Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 stycznia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Wiwat postaci drugoplanowe

Esensja.pl
Esensja.pl
Moje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Wiwat postaci drugoplanowe

Moje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”.
„Bionik Jaga” to publikowany w Relaxie komiks Roczka i Karmowskiego (imiona nieznane) o przygodach młodej kobiety, zajmującej się tropieniem i unieszkodliwianiem niebezpiecznych wynalazków. Każdy odcinek stanowi odrębną historię, najczęściej trudną do zrozumienia, a to z powodu wyrywkowo opowiadanej fabuły; poszczególne kadry wyglądają bardziej jak ilustracje do niezaistniałego opowiadania, niż jak pełnoprawny komiks. A szkoda, bo warstwa graficzna jest ciekawa i niebanalna, zupełnie niepodobna do innych dzieł publikowanych w rzeczonym czasopiśmie. Ascetycznie zakomponowane kadry zatopione są w błękitach i seledynach, z bardzo nielicznymi akcentami żółci lub oranżu (na przykład włosy głównej bohaterki). Postaci obwiedzione zostały grubszym konturem, światłocień pojawia się rzadko, a jeżeli już, to tworzony subtelnym kreskowaniem. Natomiast zadziwiająco po amatorsku narysowane są dymki, zupełnie nieprzystosowane do długości wypowiedzi.
W odcinku pod tytułem „Szklana śmierć” Jaga zostaje wysłana przez swoich bliżej niesprecyzowanych mocodawców do bliżej niesprecyzowanej instytucji naukowej, gdzie prowadzony jest eksperyment z pączkującymi kulami, które mają „wszystko zatopić w szkliwie”. Ich wzrost uruchamiany jest za pomocą bliżej niesprecyzowanego nadajnika, który trzeba zniszczyć zębami zdalnie sterowanego (w bliżej niesprecyzowany sposób) szczura. Sekwencje ze szczurami to zdecydowanie najmocniejsza strona odcinka – jak widać na załączonym kadrze, są to zwierzęta obdarzone nie tylko zdolnością myślenia abstrakcyjnego, ale i skłonnościami filozoficznymi!
koniec
22 grudnia 2016

Komentarze

23 XII 2016   00:40:47

Wygląda jak komiks Sieńczyka. Czyżby się inspirował?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Hanna Stankówna<br/>Fot. movieswatchfreeonline.com

Pożegnania 2020 (4/4)
Jarosław Loretz

24 I 2021

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2020 roku. Dziś miesiące październik-grudzień.

więcej »

Niekoniecznie jasno pisane: Śmierć Supermana
Marcin Knyszyński

24 I 2021

Dokładnie dwadzieścia osiem lat temu, w styczniu 1993 roku, doszło do bezprecedensowego wydarzenia w amerykańskim świecie komiksowym. Ikona gatunku, najsłynniejszy superbohater w dziejach, umarł w ramionach swojej ukochanej. Polscy fani komiksu byli świadkami tych niezwykłych wypadków w sierpniu 1995 roku – dobrze pamiętamy czarną okładkę z logo Supermana ociekającym krwią. Zapraszam na tragedię w trzech aktach – śmierć, pogrzeb i powrót do życia.

więcej »
Ewa Demarczyk (1966)<br/>Fot. Wikipedia

Pożegnania 2020 (3/4)
Jarosław Loretz

23 I 2021

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2020 roku. Dziś miesiące lipiec-wrzesień.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Inne recenzje

Kadr, który…: Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Pory roku
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Prezenty świąteczne 2016: Komiksy
— Esensja

Nie przegap: Październik 2016
— Esensja

Esensja czyta dymki: Październik 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Po komiks marsz: Październik 2016
— Esensja

Czar „Relaksu” #32: Słowo - zapewne - nie ostatnie
— Sebastian Chosiński

Z tego cyklu

Ona sprawnie fechtuje miotłą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od gór do morza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Telewizor w technologii bezlampowej i bezwszystkoinnej
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Google search: katana rapier co lepsze
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Upiorna dziewusia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wielorybe(re)k
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

UFO, czyli NOL
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Chłopcy z Baker Street na jakiejś innej street
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

W krainie latających siekier…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Gdzie Cię boli?
— Wojciech Gołąbowski

Tegoż autora

Czy książki czytają ludzi? Autorzy kontra czytelnicy
— Agnieszka Hałas, Anna Nieznaj, Beatrycze Nowicka, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Maszyna, która nie robi „ping”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

To życie mija, nie ja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Bezimienna pani ceramicznych robotów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tony Stark jako syrenka w ciąży
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Urwisy z Piekarskiej i rewolucja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Miejsca, które warto odwiedzić: Roosevelt jest królem, a czołg skoczkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Panna detektywówna i przypinane pośladki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Ratunku, mój wół poniósł!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Frodo w okopach wojny z Wiecznymi Prusami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.