Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 października 2018
w Esensji w Esensjopedii

Kadr, który…: Brutalny balet Batmana

Esensja.pl
Esensja.pl
Sceny walki kojarzą się zwykle z nagromadzeniem dramatycznych zbliżeń i ujęć z różnych kątów. Ale nie tym razem…

Jacek „Korodzik” Dobrzyniecki

Kadr, który…: Brutalny balet Batmana

Sceny walki kojarzą się zwykle z nagromadzeniem dramatycznych zbliżeń i ujęć z różnych kątów. Ale nie tym razem…
Zamieszczona seria kadrów pochodzi z historii o Batmanie pt. "Street Demonz" (w Polsce ukazała się pod tytułem "Demoni ulicy"). Tytułowi Demoni to gang motocyklistów, dla którego grupa nastolatków dokonuje drobnych kradzieży. Gdy jeden z oprychów próbuje wcisnąć młodziakom narkotyki, Batman interweniuje, wpadając do pomieszczenia przez świetlik w dachu. Nastoletnia ferajna salwuje się ucieczką, zaś Nietoperz zabiera się za nokautowanie bandziorów.
Rysownik zdecydował się na nieruchomy punkt widzenia "kamery". Każdy z sześciu kadrów, składających się na scenę walki, ukazuje tę samą szeroką połać pokoju. Dzięki temu czytelnik jest w stanie "na bieżąco" śledzić manewry wszystkich pięciu uczestników walki – a przy okazji podkreślona zostaje nadzwyczajna zręczność i szybkość orientacji bohatera. Cała scena przypomina wręcz nie tyle bezładną bijatykę, ile… układ choreograficzny – zwłaszcza gdy spojrzymy na godne akrobaty pozy Batmana i fantazyjne, postrzępione formy przybierane przez jego pelerynę.
koniec
19 kwietnia 2018

Komentarze

30 IV 2018   12:24:45

Norm Breyfogle i pierwsze Batmany po polsku... Kreska Norma nie była może i skomplikowana, nie bawił się w detale, ale była za to bardzo dynamiczna, pasowała do tych Batmanów, które ilustrował. Demoni Ulicy to jedna z historii, które bardziej utkwiły mi w pamięci.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niekoniecznie jasno pisane: To była dziwna jesień…
Marcin Knyszyński

14 X 2018

16 października 1888 roku, dokładnie sto trzydzieści lat temu, George Lusk, przewodniczący Komitetu Czujności Dzielnicy Whitechapel w Londynie, dostał tajemniczy list, do którego dołączone było pudełko z zakonserwowanym kawałkiem ludzkiej nerki. List rozpoczynający się od słów „From Hell…”, jeden z setek, które dotarły tej dziwnej jesieni do Scotland Yardu i innych służb porządkowych Londynu, został po latach uznany za najpoważniejszego kandydata do listu od samego Kuby Rozpruwacza.

więcej »

Siedem wspaniałych: Lista mocno subiektywna
Marcin Knyszyński

12 X 2018

Każdy, nawet jeśli ma na półkach setki komiksów, książek czy filmów, potrafi wskazać te kilka, do których wraca regularnie, bez których nie wyobraża sobie swojej kolekcji. Wybrałem siedem komiksów, niekoniecznie czytanych tylko w dzieciństwie, kiedy to obcowanie z popkulturą wytrawia najtrwalsze obrazy w pamięci. Są tu też rzeczy poznane dopiero w dorosłym życiu, które trochę przewartościowały moje pojęcie o tym co jest naprawdę dobre. Moje siedem wspaniałych.

więcej »

Kadr, który…: Jestem w domu!
Marcin Knyszyński

11 X 2018

„The Amazing Spider-Man” numer 3/91. To był mój pierwszy komiks o człowieku pająku – być może dlatego ostatni kadr komiksu zapadł mi w pamięci w sposób szczególny.

więcej »

Polecamy

Jestem w domu!

Kadr, który…:

Jestem w domu!
— Marcin Knyszyński

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Z tego cyklu

Jestem w domu!
— Marcin Knyszyński

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.