Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Kiedy klaun zmyje uśmiech

Esensja.pl
Esensja.pl
„Blacksad” po raz ósmy! Tym razem zamiast zbliżeń kadr panoramiczny. Z mnóstwem – jak to u Guarnido – precyzyjnie oddanych szczegółów.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Kiedy klaun zmyje uśmiech

„Blacksad” po raz ósmy! Tym razem zamiast zbliżeń kadr panoramiczny. Z mnóstwem – jak to u Guarnido – precyzyjnie oddanych szczegółów.
W piątym tomie przygód kota-detektywa spora część akcji ma miejsce w cyrku, którego żółty namiot nawiązuje do kolorystyki wyznaczonej tytułem. Amarillo to miasto w Teksasie, ale też kolor żółty po hiszpańsku. Często-gęsto pojawiają się żółte kwiaty, a żółty cadillac odgrywa istotną rolę w akcji.
Cyrk, jak to często bywało, staje się przystanią dla rozmaitych rozbitków życiowych, a nawet ściganych przestępców. Obowiązuje zasada „nie gadaj, nie pytaj” oraz wewnętrzna solidarność – karą dla Chada za atak na jednego ze „swoich” jest związanie i pozostawienie w korytarzach opuszczonej kopalni na powolną śmierć z pragnienia i głodu.
Zanim jednak to się stanie, mamy okazję zajrzeć za kulisy i zobaczyć, co się w cyrku dzieje w dzień. No bo przecież stroje należy uprać, akrobacje przećwiczyć, dekoracje spakować lub rozpakować, ugotować coś do jedzenia – i tak dalej. W przerwie można zagrać w karty i pogapić się na zgrabne… ogony koleżanek (obecność lub brak ogonów w „Blacksadzie” to w ogóle interesujący temat i Guarnido jest pod tym względem dziwnie niekonsekwentny). W precyzyjnie zakomponowanym kadrze widzimy ponad czterdzieści postaci zajętych swoimi sprawami. Jak zawsze, gatunki zwierząt dopasowane są do osobowości lub wykonywanych zajęć. Na przykład akrobatami wykonującymi ewolucje na trapezie są gibbony, które widzieliśmy już w jednym z poprzednio opisanych kadrów.
Co ciekawe, ten cyrk z lat 50. jest zgodny ze współczesnymi normami etycznymi: nie ma w nim tresowanych zwierząt!
koniec
24 stycznia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Po komiks marsz: Lipiec 2020
Esensja Komiks

10 VII 2020

Komiksowe wakacje zaczynają się w tym roku dosyć skromnie. Wygląda na to, że większość wydawnictw, poza Egmontem, udaje się na upragniony urlop. Niemniej jednak coś tam w księgarniach znajdziemy.

więcej »

Kadr, który…: Za witrażem szklanych marzeń
Agnieszka ‘Achika’ Szady

9 VII 2020

Jakich tam marzeń. Horrorów! No, ale nadawanie tytułów będących cytatami z czegoś kompletnie niezwiązanego z tematem to uboczne hobby Achiki.

więcej »

Pilot śmigłowca: Kilka słów na pożegnanie
Marcin Osuch

5 VII 2020

W przeciwieństwie do „Kapitana Żbika” czy też „Podziemnego frontu”, „Pilot śmigłowca” nie zdobył statusu kultowej serii. Jakie były tego przyczyny? I jaką rolę odegrał ten cykl w polskim komiksie?

więcej »

Polecamy

Kilka słów na pożegnanie

Pilot śmigłowca:

Kilka słów na pożegnanie
— Marcin Osuch

Szczęśliwy finał
— Marcin Osuch

Trochę jak Blueberry
— Marcin Osuch

Nasz polski superman
— Marcin Osuch

Pilot punktuje, „Pilot” dołuje
— Marcin Osuch

W końcu to komiks
— Marcin Osuch

Pożegnanie z Rosińskim
— Marcin Osuch

Rozkaz to rozkaz
— Marcin Osuch

Kapitan zmienia trasę
— Marcin Osuch

Latający dyliżans
— Marcin Osuch

Zobacz też

Inne recenzje

Kadr, który…: Pościg
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wybieramy komiks roku 2013 – nominacje
— Esensja

Każda piękna kobieta musi być kotką
— Agnieszka Szady

Po komiks marsz: Grudzień 2013
— Esensja

Z tego cyklu

Za witrażem szklanych marzeń
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Syreny, koguty i inne wyjce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Narrator ginie jako pierwszy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przytłaczająca wizja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na chwałę imienia polskiego
— Wojciech Gołąbowski

Darkseid is.
— Marcin Knyszyński

Za wysoką cenę
— Wojciech Gołąbowski

Bez zbędnych linii
— Wojciech Gołąbowski

Rejtan w kosmosie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Troll żywemu nie przepuści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Muzyka i maski
— Agnieszka Szady

Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski

Blacksad: Lepsze niż ciepłe bułeczki
— Artur Długosz

Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Miyamoto Usagi i poszukiwacze zaginionej szkatułki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (27)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Potworessy, katakumby i naukowczynie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ślub bednarki i drwala online
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Koń się naprawdę uśmiał
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czas jest konstruktem umysłu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.