Kadr, który…: PościgW komiksie, gdzie wszystkie postaci są uczłowieczonymi zwierzętami, nikogo nie zdziwi, że do roli cyrkowych akrobatów najlepiej nadają się gibbony białorękie. Tylko gdzie w tej scenie znajduje się główny bohater? I kto tak naprawdę nim jest w „Amarillo"?
Agnieszka ‘Achika’ SzadyKadr, który…: PościgW komiksie, gdzie wszystkie postaci są uczłowieczonymi zwierzętami, nikogo nie zdziwi, że do roli cyrkowych akrobatów najlepiej nadają się gibbony białorękie. Tylko gdzie w tej scenie znajduje się główny bohater? I kto tak naprawdę nim jest w „Amarillo"? To już szósty opisywany przeze mnie kadr z cyklu o detektywie Blacksadzie. Pochodzi z tomu „Amarillo”, w którym nasz ulubiony kocur właściwie nie jest głównym bohaterem. Większość fabuły dotyczy dramatycznych perypetii młodego pisarza, wzorowanego na artystach z ruchu bitników (lata pięćdziesiąte XX wieku). Chad Lowell został przedstawiony jako szczupły, rozczochrany lew, z rysami „twarzy” budzącymi odruchową sympatię, nawet pomimo jego skłonności do zachowań sprzecznych z prawem. W kadrze oglądamy scenę rozgrywającą się w czasie dorywczej pracy Chada w cyrku (swoją drogą, co najmniej dwie sceny z tego epizodu nadają się do kolejnych „Kadr, który”, ze względu na interesujące pokazanie życia cyrkowców od zaplecza). Nasz bohater właśnie wpakował się w kolejne kłopoty, i to na tyle poważne, że ścigają go wszyscy, którzy aktualnie nie znajdują się na arenie. Ujęcie jest bardzo dynamiczne dzięki zastosowaniu dużej liczby ukośnych linii i kształtów: liny cyrkowego namiotu krzyżują się z uchwyconymi w locie sylwetkami gibbonów; szczególnie wyrazisty jest ten o czarnej sierści – na skutek kontrastu wybija się na pierwszy plan, dodając całemu rysunkowi głębi. Oczywiście głębię podkreśla też znaczna różnica rozmiarów trzech małpich akrobatów w zestawieniu z postaciami na ziemi. Ruch członków personelu nadbiegających z lewej i z prawej strony prowadzi wzrok widza do umieszczonej w centrum postaci uciekającego – małej, a jednak wyrazistej dzięki znajdującej się nieco dalej plamie światła. Blask lamp dodatkowo podkreśla nastrój zapadającego zmierzchu; dodatkową zaletą jest fakt, że cały komiks został pokolorowany za pomocą farb akwarelowych. ![]() 8 grudnia 2015 |
W pierwszym roku działalności TM-Semic do niewielkiego grona superbohaterów, którzy otrzymali swoje miesięczniki dołączył także Superman. I trzeba przyznać, że wejście miał wzorowe.
więcej »Prezentujemy zdjęcia ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim, które miało miejsce w dniu 3 marca 2023. Spotkanie odbyło się w Galerii Komiksu i Ilustracji Polishcomicart.pl.
więcej »Wydawnictwo Egmont wprowadza sukcesywnie na nasz rynek komiksy Alana Moore’a z jego własnego imprintu założonego w wydawnictwie „Wildstorm” w 1999 roku – „America’s Best Comics”. Trzytomowy „Tom Strong” powstawał w latach świetności „ABC” – zobaczmy co ciekawego możemy tu znaleźć.
więcej »Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński
Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński
Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński
Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński
Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński
To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński
Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński
Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński
Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński
Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński
Kadr, który…: Kiedy klaun zmyje uśmiech
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wybieramy komiks roku 2013 – nominacje
— Esensja
Każda piękna kobieta musi być kotką
— Agnieszka Szady
Po komiks marsz: Grudzień 2013
— Esensja
W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski
Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski
Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski
Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski
Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski
Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk
Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski
Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz
Oleg jest jednak trochę rozczarowany
— Paweł Ciołkiewicz
Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz
Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Muzyka i maski
— Agnieszka Szady
Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski
Blacksad: Lepsze niż ciepłe bułeczki
— Artur Długosz
Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński
Krótko o filmach: Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Po komiks marsz: Listopad 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Coperdzikon
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Oko podarowane przez wilka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Dżungla w browarze i burza w bramie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Malarka na walizkach
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady