Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXII

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Yuji Iwahara
‹Dimension W #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDimension W #3
Scenariusz
Data wydanialistopad 2016
RysunkiYuji Iwahara
Wydawca Waneko
CyklDimension W
ISBN9788380960794
Cena19,99
Gatunekmanga, SF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zabójstwo w Hotelu Yasogami
[Yuji Iwahara „Dimension W #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Trzeci tom „Dimension W” przynosi radykalną zmianę nastroju. Yuji Iwahara postanowił bowiem zaserwować czytelnikom mieszankę klasycznego kryminału z elementami grozy i tajemniczości. Wyszło bardzo przekonująco.

Paweł Ciołkiewicz

Zabójstwo w Hotelu Yasogami
[Yuji Iwahara „Dimension W #3” - recenzja]

Trzeci tom „Dimension W” przynosi radykalną zmianę nastroju. Yuji Iwahara postanowił bowiem zaserwować czytelnikom mieszankę klasycznego kryminału z elementami grozy i tajemniczości. Wyszło bardzo przekonująco.

Yuji Iwahara
‹Dimension W #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDimension W #3
Scenariusz
Data wydanialistopad 2016
RysunkiYuji Iwahara
Wydawca Waneko
CyklDimension W
ISBN9788380960794
Cena19,99
Gatunekmanga, SF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tym razem główny bohater serii – zbieracz nielegalnych ogniw Kyouma Mabuchi – musi rozwiązać zagadkę kryminalną, którą zapewne nie pogardziliby Auguste Dupin, Sherlock Holmes, Herkules Poirot czy nawet panna Marple. Oto ku jego zaskoczeniu Albert Shumann, dawny znajomy, który obecnie pracuje dla NTE, za pośrednictwem pracodawczyni Mabuchiego – Mary zleca mu rozwiązanie zagadki tajemniczej śmierci pisarza Shijuurou Sakakiego. Wyglądający jak Johny Depp autor kryminałów i opowieści grozy został znaleziony martwy w swoim domu – hotelu położonym nad jeziorem Yasogami. Choć jego ciało odnaleziono w pokoju, przyczyną śmierci było… utonięcie.
Kyouma wspólnie z Mirą udają się do upiornego hotelu, by rozwiązać zagadkę, ale od samego początku wszystko idzie nie tak, jak powinno. Zaraz po przybyciu dwójki naszych bohaterów na miejsce, ginie jeszcze jeden gość hotelu – niejaki Atsushi Hageyama – kiedyś lekarz, obecnie eseista i podróżnik. Jego śmierć jest równie dziwna, jak śmierć pisarza a przyczyną… również jest utonięcie. W konsekwencji tego zdarzenia w hotelu pojawia się policja i na czas śledztwa odcina cały hotel od świata. Nad budynkiem pojawia się kopuła – niczym z powieści Stephena Kinga – uniemożliwiająca opuszczenie terenu hotelu. Sytuacja niemal jak żywcem wyjęta z kryminałów Agathy Christie – mordercą musi być ktoś z gości. Tak zaczyna się śledztwo, które doprowadzi do zaskakujących wniosków. Kyouma Mabuchi niczym Herkules Poirot próbuje rozwikłać zagadkę odwołując się jedynie do racjonalnych wyjaśnień, ale w trakcie śledztwa pojawia się coraz więcej elementów nadprzyrodzonych. Wszystko zaczyna obracać się wokół złowieszczych legend i tajemniczej przeszłości jeziora i hotelu.
Autor udowadnia, że dobrze czuje się nie tylko w historiach s-f, ale potrafi także skonstruować bardziej kameralną i trzymającą do końca w napięciu historię kryminalną. Cała opowieść utrzymana jest w dobrym tempie i nie brakuje w niej zaskakujących zwrotów akcji. Koncentrując się na opisie kolejnych zdarzeń, autor nie zapomina także o konstruowaniu przekonujących charakterystyk swoich bohaterów. Ciekawym zabiegiem było pokazanie dwóch skrajnie przeciwstawnych podejść do całej intrygi reprezentowanych przez głównych bohaterów mangi. Mira, która jak pamiętamy jest przecież robotem, zachowuje się zupełnie jak człowiek. Ulega emocjom, boi się, że w sprawę zamieszane są duchy i jest przerażona atmosferą panującą w hotelu. Mabuchi natomiast, niczym Sherlock Holmes, zachowuje si niemal jak automat - wbrew kolejnym zdarzeniom uparcie odrzuca wyjaśnienia odwołujące się do elementów nadprzyrodzonych. W interesujący sposób prezentują się także pozostali bohaterowie tej opowieści, którzy przebywają w hotelu. Trzeba przyznać, że autor stworzył ciekawą galerię oryginalnych postaci, które jeszcze zapewne odegrają niemałą rolę w tej serii.
Graficzny styl Yuri Iwahary doskonale współgra z mrocznym klimatem tej opowieści. Jego nieco szkicowa kreska, gęste szrafowanie oraz spora ilość tuszu na poszczególnych kadrach w odpowiedni sposób budują nastrój grozy i tajemniczości. Kolejne kadry przywołują skojarzenia z opowiadaniami Howarda Phillipsa Lovecrafta. Złowieszczy hotel położony nad brzegiem przeklętego jeziora prezentuje się rzeczywiście upiornie, a kojarzące się z japońskimi horrorami sylwetki duchów wyłaniających się z mgły potęgują nastrój grozy.
Trzeci tom „Dimension W” przynosi ciekawe urozmaicenie serii. Wprowadzenie wątków nadprzyrodzonych, elementów grozy oraz wykorzystanie konwencji opowieści kryminalnej sprawdziło się doskonale. W mandze można doszukiwać się licznych nawiązań do prozy Edgara Allana Poe, Howarda Phillipsa Lovecrafta, Arthura Conan Doyla, Agaty Christie oraz Stephena Kinga. Dzięki temu seria staje się bardziej różnorodna i atrakcyjna. Pomimo zmiany nastroju autor nie zapomniał rzecz jasna o elementach istotnych dla wykreowanego przez siebie świata. Kluczową rolę w zagadce kryminalnej odgrywają bowiem nie tylko siły nadprzyrodzone i tajemnicze zdarzenia z przeszłości, ale również dziwne ogniwa – tzw. numery, które wspomniane zostały już w poprzednim tomie. Wszystko to wiąże się z jakąś wielką tajemnicą, do której rozwiązania jest jeszcze daleko.
koniec
18 stycznia 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kim jestem?
Marcin Knyszyński

28 I 2022

Abe Sapien, drugi najważniejszy członek Biura Badań Paranormalnych i Obrony, próbuje „odnaleźć siebie” w postapokaliptycznej rzeczywistości. Egmont prezentuje drugi, ostatni tom opowieści o ostatnich dniach świata, widzianych oczami kogoś, kto podejrzewa, że zupełnie nieświadomie mógł się do nich przyczynić.

więcej »

Prawda boli, prasa boli jeszcze bardziej
Paweł Olejniczak

27 I 2022

Pająk Jeruzalem, najbardziej znienawidzony i kochany dziennikarz w całym mieście, kontynuuje swoje zadanie. Polega ono na wtykaniu kija w mrowisko. Kiedy mrowisko jest Białym Domem, może zrobić się niewesoło, a skutki poczynań niesfornego łysola mogą odczuć nie tylko on i jego bliscy, a całe społeczeństwo.

więcej »

Trójkąt miłosny
Paweł Ciołkiewicz

26 I 2022

„Dziadostwo” to satyryczna opowieść o kilku młodych ludziach, którzy wiodą dość zwyczajne życie. Jak to jednak zwykle u Jakuba Topora bywa właśnie ta zwyczajność zostaje ukazana w zaskakujący sposób i staje się głównym punktem narracji.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Szranki i konkury
— Paweł Ciołkiewicz

Duchy przeszłości
— Paweł Ciołkiewicz

Punkty, punkty, punkty
— Paweł Ciołkiewicz

Energia dla wszystkich!
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Trójkąt miłosny
— Paweł Ciołkiewicz

Dla dobra ludzkości
— Paweł Ciołkiewicz

To sprawa osobista!
— Paweł Ciołkiewicz

Ten sukces ma dwóch ojców
— Paweł Ciołkiewicz

Nadzieja umiera ostatnia
— Paweł Ciołkiewicz

Jak przetrwałem drugą wojnę światową
— Paweł Ciołkiewicz

Serce nie sługa
— Paweł Ciołkiewicz

Piekło to inni
— Paweł Ciołkiewicz

Przyjaciele
— Paweł Ciołkiewicz

Gorzki świat samurajów
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.