Kadr, który…: Wróg czy przyjaciel?A dokładnie dwa kadry, które jak to w komiksie tworzą historię. Jest to historia spotkania w odległym zakątku kosmosu, a pochodzi z epizodu „Zemsta” serii „W służbie galaktycznej”.
Marcin OsuchKadr, który…: Wróg czy przyjaciel?A dokładnie dwa kadry, które jak to w komiksie tworzą historię. Jest to historia spotkania w odległym zakątku kosmosu, a pochodzi z epizodu „Zemsta” serii „W służbie galaktycznej”. Głównym bohaterem serii jest pionier Robert. To właśnie jego widzimy na pierwszym obrazku. Jak łatwo się domyśleć, Robert powoli i ostrożnie wysuwa się zza przegrody. Ostrożność jak najbardziej uzasadniona. W trakcie patrolu natknął się na stary, liczący kilkadziesiąt lat statek kosmiczny dryfujący w próżni. Będąc już na jego pokładzie, zauważył ślady walki. Na wezwania radiowe nikt nie odpowiada, ale… na drugim obrazku już widać na kogo patrzy i w kogo kieruje swoją broń młody badacz kosmosu. Wiek statku mówi co nieco o postaci znajdującej się na fotelu. Ale kim jest, jakie jest jego nastawienie do nieproszonego gościa? Tak na dobrą sprawę to nie wiadomo nawet czy ten człowiek żyje, bo jego twarz pozostaje nieoświetlona. Ciekawie prezentuje się samo pomieszczenie, nazwane „nawigatornią”. Tutaj znowu pojawia się pytanie, czy jej wygląd to efekt powolnego acz destrukcyjnego upływu czasu, czy też jakichś gwałtownych wydarzeń. Polecam lekturę całego epizodu, warto. Trzeba przyznać, że rysownik oddał po mistrzowsku nastrój miejsca i chwili za pomocą czerni i bieli. I nie powinno to nikogo dziwić bo tym rysownikiem był sam Grzegorz Rosiński. Zwłaszcza w pierwszym obrazku wyraźna jest jego dopracowana kreska. Ta sama, którą odnajdziemy w pierwszych albumach „Thorgala”. Na drugim rysunku możemy zaobserwować nawiązania do prac Moebiusa, o czym wspomniał sam Rosiński w wydanej niedawno monografii1). ![]() 22 czerwca 2017 1) Co ciekawe, w samej Monografii plansza z tym rysunkiem została błędnie przypisana do wcześniejszego epizodu „Pogoń”. |
„Incal” Alejandro Jodorowsky’ego i Jeana „Girauda” Moebiusa odniósł tak znaczący sukces (pomimo bardzo złożonej fabuły i skomplikowanego przekazu), że zaraz po wydaniu ostatniego odcinka powstał prequel, „Przed Incalem”. Na początku lat dziewięćdziesiątych Jodorowsky zdecydował, że pora na spin-offa i poszerzanie uniwersum. Powstała „Kasta Metabaronów”.
więcej »Maj to jeden z dwóch najważniejszych komiksowych miesięcy, więc bogata oferta wydawnicza nie powinna nikogo dziwić. Poniżej zaledwie część tego, co ukaże się w tym miesiącu.
więcej »Dla tych, którzy nie wybrali się na majówkę mamy przegląd naszych kwietniowych recenzji.
więcej »Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch
Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch
Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch
Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch
Być jak Kmicic
— Marcin Osuch
Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski
Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski
Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski
Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk
Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski
Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz
Oleg jest jednak trochę rozczarowany
— Paweł Ciołkiewicz
O wilku mowa!
— Paweł Ciołkiewicz
Sto lat, tato!
— Paweł Ciołkiewicz
Po komiks marsz: Maj 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Więźniowie terraformacji
— Marcin Osuch
10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Materiał na film
— Marcin Osuch
Po komiks marsz: Kwiecień 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Miażdżąc Hammurabiego
— Marcin Osuch
Krótko o komiksach: Numer przełomowy?
— Marcin Osuch
Smutne pożegnanie
— Marcin Osuch
Fotorelacja z wystawy prac Władysława Nehrebeckiego
— Marcin Osuch
Głowa Charliego Browna
— Marcin Osuch