Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Przez przednią szybę

Esensja.pl
Esensja.pl
„Za horyzontem wielka korona gór / na karoserii różowieje kurz / odsuwasz dach i w rękę łapiesz wiatr…” – co prawda dach samochodu Meery i Claire nie jest odsuwany i nie uciekły one z domu, ale Achika nie uważa, że należy z tego powodu tracić okazję do zacytowania jednej ze swoich ulubionych piosenek.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Przez przednią szybę

„Za horyzontem wielka korona gór / na karoserii różowieje kurz / odsuwasz dach i w rękę łapiesz wiatr…” – co prawda dach samochodu Meery i Claire nie jest odsuwany i nie uciekły one z domu, ale Achika nie uważa, że należy z tego powodu tracić okazję do zacytowania jednej ze swoich ulubionych piosenek.
Recenzowany niedawno przeze mnie komiks „Nomen omen” jest w większości czarno-biały, jako zabieg pozwalający na pokazanie tego, że bohaterka – Rebecca Kumar – postrzega magię w postaci barwnych elementów (na przykład wisiorka, dymu, czyichś oczu). Jednak kilkanaście pierwszych stron zostało narysowanych w pełnym kolorze, jako swoiste preludium do pojawienia się Becky na świecie – a nie jest to w żadnym razie pojawienie zwyczajne. Jej przyszła matka wraz ze swoją dziewczyną wraca z wakacyjnego wypadu gdzieś w amerykańskie lasy. Dość nierozsądnie wybrały się w podróż późnym popołudniem (no, ale bez tego ich spotkanie z tajemniczą Indianką nie miałoby tak niesamowitego, rodem wręcz z filmu grozy, nastroju), więc sceneria skąpana jest w pomarańczowym świetle zniżającego się słońca. Bardzo spodobały mi się trzy kolejne kadry, pokazujące upływ czasu: najpierw cienie stają się coraz dłuższe i coraz chłodniejsze, a potem drogę oświetlają już tylko reflektory auta. Dodatkowo zmienia się krajobraz: majaczące z daleka góry stają się wyraźne, a pobocze skaliste; widzimy też, że dziewczyny wymieniają się za kierownicą, co również sugeruje długą jazdę.
koniec
19 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Po komiks marsz: Lipiec 2020
Esensja Komiks

10 VII 2020

Komiksowe wakacje zaczynają się w tym roku dosyć skromnie. Wygląda na to, że większość wydawnictw, poza Egmontem, udaje się na upragniony urlop. Niemniej jednak coś tam w księgarniach znajdziemy.

więcej »

Kadr, który…: Za witrażem szklanych marzeń
Agnieszka ‘Achika’ Szady

9 VII 2020

Jakich tam marzeń. Horrorów! No, ale nadawanie tytułów będących cytatami z czegoś kompletnie niezwiązanego z tematem to uboczne hobby Achiki.

więcej »

Pilot śmigłowca: Kilka słów na pożegnanie
Marcin Osuch

5 VII 2020

W przeciwieństwie do „Kapitana Żbika” czy też „Podziemnego frontu”, „Pilot śmigłowca” nie zdobył statusu kultowej serii. Jakie były tego przyczyny? I jaką rolę odegrał ten cykl w polskim komiksie?

więcej »

Polecamy

Kilka słów na pożegnanie

Pilot śmigłowca:

Kilka słów na pożegnanie
— Marcin Osuch

Szczęśliwy finał
— Marcin Osuch

Trochę jak Blueberry
— Marcin Osuch

Nasz polski superman
— Marcin Osuch

Pilot punktuje, „Pilot” dołuje
— Marcin Osuch

W końcu to komiks
— Marcin Osuch

Pożegnanie z Rosińskim
— Marcin Osuch

Rozkaz to rozkaz
— Marcin Osuch

Kapitan zmienia trasę
— Marcin Osuch

Latający dyliżans
— Marcin Osuch

Zobacz też

Inne recenzje

Najlepsze komiksy 2019 roku - nominacje
— Esensja Komiks

Prezenty świąteczne 2019: Komiksy
— Esensja Komiks

Sny w technikolorze
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nie ma nic świętszego od imion
— Paweł Ciołkiewicz

Po komiks marsz: Marzec 2019
— Esensja Komiks

Z tego cyklu

Za witrażem szklanych marzeń
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Syreny, koguty i inne wyjce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Narrator ginie jako pierwszy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przytłaczająca wizja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na chwałę imienia polskiego
— Wojciech Gołąbowski

Darkseid is.
— Marcin Knyszyński

Za wysoką cenę
— Wojciech Gołąbowski

Bez zbędnych linii
— Wojciech Gołąbowski

Rejtan w kosmosie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Troll żywemu nie przepuści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Krew, seks i zaczarowane smartfony
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Gość z nawijką i ten drugi
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Miyamoto Usagi i poszukiwacze zaginionej szkatułki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (27)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Potworessy, katakumby i naukowczynie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ślub bednarki i drwala online
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Koń się naprawdę uśmiał
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czas jest konstruktem umysłu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.