Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 listopada 2018
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Scotch Arleston, Alessandro Barbucci
‹Ekho #4: Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEkho #4: Barcelona
Scenariusz
Data wydania30 czerwca 2016
RysunkiAlessandro Barbucci
Wydawca Taurus Media
CyklEkho
ISBN9788364360848
Cena38,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 33,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Catwoman w Barcelonie

Esensja.pl
Esensja.pl
Zgodnie ze schematem serii, w czwartym odcinku powabna Fourmille wraz z Yurim trafiają do alternatywnej Barcelony. I trzeba przyznać autorzy bardzo dobrze wykorzystali stolicę Katalonii jako tło do przygód naszych bohaterów.

Marcin Osuch

Catwoman w Barcelonie

Zgodnie ze schematem serii, w czwartym odcinku powabna Fourmille wraz z Yurim trafiają do alternatywnej Barcelony. I trzeba przyznać autorzy bardzo dobrze wykorzystali stolicę Katalonii jako tło do przygód naszych bohaterów.

Scotch Arleston, Alessandro Barbucci
‹Ekho #4: Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEkho #4: Barcelona
Scenariusz
Data wydania30 czerwca 2016
RysunkiAlessandro Barbucci
Wydawca Taurus Media
CyklEkho
ISBN9788364360848
Cena38,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 33,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
O ile jeszcze w poprzednich albumach można było mieć wątpliwości, to teraz scenarzysta Scotch Arleston nie kryje się w ogóle z tym, że intrygi są tylko pretekstem do prezentowania znanych metropolii w wersji a la Preshaun. Czyli bez elektryczności, komputerów, silników spalinowych ale za to ze smokami i innymi stworami. Chyba w żadnym z wcześniejszych albumów autorzy tak jednoznacznie nie odtworzyli miasta jak w przypadku Barcelony. Już na okładce dostajemy po oczach wyniosłymi kształtami alternatywnej Sagrady Familii. Bez żadnego problemu rozpoznać możemy zamek Montjuïc, Las Ramblas, kamienice Gaudiego, kolumnę Kolumba. To znaczy, w tym wypadku jest to kolumna jakiegoś Preshauna, być może to właśnie przedstawiciel tej rasy odkrył alternatywną Amerykę.
Jak wspomniałem pretekst do podróży Fourmille i Yuriego do Barcelony był raczej błahy. Jak łatwo się domyśleć od razu wpakowali się w kłopoty a sprawcą był nie kto inny jak sam Salvadore Dali (alternatywny oczywiście). W zderzeniu z niezwykłą przypadłością Fourmille zaczyna się niezła karuzela. Oczywiście chodzi o niezapowiadaną utratę kontroli nad własnym ciałem na rzecz osób niedawno zmarłych. Problem w „Barcelonie” polega na tym, że tym razem kontrolę tę przejmuje nie duch człowieka a… kota. Żeby było ciekawiej wygląda na to, że jest to kot kwantowy. Jak tu nagle poradzić sobie z dorosłą kobietą, która zaczyna miauczeć, chodzić na czworaka i wyprawiać inne kocie rzeczy. Jedynym ratunkiem dla Yuriego okazuje się być Sigisbert, Preshaun opiekujący się dwójką naszych bohaterów. Dalej mamy już do czynienia z klasycznym (no, może nie do końca) śledztwem, które toczy się wokół wspomnianego Salvadora Dali oraz właściciela galerii sztuki, niejakiego Schrödingera. A wszystko przeplatane pogoniami przez urokliwe uliczki alternatywnej Barcelony oraz wędrówkami po dachach nie mniej urokliwych kamienic (w momentach gdy Fourmille staje się Catwoman).
Aha, na alternatywną Warszawę będziemy jeszcze musieli poczekać bo w następnym odcinku panna Gratule oraz pan Podrov udają się do Rzymu.
koniec
15 sierpnia 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„W każdym z nas drzemie uśpiony Król Bez Barw”
Paweł Ciołkiewicz

19 XI 2018

„YE” to komiks doskonale wpisujący się w konsekwentnie rozwijaną politykę wydawniczą Mandioki. Kolejna, dająca do myślenia i pięknie narysowana opowieść stworzona przez autora z Ameryki Południowej pozwala na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Młody i dobrze zapowiadający się Guilherme Petreca zaprasza nas do niezwykłej podróży w dorosłość.

więcej »

O procesie cywilizacji
Paweł Ciołkiewicz

18 XI 2018

Drugi tom opowieści o ludziach północy stworzonych przez Briana Wooda stanowi intrygujące – mam nadzieję, że nie zniechęcę w tym momencie nikogo od lektury – socjologiczne studium na temat powstawania wspólnoty oraz natury władzy.

więcej »

Gruba kreska
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 XI 2018

Gdyby scenarzysta „Rat Queens” Kurtis J. Wiebe przypadkiem wpadł w ręce fana serii pokroju Annie Wilkes z powieści „Misery” Stephena Kinga, za to co zrobił w jej czwartym tomie z podtytułem „Najwyższe fantazje”, nie wyszedłby z tego cało.

więcej »

Polecamy

Co Kropelka sklei…

Kadr, który…:

Co Kropelka sklei…
— Jacek „Korodzik” Dobrzyniecki

Pola śmierci
— Marcin Knyszyński

Uszta Żona
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fantastyczny pan Lis
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

To całkiem… zupełnie… idiotyczne!
— Marcin Knyszyński

Jestem w domu!
— Marcin Knyszyński

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Seks taumiczny
— Marcin Osuch

Preshaun kontra Preshaun
— Marcin Osuch

Happy Birthday, Mr. President
— Marcin Osuch

Poranny smok do Paryża
— Marcin Osuch

Tam, gdzie świstaki zawijają w sreberka
— Marcin Osuch

Incal dla czarodziejek
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

A kto umarł, ten nie żyje
— Marcin Osuch

Dlaczego Armstrong?
— Marcin Osuch

Doman barbarzyńca
— Marcin Osuch

Śladami Arnolda
— Marcin Osuch

Nie ma głupich pytań?
— Marcin Osuch

Na skrzydłach chwały – od Albatrosa do Mustanga
— Marcin Osuch

Ale to jest nasz sukinsyn
— Marcin Osuch

Walka o pyłek
— Marcin Osuch

Nie zabili go i uciekł
— Marcin Osuch

Miasteczko jak Rio Klawo
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.