?
— Sebastian Chosiński
Prezenty świąteczne 2014: 25 komiksów pod choinkę
— Esensja
Pyrrusowe zwycięstwo Batmana
— Sebastian Chosiński
Groza patentowana
— Sebastian Chosiński
Miłość obrazkowa, ulotna, niespełniona
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Październik 2014
— Esensja
Krótko o komiksach: Andreas stonowany
— Marcin Knyszyński
Kluczowe momenty
— Marcin Knyszyński
Batman cartoonowy
— Marcin Knyszyński
Krótko o komiksach: Andreas enigmatyczny
— Marcin Knyszyński
Andreas totalny
— Marcin Knyszyński
O rudym to lisie piosenka…
— Paweł Ciołkiewicz
Koda
— Marcin Knyszyński
Człowiek po przejściach
— Paweł Ciołkiewicz
Prawdziwy detektyw
— Paweł Ciołkiewicz
Jak to jest zjeść dwa razy tę samą papugę…
— Sebastian Chosiński
Najlepsze komiksy 2022 roku
— Esensja Komiks
Komiks Roku 2022 – nominacje
— Esensja Komiks
Spotkania autorskie podczas „Niech żyje komiks!”
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2021 roku
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2021 – nominacje
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2020 roku
— Esensja Komiks
Komiks roku 2020 - nominacje
— Esensja Komiks
Nowy „Thorgal” już niedługo
— Esensja Komiks
Najczarniejsze szwarccharaktery polskiego komiksu
— Esensja Komiks
10 najlepszych komiksów 2019 roku
— Esensja Komiks
Świetna dziesiątka i zasłużone pierwsze miejsce dla "Monstera"!