Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Obietnica przygody

Esensja.pl
Esensja.pl
Na początku 2000 roku w USA do sprzedaży trafił pierwszy zeszyt z CrossGeneration Comics – nowego wydawnictwa założonego przez biznesmena z Florydy, Marka Alessi.

Tomasz Sidorkiewicz

Obietnica przygody

Na początku 2000 roku w USA do sprzedaży trafił pierwszy zeszyt z CrossGeneration Comics – nowego wydawnictwa założonego przez biznesmena z Florydy, Marka Alessi.
Logo wydawnictwa
Logo wydawnictwa
W czasach, w których każde tego rodzaju przedsięwzięcie było sporym ryzykiem, postawił on na niezawodność. Obiecywał czytelnikom, że komiksy z jego wydawnictwa będą ukazywały się na czas, zgodnie z zapowiedziami. Obiecywał, że będą one miały większą ilość stron niż tytuły konkurencji. Obiecywał wprowadzenie nowego programu polegającego na tym, że czytelnik niezadowolony z dokonanego zakupu, będzie mógł zwrócić komiks do sklepu i otrzyma zwrot gotówki. Obiecywał, że odbiorcy otrzymają produkt tworzony przez znane nazwiska, uznanych scenarzystów i sprawdzonych rysowników. Obiecywał w końcu, że dostarczy klientom serię tytułów, które będą ze sobą powiązane, w które jednak bez żadnych przeszkód będzie można czytać nie mając znajomości innych serii. I obietnic dotrzymał.
Premiery
'Crossgen Chronicles #01'
'Crossgen Chronicles #01'
Wszystko zaczęło się od pierwszego numeru „Crossgen Chronicles”. Poznaliśmy w nich szóstkę istot o boskich mocach, które właśnie odkryły, że we Wszechświecie pojawiły się nowe siły o niepokojących możliwościach. Siły, które nie zostały stworzone przez nich samych, mających się za Pierwszych w istniejącym Wszechświecie. W numerze tym czytelnicy mogli spotkać piątkę obdarzonych mocą ludzi. W miesiąc później mogli już kupić komiksy z ich udziałem.
W „Mystic” (scen. Ron Marz, rys. Brandon Peterson) znaleźli się w krainie, której główną siłą napędową jest magia. Taksówki latają wspomagane magicznymi inkantacjami, handlarze sprzedają eliksiry i zwoje z zaklęciami, a arkan magii naucza się w szkole podstawowej. Główna bohaterka, młoda dziewczyna imieniem Giselle, staje się centrum zainteresowania, gdy na jej dłoni pojawia się Sigil. Znak, który otwiera jej drzwi do niewyobrażalnych mocy, a także niszczy przyjaźń z jej siostrą oraz narusza równowagę między siedmioma rywalizującymi między sobą sektami.
'Mystic #01'
'Mystic #01'
„Sigil” (scen. Barbara Kesel, rys. Ben Lai) to już typowa space-opera. Statki kosmiczne, zaawansowana technologia i podobni do gadów przeciwnicy – Sauranie. Tanipal, planetą położona pomiędzy globami zamieszkanymi przez ludzi i Saurianów, czerpie zyski z obu stron. Historia zaczyna się w chwili, gdy jeden głównych bohaterów, Samandahl Rey, zostaje obdarzony Sigilem (tym razem znak trafia na jego pierś), a jego partnerka, Roya Sintor, ginie, by po chwili stać się częścią jego statku. Obdarzony w moc kształtowania nieożywionej materii, absorbowania ciosów, które zabiłyby przeciętnego człowieka, z hordą ścigających go statków za sobą, Samandahl staje na początku nowego etapu swojego życia. Komiks doczekał się również dodatkowej, dwuczęściowej miniserii „Saurians: Unnatural Selection”
Kolejny tytuł wydawnictwa Crossgen to „Scion” (scen. Ron Marz, rys. Jim Cheung). Jest to przygodowe fantasy, którego bohaterem jest Ethan, młody człowiek, który niechcący wywołuje wojnę między dwoma rodami. Świat, w którym toczy się akcja komiksu, to Avalon – mieszanina średniowiecznych tradycji i genetycznych manipulacji, bitew na miecze, smoków i tarcz z pól siłowych.
'Meridian #01'
'Meridian #01'
W ostatnim z premierowych tytułów „Meridian” (scen. Barbara Kesel, rys. Joshua Middleton) magiczne znaki otrzymały dwie osoby – Sephie i jej wuj, Ilahn. O pokojowo nastwiona Sephie otrzymuje dar tworzenia, to jej wuj wykorzystuje swą moc, by zdobyć władzę drogą przemocy i zniszczenia. Po raz kolejny akcja zahacza o klimaty fantasty, tym razem toczy się na planecie, której mieszkańcy przebywają na wielkich, latających wyspach, a statki żeglują wśród chmur.
Czterem miesięcznikom towarzyszył przez jakiś czas dwumiesięcznik „Crossgen Chronicles” opowiadający o dziejach nosicieli sigilów, zanim zostali oni nimi obdarzeni.
Strzał w dziesiątkę
'Negation Prequel'
'Negation Prequel'
Po kilku miesiącach stało się jasne, że inicjatywa Alessiego była strzałem w dziesiątkę – komiksy z żółto-czerwonym znakiem podobnym do symbolu yin-yang sprzedawały się znakomicie. Nadszedł więc czas na nowe serie.
W serii science-fiction „The Negation” (scen. Tony Bedard i Mark Waid, rys. Paul Pelletier) setka zebranych po całej galaktyce ludzi budzi się w na obcej planecie i odkrywa, że zostali zebrani, by być obiektem badań istot z innego, pełnego chaosu, wymiaru. Komiks ten doczekał się również jednostrzałówki „Negation: Lawbringer” oraz rozwinięcia w miniserii „Mark of Charon”, w której Charon – Bóg-Imperator złowrogiego imperium podejmuje próbę stworzenia swojego odpowiednika Sigila.
W „Crux” (scen. Mark Waid; rys. Steve Epting) sześciu mieszkańców Atlantydy budzi się w czasach nam współczesnych, jednak tylko po to, by odkryć, że cała Ziemia opustoszała i stała się obiektem ataku kosmicznych grabieżców. Oczywiście w odbudowie zaginionej cywilizacji pomogą im Sigile, które pojawiły się na ich ciałach po przebudzeniu. „The First” (scen. Barbara Kesel; rys. Bart Sears) stanowi bezpośrednią kontynuację pierwszego zeszytu „Crossgen Chronicles”. W komiksie poznajemy dalsze losy dwóch frakcji bogów, ich przyjaźni i animozji oraz śledztwa dotyczącego tajemnicy, jaką stanowi tajemnicza siła obdarowująca innych Sigilami. Natomiast „Sojourn” (scen. Ron Marz; rys. Greg Land) to z kolei epicka fantasy w której, po raz pierwszy, nosiciel Sigila to łotr spod ciemnej gwiazdy, lord Mordath. A walczyć z nim i jego trollami będzie piękna (bo jakże by inaczej) Arwyn i przyjaciele.
'Ruse #01'
'Ruse #01'
Potem poleciało już jak bez większych problemów. Co dwa, trzy miesiące debiutował nowy komiksowy miesięcznik. Osadzony w realiach podobnych do czasów wiktoriańskiej Anglii „Ruse” opowiada o przygodach detektywa Simona Archarda. Seria dorobiła się też jednostrzałówki „Archard’s Agents”. W stronę komiksu grozy podąża „Route 666”, stanowiący mieszaninę „Buffy” i „Uciekiniera”.
Jedna z planet zamieszkanych przez bohaterów świata Crossgen zyskała wyjątkowe powodzenie. Rozgrywa się na niej akcja serii „The Path”, „Way of the Rat” oraz miniserii „Silken Ghost”. Opisane w nich wydarzenia dzieją się w świecie podobnym do feudalnej Japonii, pełnej samurajów, złodziei i epickich bitew. Autor dwóch ostatnich tytułów, Chuck Dixon, przedstawił czytelnikom również inne światy. W „Brath” pokazał im opowieść o losach wodza ostatniego wolnego klanu, walczącego o wolność z legionami imperium (całość luźno osadzona w klimatach rzymskiego imperium), a w zapowiadanej na jesień 2003 roku serii „El Cazador” planuje on rozpocząć historię z XVII wieku, historię, jakiej komiksy dawno nie widziały – opowieść o piratach.
'Chimera #01'
'Chimera #01'
Komiksy o nosicielach Sigila dopełniają jeszcze dwie przygodowe serie science-fiction: „Chimera” z piękną bohaterką oraz „Solus” – historia Audry Radiant, która, by pozbierać swoje życie do kupy musi odwiedzać różne światy, zamieszkane przez nosicieli Sigilów.
Code 6 Comics
Poza główną ofertą – opowieściami o ludziach naznaczonych Sigilem – Crossgen oferuje również komiksy nie związane z wykreowanym światem, tworzone przez niezależnie działające oddziały.
W czerwcu 2002 roku CrossGeneration Comics stworzyło dwa odziały wydawnicze: CG Entertainment (CGE), który przejął na siebie dystrybucję istniejących już komiksów oraz wydawanie tytułów spoza wszechświata stworzonego do tej pory, a także Code 6 Comics (nazwa wzięta od sygnału używanego przez policję stanu Floryda oznaczającego „uciekiniera”), którego zadaniem jest pomaganie niezależnym twórcom we wprowadzeniu swojego produktu na rynek. Kosztem otrzymania jedynie 25% udziału w prezentowanym tytule, twórca otrzymuje pomoc w jego tworzeniu (całe istniejące już zaplecze techniczne i artystyczne), dystrybucji (dobrze rozwinięta współpraca z drukarniami i dystrybutorami komiksów) a także rozmaitych projektach związanych z tytułem (licencje na potencjalne gry, filmy animowane, komiksy on-line, figurki).
'Snake Plissken Chronicles #01'
'Snake Plissken Chronicles #01'
Pod szyldem CGE pojawiły się zarówno serie, które przeniosły się tam po perypetiach u innych wydawców („The Red Star” – opowieść o Sowietach w kosmosie, poprzednio wydawana przez Image Comics), przygody postaci filmowych – zarówno fabularnych („Snake Plissken Chronicles” – przygody głównego bohatera filmu Johna Carpentera „Ucieczka z Nowego Jorku”), jak i animowanych („Masters of the Universe” i „Icons of Evil” to kontynuacje serialu znanego u nas jako „Przygody He-Mana”). „Dragon’s Lair: Singe’s Revenge” oraz „Space Ace: Defender of the Universe” to adaptacja komiksowa (i rozwinięcie) niesamowicie zabawnych gier animowanych powstałych w latach osiemdziesiątych. Crossgen jako pierwszy też wznowił przygody „Lady Death” – bohaterki znanej z wydawnictwa Chaos!, które spotkał upadek i likwidacja.
W ramach Code 6 Fani fantasy otrzymali cykl, do którego scenariusz napisał R.A. Salvatore. „Demonwars: Trial By Fire” i „Demonwars: Eye For An Eye” to miniserie rozwijające wątki z trylogii „Wojny Demonów” (ukazała się w Polsce nakładem wydawnictwa ISA w 2000).
'The Crossovers #01'
'The Crossovers #01'
Ostatnim z omawianych tytułów z Code 6 jest „Crossovers”. Bohaterami komiksu są członkowie rodziny Crossoverów. Pan domu (Carter Crossover), na co dzień znany jako superbohater o przydomku Archetype, żyje u boku żony Calisty, zabójczyni wampirów (z czteropokoleniowymi tradycjami) i dzieci – córki Chris, która poprzez przejście kanalizacyjne przenosi się do równoległego wszechświata, w którym pełni rolę wojowniczej księżniczki Eradiki oraz syna Clifforda, pomagającego armadzie ufoli przygotować inwazję na Ziemię. Postacie i pomysły z seriali science-fiction, fantasy, grozy i historii o komiksowych superbohaterach spotykają się na kartach jednego komiksu, tworząc zabawne zdarzenia.
Wydawnictwo rozwija się dość prężnie. Powoli zaczyna robić konkurencję mniejszym oficynom istniejącym na rynku od lat. Na stronach internetowych wydawnictwa, po opłaceniu symbolicznej opłaty, można przeczytać prawie 300 kompletnych zeszytów komiksowych w formie elektronicznej (archiwum jest powiększane w każdym tygodniu). Ci, którzy odkryli wydawnictwo niedawno, nie mają żadnych problemów ze zdobyciem archiwalnych numerów w postaci sporej liczby albumów, zbierających starsze przygody (i to w dwóch formatach – standardowym oraz tańszym i mniejszym, podróżnym). Stworzono też dwie antologie „Edge” i „Forge” (to ostatnie z czasem zmieniło nazwę na „Vector”). W tych ponad 200 stronicowych, w pełni kolorowych miesięcznikach, czytelnicy za wyjątkowo atrakcyjną cenę otrzymują najnowsze przygody – przedruki zeszytów.
Oferta wydawnictwa Crossgen przeznaczona jest głównie dla młodych czytelników, którzy nie są przekonani do przygód zamaskowanych superbohaterów, a łakną komiksowej przygody. I jak na razie, wydawnictwo czytelników znajduje.
koniec
10 sierpnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

10 naj...: Dzień Nauczyciela
Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

14 X 2021

Prezentujemy dzisiaj, wbrew tytułowi, nie dziesięciu, ale aż czternastu (na 14 października - Dzień Edukacji Narodowej) nauczycieli z różnych, nie tylko polskich, komiksów. W komentarzach możecie głosować: czy wolicie urodziwą panią od matmy, surowego mistrza sztuk walki, a może po prostu… Romka?

więcej »

Kadr, który…: O wilku mowa!
Paweł Ciołkiewicz

7 X 2021

Wilkołak jaki jest, każdy widzi. Wielkie zęby, przekrwione ślepia, ostre szpony i ogromne kudłate cielsko. Oczywiście zazwyczaj pała żądzą krwi. Zabije każdego, kto wejdzie mu w drogę – obojętnie, czy będzie to zwierzę, czy człowiek. Jego pragnienie zabijania jest niepowstrzymane. Gdy rusza na łowy, jest niezwykle groźny, ale trzeba przyznać, że na tle księżyca w pełni wygląda niezwykle efektownie. Szczególnie na komiksowych planszach.

więcej »

10 naj… : Zwierzęta
Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

4 X 2021

Czwartego października obchodzony jest Światowy Dzień Zwierząt, więc z tej okazji postanowiliśmy przypomnieć naszym czytelnikom kilka bardziej i mniej znanych zwierząt z komiksów. Głównie polskich.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż autora

Potrawka z napletka
— Tomasz Sidorkiewicz

Demony nie umierają
— Tomasz Sidorkiewicz

Wilkołaki i Magiczne Rękawice
— Tomasz Sidorkiewicz

Steamfantasy
— Tomasz Sidorkiewicz

Wszyscy zostaniecie nababieni
— Tomasz Sidorkiewicz

A krew demonów jest nadal zielona
— Tomasz Sidorkiewicz

Veni. Vidi. I co dalej?
— Tomasz Sidorkiewicz

Z czaszką w tle
— Tomasz Sidorkiewicz

Inne światy
— Tomasz Sidorkiewicz

Raz na 4000 lat
— Tomasz Sidorkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.