Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 sierpnia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXVIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Brutalny balet Batmana

Esensja.pl
Esensja.pl
Sceny walki kojarzą się zwykle z nagromadzeniem dramatycznych zbliżeń i ujęć z różnych kątów. Ale nie tym razem…

Jacek „Korodzik” Dobrzyniecki

Kadr, który…: Brutalny balet Batmana

Sceny walki kojarzą się zwykle z nagromadzeniem dramatycznych zbliżeń i ujęć z różnych kątów. Ale nie tym razem…
Zamieszczona seria kadrów pochodzi z historii o Batmanie pt. "Street Demonz" (w Polsce ukazała się pod tytułem "Demoni ulicy"). Tytułowi Demoni to gang motocyklistów, dla którego grupa nastolatków dokonuje drobnych kradzieży. Gdy jeden z oprychów próbuje wcisnąć młodziakom narkotyki, Batman interweniuje, wpadając do pomieszczenia przez świetlik w dachu. Nastoletnia ferajna salwuje się ucieczką, zaś Nietoperz zabiera się za nokautowanie bandziorów.
Rysownik zdecydował się na nieruchomy punkt widzenia "kamery". Każdy z sześciu kadrów, składających się na scenę walki, ukazuje tę samą szeroką połać pokoju. Dzięki temu czytelnik jest w stanie "na bieżąco" śledzić manewry wszystkich pięciu uczestników walki – a przy okazji podkreślona zostaje nadzwyczajna zręczność i szybkość orientacji bohatera. Cała scena przypomina wręcz nie tyle bezładną bijatykę, ile… układ choreograficzny – zwłaszcza gdy spojrzymy na godne akrobaty pozy Batmana i fantazyjne, postrzępione formy przybierane przez jego pelerynę.
koniec
19 kwietnia 2018

Komentarze

30 IV 2018   12:24:45

Norm Breyfogle i pierwsze Batmany po polsku... Kreska Norma nie była może i skomplikowana, nie bawił się w detale, ale była za to bardzo dynamiczna, pasowała do tych Batmanów, które ilustrował. Demoni Ulicy to jedna z historii, które bardziej utkwiły mi w pamięci.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niekoniecznie jasno pisane: Nazywam się Yans!
Marcin Knyszyński

12 VIII 2018

W 1988 roku pojawił się w Polsce komiks, który dziś, dokładnie trzy dekady później, pozostaje jednym z najżywszych komiksowych wspomnień z „tamtych lat”. „Yans – przybysz z przyszłości” wydany w magazynie „Komiks – Fantastyka” nr 1/1988. Bohater z nieprzytomną kobietą (może ukochaną?) na rękach, uciekający przed bliżej niezidentyfikowanymi żołnierzami, a wszystko w ponurej postapokaliptycznej scenerii. Zajrzyjmy do „Yansa” po trzydziestu latach jeszcze raz.

więcej »

Po komiks marsz: Sierpień 2018
Esensja Komiks

9 VIII 2018

Dwadzieścia lat temu to tyle komiksów nie wychodziło w ciągu całego roku. A tutaj środek lata i proszę. Oto kilka komiksów wybranych przez nas z kilkudziesięciu, które ukażą się w sierpniu.

więcej »

Kadr, który…: Zły, zły tyranozaur
Marcin Osuch

2 VIII 2018

Nie ma chyba wątpliwości, że król jest tylko jeden. Jeśli chodzi dinozaury to oczywiście był nim tyranozaur rex. Problem w tym, że przez długi czas trwał spór jaką postawę przyjmował ten gad. W tym sporze „udział wziął” także nasz najbardziej utytułowany rysownik – Grzegorz Rosiński, niestety po niewłaściwej stronie.

więcej »

Polecamy

Zły, zły tyranozaur

Kadr, który…:

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czego się spodziewać
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czego się spodziewać
— Wojciech Gołąbowski

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.