Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Philippe Buchet, Jean David Morvan
‹Armada #14: Ostateczna rozgrywka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułArmada #14: Ostateczna rozgrywka
Scenariusz
Data wydania10 kwietnia 2012
RysunkiPhilippe Buchet
Wydawca Egmont
CyklArmada
Cena29,99
GatunekSF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Superkiller nie wystarczy
[Philippe Buchet, Jean David Morvan „Armada #14: Ostateczna rozgrywka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Na okładce „Ostatecznej rozgrywki”, czternastego tomu „Armady”, największe wrażenie robi obcopodobny przystojniak. I jest on najmocniejszym elementem całego albumu, poza tym jest różnie.

Marcin Osuch

Superkiller nie wystarczy
[Philippe Buchet, Jean David Morvan „Armada #14: Ostateczna rozgrywka” - recenzja]

Na okładce „Ostatecznej rozgrywki”, czternastego tomu „Armady”, największe wrażenie robi obcopodobny przystojniak. I jest on najmocniejszym elementem całego albumu, poza tym jest różnie.

Philippe Buchet, Jean David Morvan
‹Armada #14: Ostateczna rozgrywka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułArmada #14: Ostateczna rozgrywka
Scenariusz
Data wydania10 kwietnia 2012
RysunkiPhilippe Buchet
Wydawca Egmont
CyklArmada
Cena29,99
GatunekSF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Autorzy cyklu bardzo dobrze sobie radzą z kreowaniem nowych światów oraz wszystkiego, co je wypełnia: ras, technologii, praw fizyki. W tym świecie główna bohaterka przeszła już kilka metamorfoz. Zaczynała od żeńskiej wersji Tarzana, poprzez ostatniego przedstawiciela homo sapiens, agentkę do zadań specjalnych po wroga publicznego numer jeden. Gorzej jest z intrygą (to uwaga bardziej do Jeana Davida Morvana jako scenarzysty), która wykazuje tendencję spadkową. Na początku pomysły tchnęły oryginalnością i świeżością, a całość silnie spinało dążenie głównej bohaterki do odnalezienia innych przedstawicieli swojej rasy. Później zaczęło się mieszanie w kotle i trwa to do dzisiaj. Głównym motywem stało się odkrywanie coraz ciemniejszych sprawek na szczytach władzy Armady. A swoiste apogeum tych „sprawek” mamy właśnie w „Ostatecznej rozgrywce”.
Na szczęście całe to polityczne zamieszanie, ze wszystkimi jego słabościami, stanowi tym razem tylko tło dla wspomnianego wcześniej superkillera. Zdominował on cały komiks, z bardzo dobrym skutkiem. Gość, zwany łowcą lub też Yiarhu-kahem, jest asasynem doskonałym, śmiertelnie skutecznym, bezwzględnym i jednocześnie okrutnym. Jego starcia z kolejnymi przeciwnikami, przekonanymi o swojej wyższości, są widowiskowe i wypadają bardzo przekonująco. Głównym celem łowcy, jak łatwo się domyślić, jest Navis. I tutaj drugi plus dla scenariusza, gdyż sekwencja osaczania głównej bohaterki przez bezlitosnego przeciwnika zdecydowanie się udała. Oczywiście, chwilę potem następuje domknięcie politycznej intrygi, która była przyczyną całego zamieszania. Osobiście uważam, że im prostsze (nie prymitywne) rozwiązanie intrygi, tym lepiej i tym większa chwała autorom. W przypadku „Armady” jest ono proste jak świński ogon.
„Ostateczną rozgrywkę” przeczytać warto, bo wnosi kilka nowych, odświeżających elementów do całego cyklu. Ale najwyższy już czas, żeby autorzy zmienili zgraną już nutę i wyjęli Navis z tematyki politycznych intryg.
koniec
29 sierpnia 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Szekspir w parku, metro w likwidacji
Agnieszka ‘Achika’ Szady

29 XI 2021

Świat „Blacksada” to Ameryka wczesnych lat 50., dla niepoznaki ukryta pod ezopową maską. Choć były to czasy początku prosperity i welfare state, Guarnido w każdym tomie wyciąga coraz to inne mroczne i brudne strony. No cóż, w końcu to kryminał noir…

więcej »

Klasyka przygodowa: Go east!
Marcin Osuch

28 XI 2021

Można długo dyskutować na temat tego, która powieść Juliusza Verne’a jest najpopularniejsza. Bez wątpienia jednak „W 80 dni dookoła świata” będzie w ścisłej czołówce. A w przeciwieństwie do omawianych wcześniej „Wyspy skarbów” i „Podróży Gulliwera”, jest wielce prawdopodobne, że duża część czytelników Esensji (i nie tylko) ma za sobą lekturę tej książki.

więcej »

Ach, ta Cicca!
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

27 XI 2021

Jedno jest pewne: adnotacja, że trzeci tom serii „Cicca Dum-Dum” (tak, jak poprzednie) jest przeznaczony dla dorosłego czytelnika, nie jest wcale przesadzona. Na każdej stronie znajdziecie tu bowiem porcję większej lub mniejszej pikanterii.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

W służbie jej kosmicznej mości
— Marcin Knyszyński

Skąd jesteś, Ziemianko?
— Tomasz Nowak

Szybka i wściekła
— Marcin Osuch

Esensja czyta dymki: Maj 2011
— Esensja

W poszukiwaniu tożsamości
— Marcin Osuch

Navis - ostatnia samurajka
— Marcin Osuch

Mowgli 3001
— Jakub Gałka

„Armada” – przełom?
— Marcin Osuch

Nie przeszłaś emocjonalnego treningu?
— Daniel Gizicki

Krótko o komiksach: Marzec 2004, cz. 2
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Piękne „nic”
— Marcin Osuch

Koniec, po prostu
— Marcin Osuch

Bohaterowie nie zawsze wygrywają
— Marcin Osuch

Znacie? Tak się Wam tylko wydaje
— Marcin Osuch

10 naj… : Wehikuły czasu
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fajne te dodatki, ale…
— Marcin Osuch

Serce Hegemona
— Marcin Osuch

Największy koszmar Garfielda
— Marcin Osuch

Nie tylko dla wychowanych w PRL
— Marcin Osuch

Fotorelacja z wystawy prac Grzegorza Rosińskiego
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.