Kadr, który…: Wiwat postaci drugoplanoweMoje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”.
Agnieszka ‘Achika’ SzadyKadr, który…: Wiwat postaci drugoplanoweMoje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”. „Bionik Jaga” to publikowany w Relaxie komiks Roczka i Karmowskiego (imiona nieznane) o przygodach młodej kobiety, zajmującej się tropieniem i unieszkodliwianiem niebezpiecznych wynalazków. Każdy odcinek stanowi odrębną historię, najczęściej trudną do zrozumienia, a to z powodu wyrywkowo opowiadanej fabuły; poszczególne kadry wyglądają bardziej jak ilustracje do niezaistniałego opowiadania, niż jak pełnoprawny komiks. A szkoda, bo warstwa graficzna jest ciekawa i niebanalna, zupełnie niepodobna do innych dzieł publikowanych w rzeczonym czasopiśmie. Ascetycznie zakomponowane kadry zatopione są w błękitach i seledynach, z bardzo nielicznymi akcentami żółci lub oranżu (na przykład włosy głównej bohaterki). Postaci obwiedzione zostały grubszym konturem, światłocień pojawia się rzadko, a jeżeli już, to tworzony subtelnym kreskowaniem. Natomiast zadziwiająco po amatorsku narysowane są dymki, zupełnie nieprzystosowane do długości wypowiedzi. W odcinku pod tytułem „Szklana śmierć” Jaga zostaje wysłana przez swoich bliżej niesprecyzowanych mocodawców do bliżej niesprecyzowanej instytucji naukowej, gdzie prowadzony jest eksperyment z pączkującymi kulami, które mają „wszystko zatopić w szkliwie”. Ich wzrost uruchamiany jest za pomocą bliżej niesprecyzowanego nadajnika, który trzeba zniszczyć zębami zdalnie sterowanego (w bliżej niesprecyzowany sposób) szczura. Sekwencje ze szczurami to zdecydowanie najmocniejsza strona odcinka – jak widać na załączonym kadrze, są to zwierzęta obdarzone nie tylko zdolnością myślenia abstrakcyjnego, ale i skłonnościami filozoficznymi! ![]() 22 grudnia 2016 |
Elektra Natchios, jedna z najciekawszych żeńskich bohaterek Uniwersum Marvela pojawiła się po raz pierwszy w sto sześćdziesiątym ósmym numerze „Daredevila” autorstwa Franka Millera. Jej komiksowy „ojciec” już na starcie zasygnalizował, że Elektra nie jest i nigdy nie będzie podobna do innych superbohaterek Marvela. „Elektra Assassin”, ośmioczęściowa miniseria sprzed trzydziestu pięciu lat, utrwala kontrowersyjny wizerunek partnerki Daredevila i jest jednym z największych osiągnięć w karierze (...)
więcej »Fani komiksów Janusza Christy doskonale wiedzą, że Koko wielokrotnie pakował się w kłopoty z powodu swego łakomstwa. Chęć skosztowania specjałów włoskiej kuchni również nie zakończy się dla niego zbyt dobrze.
więcej »Na kwiecień wydawcy komiksowy przygotowali bogatą ofertę premier. Coś dla siebie powinni znaleźć wielbiciele każdego gatunku.
więcej »Nowy wspaniały świat
— Marcin Osuch
Soczewica, koło, miele młyn
— Marcin Osuch
Krew, krew, flaki, śmierć
— Marcin Osuch
Uczyć nie bawiąc
— Marcin Osuch
Kadr, który…: Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kadr, który…: Pory roku
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Prezenty świąteczne 2016: Komiksy
— Esensja
Nie przegap: Październik 2016
— Esensja
Esensja czyta dymki: Październik 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch
Po komiks marsz: Październik 2016
— Esensja
Czar „Relaksu” #32: Słowo - zapewne - nie ostatnie
— Sebastian Chosiński
Kulinarne wyzwania
— Marcin Mroziuk
Czasem słońce, czasem deszcz
— Marcin Mroziuk
Nieślubny półhobbit
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Vader kiwa giczołami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Dwie postaci w oszukiwaniu autora
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kot dachowiec bez ogona
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Ona sprawnie fechtuje miotłą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Od gór do morza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Telewizor w technologii bezlampowej i bezwszystkoinnej
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Google search: katana rapier co lepsze
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tajemnica złotej maczety: Przybywając do PRL-owskiego raju
— Konrad Wągrowski
Prawie jak w Mirmiłowie
— Maciej Jasiński
Początki państwa polskiego: Nowy wspaniały świat
— Marcin Osuch
Początki państwa polskiego: Soczewica, koło, miele młyn
— Marcin Osuch
Początki państwa polskiego: Krew, krew, flaki, śmierć
— Marcin Osuch
Funky, Brenda, Ais i Satham grają fair
— Konrad Wągrowski
Poczet polskich medalistów (z małymi wyjątkami)
— Konrad Wągrowski
Ten Polak to wspaniały zawodnik!
— Konrad Wągrowski
Komiks o (nie tak) lekkim zabarwieniu erotycznym
— Konrad Wągrowski
Krótko o komiksach: Baranowski u Belgów
— Marcin Osuch
Skok w fabułę bez spadochronu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Poprzebierani za samurajów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Dziewczyna mojej przyjaciółki nie jest moją przyjaciółką
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Czy książki czytają ludzi? Autorzy kontra czytelnicy
— Agnieszka Hałas, Anna Nieznaj, Beatrycze Nowicka, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Maszyna, która nie robi „ping”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
To życie mija, nie ja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Bezimienna pani ceramicznych robotów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tony Stark jako syrenka w ciąży
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o komiksach: Urwisy z Piekarskiej i rewolucja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Miejsca, które warto odwiedzić: Roosevelt jest królem, a czołg skoczkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wygląda jak komiks Sieńczyka. Czyżby się inspirował?