Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 listopada 2019
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Sui Ishida
‹Tokyo Ghoul #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTokyo Ghoul #3
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2015
RysunkiSui Ishida
Wydawca Waneko
CyklTokyo Ghoul
ISBN9788364891533
Cena19,99
Gatunekgroza / horror, manga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Są dwa światy
[Sui Ishida „Tokyo Ghoul #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po pewnym uspokojeniu atmosfery, jakie miało miejsce w drugim tomie serii, trzecia odsłona „Tokyo Ghoula” jest wypełniona dynamiczną akcją. Touka i Kaneki udają się do siedziby inspektorów, by zmylić pościg. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem.

Paweł Ciołkiewicz

Są dwa światy
[Sui Ishida „Tokyo Ghoul #3” - recenzja]

Po pewnym uspokojeniu atmosfery, jakie miało miejsce w drugim tomie serii, trzecia odsłona „Tokyo Ghoula” jest wypełniona dynamiczną akcją. Touka i Kaneki udają się do siedziby inspektorów, by zmylić pościg. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem.

Sui Ishida
‹Tokyo Ghoul #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTokyo Ghoul #3
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2015
RysunkiSui Ishida
Wydawca Waneko
CyklTokyo Ghoul
ISBN9788364891533
Cena19,99
Gatunekgroza / horror, manga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nieśmiały i wrażliwy student, uwielbiający literaturę stał się pół człowiekiem, pół ghulem. Na szczęście Ken Kaneki znalazł się w otoczeniu osób, dzięki którym jakoś radzi sobie w trudnej sytuacji. W kawiarni Anteiku poznaje tajniki nowego życia w towarzystwie osób podobnych do niego. Jej właściciel, Pan Yoshimura uczy go sztuczek umożliwiających normalne funkcjonowanie pośród ludzi, a młoda Touka, która początkowo odnosiła się do niego raczej sceptycznie, pokazuje mu, jak wykorzystać nowe moce. Niestety ten okres względnej stabilizacji kończy się bardzo szybko. W dzielnicy pojawia się dwóch nowych inspektorów z Biura Śledczego do spraw Ghuli. Doświadczony Kureo Mado i młody Koutaru Amon odkrywają, że młoda kobieta Ryouko Fueguchi oraz jej córka o imieniu Hinami są ghulami. Chwilę po ich wizycie w Anteiku dochodzi do konfrontacji, w wyniku której kobieta ginie, a jej córce udaje się uciec. W odwecie Touka, która okazuje się być Rabbitem – zamaskowanym zabójcą siejącym postrach wśród ludzi – zabija innego z inspektorów. To nie wróży nic dobrego.
Trzeci tom rozpoczyna się od realizacji szalonego pomysłu Touki. Dziewczyna wspólnie z Kanekim udaje się do siedziby „gołębi”, by podrzucić śledczym fałszywe tropy. W ten sposób chciała uchronić ukrywającą się w Anteiku Hinami przed pościgiem przedstawicieli Biura Śledczego. Niestety po tym jak nasi bohaterowie złożyli już fałszywe zeznania, natknęli się na jednego z nowych inspektorów – fanatycznego Kureo Mado, który zaczął nabierać podejrzeń co do prawdziwej tożsamości i szczerości młodych informatorów. Ostatecznie dochodzi do krwawej konfrontacji pomiędzy inspektorami oraz Touką i Kenem, z której nie wszyscy wychodzą żywi. Podczas walk poznajemy nieco lepiej charaktery i motywacje obu inspektorów, którzy okazują się być intrygującymi i skomplikowanymi postaciami skrywającymi niejedną tajemnicę.
Pod względem graficznym trzeci tom stanowi konsekwentną kontynuację stylistyki znanej z poprzednich odsłon. Zdecydowana kreska, delikatne cieniowanie, precyzyjne i szczegółowe tła przygotowane na podstawie fotografii tworzą interesującą całość. Z uwagi na to, że znaczną część tomu trzeciego stanowią dynamiczne walki, pojawia się jednak pewien problem. Kiedy autor pokazuje, jak ghule lub „gołębie” używają swojej magicznej broni, czyli odpowiednio kagune i quinque, rysunki stają się trochę mniej czytelne. Trzeba naprawdę uważnie wpatrywać się w niektóre kadry, żeby zorientować się co dokładnie się na nich dzieje.
Trzeci tom "Tokyo Ghoula" utrzymuje dotychczasowy poziom serii. Sui Ishida prowadzi swoją opowieść w umiejętny sposób, przeplatając fragmenty spokojniejsze z tymi bardziej dynamicznymi. Po dość stonowanym drugim tomie, w którym akcent położony został przede wszystkim na prezentację małej społeczności ghuli skupionej wokół kawiarni Anteiku, teraz przyszła pora na dynamiczne i dość brutalne konfrontacje. Jednak krwawe walki nie są tu celem samym w sobie. Stają się one bowiem doskonałą okazją do zaprezentowania nieprzekraczalnych różnic w postrzeganiu świata przez obie skonfliktowane strony. Autor pokazuje, że zarówno ghule jak i inspektorzy postępują – w swoim własnym przekonaniu – słusznie. Dla przedstawicieli Biura Śledczego ghule nie są ludźmi – są to jedynie potwory, przed którymi trzeba chronić ludzkość. Z tej perspektywy nawet zabicie matki z dzieckiem wydaje się być czymś słusznym. Z punktu widzenia ghuli rzecz wygląda, co oczywiste, zupełnie inaczej. Dla nich potworami są właśnie „gołębie”, które nie znają litości i dokonują bezwzględnej i okrutnej eksterminacji ghuli. Wydaje się, że pojednanie jest tu całkowicie niemożliwe do osiągnięcia. Niemniej jednak można się doszukiwać sygnałów świadczących o tym, że w przyszłości będą podejmowane próby wypracowania jakiegoś porozumienia. W końcu Ken Kaneki jest postacią, która funkcjonuje na pograniczu obu tych skonfliktowanych światów.
koniec
21 listopada 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Cztery teasery
Marcin Knyszyński

18 XI 2019

Już we wrześniu 2018 roku wydawnictwo Detective Comics rozpoczęło świętowanie trzydziestego jubileuszu „Sandmana” – jednego z najważniejszych dzieł, jakie kiedykolwiek pojawiły się w historii komiksu. Z tej okazji właśnie Neil Gaiman i zaproszeni przez niego artyści wystartowali z czterema nowymi seriami opatrzonymi wspólnym szyldem – „The Sandman Universe”.

więcej »

Pod powierzchnią
Marcin Knyszyński

15 XI 2019

Drugi tom „Providence” jest dokładnie tym, czego się spodziewaliśmy po lekturze pierwszego. Główny bohater, dziennikarz „Heralda” o nazwisku Robert Black, kontynuuje swą podróż po Nowej Anglii w poszukiwaniu materiałów do „Great American Novel”, którą bardzo chce napisać. I co znajduje?

więcej »

Galijska zmiana pokoleniowa
Marcin Osuch

14 XI 2019

To czwarty album kultowej serii autorstwa duetu Ferri-Conrad. Podobnie jak w poprzednich ich pracach, zachowany jest duch humoru Goscinnego i kreska Uderzo.

więcej »

Polecamy

Roślinny kryzys tożsamości

Niekoniecznie jasno pisane:

Roślinny kryzys tożsamości
— Marcin Knyszyński

No to łups, Asteriksie? No to łups, Obeliksie!
— Marcin Knyszyński

Siła symbolu
— Marcin Knyszyński

Pajęcze lata Todda McFarlane’a
— Marcin Knyszyński

Bilety w pierwszym rzędzie na koniec wszechświata
— Marcin Knyszyński

Wszystko jest złudzeniem
— Marcin Knyszyński

Wystarczy uwierzyć
— Marcin Knyszyński

Odkryj się sam
— Marcin Knyszyński

Protestujemy, ale co dalej?
— Marcin Knyszyński

Rozgrzewka do tańca rzeczywistości
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Uczta
— Paweł Ciołkiewicz

Matczyna miłość
— Paweł Ciołkiewicz

Przemiana
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Legowisko śmierci
— Paweł Ciołkiewicz

Żywioł planowania…
— Paweł Ciołkiewicz

Królowa magii…
— Paweł Ciołkiewicz

Niewidzialne zakamarki świata
— Paweł Ciołkiewicz

Rodzina jest najważniejsza
— Paweł Ciołkiewicz

Japońskie przygody
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopi i niewolnicy
— Paweł Ciołkiewicz

Wspomnienia mieszkają w przedmiotach
— Paweł Ciołkiewicz

W Xanadu Kubilaj Chan pałac prześwietny wznieść polecił…
— Paweł Ciołkiewicz

Komiksowa gra video
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.