Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe (wybrane)

więcej »

Vince, ZEP
‹Esmera›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEsmera
Scenariusz
Data wydaniawrzesień 2017
RysunkiZEP
Wydawca Timof i cisi wspólnicy
ISBN9788365527448
Format80s. 210x280 mm
Cena55,00
Gatunekerotyka
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 49,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zakazany owoc
[Vince, ZEP „Esmera” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jeżeli ktoś szuka pięknie narysowanego komiksu pornograficznego, który faktycznie o czymś opowiada, to „Esmera” wydaje się doskonałym wyborem. W tej historii nie chodzi bowiem tylko o szukanie pretekstu do przedstawienia kolejnych mniej lub bardziej wyuzdanych scen łóżkowych, ale coś znacznie ważniejszego.

Paweł Ciołkiewicz

Zakazany owoc
[Vince, ZEP „Esmera” - recenzja]

Jeżeli ktoś szuka pięknie narysowanego komiksu pornograficznego, który faktycznie o czymś opowiada, to „Esmera” wydaje się doskonałym wyborem. W tej historii nie chodzi bowiem tylko o szukanie pretekstu do przedstawienia kolejnych mniej lub bardziej wyuzdanych scen łóżkowych, ale coś znacznie ważniejszego.

Vince, ZEP
‹Esmera›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEsmera
Scenariusz
Data wydaniawrzesień 2017
RysunkiZEP
Wydawca Timof i cisi wspólnicy
ISBN9788365527448
Format80s. 210x280 mm
Cena55,00
Gatunekerotyka
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 49,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Esmera Santeneo jest – w każdym razie początkowo – zwyczajną dziewczyną uczącą się w jednym z włoskich gimnazjów. Sacro Cuore nie jest jednak zwykłą szkołą. W tej katolickiej placówce panują bardzo surowe reguły. Wiadomo jednak, że im bardziej się czegoś zabrania, tym bardziej smakuje zakazany owoc. Podobnie jest z tytułową bohaterką i jej przyjaciółką Rachelą. Obie dziewczyny dzielą nie tylko pokój, ale także zainteresowania – lubią kino i chłopców. A że na miasto mogą wyjść tylko raz w miesiącu, podczas tych okazji starają się nadrobić stracony czas. Szczególnie intensywnie wykorzystuje te wyjścia Rachela, która jest znacznie bardziej niż jej przyjaciółka zainteresowana realnymi kochankami. Esmera natomiast żyje w świecie fantazji, wzdychając do kinowych amantów. Obiektem jej żarliwych uczuć jest Marcello Mastroianni (trzeba dodać, że akcja komiksu rozgrywa się w latach sześćdziesiątych). Kiedy jednak Rachela postanawia wreszcie wprowadzić swoją przyjaciółkę do świata prawdziwej, a nie wyimaginowanej, rozkoszy, ta przeżywa prawdziwą przemianę. I nie chodzi tu tylko o posmakowanie zakazanego owocu, Esmera naprawdę zmienia się fizycznie i jest to zmiana – dodajmy – która w poważny sposób utrudnia jej życie. Dopiero z czasem dziewczyna uczy się doceniać tę odmienność i czerpać z niej podwójną satysfakcję.
Dzieło stworzone przez Vince’a i Zepa bez wątpienia wpisuje się w nurt ambitnych komiksów pornograficznych. Nie jest to bowiem zwykła opowiastka, w której fabuła byłaby tylko pretekstem do ukazywania kolejnych stosunków płciowych. Zamiast tego mamy tu do czynienia z pomysłową narracją nasyconą rozważaniami na niezwykle istotne tematy. Przy okazji snucia opowieści o kolejnych seksualnych doświadczeniach młodej dziewczyny autorzy pytają między innymi o skomplikowane relacje pomiędzy seksualnością a religią. Zastanawiają się nad istotą rewolucji obyczajowej 1968 roku oraz jej konsekwencjami. Postulowane przez rewolucjonistów zacieranie podziałów społecznych, kulturowych i – przede wszystkim – płciowych zyskuje w tym komiksie zupełnie nowe oblicze. Dzięki swoim specyficznym właściwościom Esmera potrafi naprawdę spojrzeć na świat i jego problemy z obu tych perspektyw. Wysyłając swoją bohaterkę, już jako zbuntowaną studentkę, w podróż po Europie autorzy pokazują również narodowe różnice w podejściu do zmieniającej się rzeczywistości.
Wiadomo, że w przypadku dzieła o charakterze pornograficznym niezwykle istotne są ilustracje. Nawet najbardziej poważną i złożoną fabułę mogłyby popsuć nadmiernie wulgarne, bądź też po prostu brzydkie rysunki. „Esmery” na szczęście ten problem nie dotyczy. Utrzymane w sepiowej tonacji, delikatne rysunki Vince’a prezentują się wyśmienicie. Podczas lektury można odnieść wrażenie, że ogląda się jakiś frywolny czarno-biały włoski film z lat sześćdziesiątych siedząc w małym, wypełnionym dymem papierosowym, kinie.
Jeśli mowa o komiksach pornograficznych, to oczywiście „Esmera” nie może uniknąć porównań z arcydziełem Alana Moore’a i Melindy Gebbie. „Zagubione dziewczęta” to wprawdzie dzieło z zupełnie innej galaktyki – zarówno scenariuszowo, jak i wizualnie – ale komiks Zepa i Vince’a, prezentuje się na tym tle zupełnie przyzwoicie. Ciekawy pomysł, wartka akcja wypełniona nie tylko scenami seksu, ale również interesującą refleksją o przemianach społecznych i rewolucjach obyczajowych, w połączeniu z subtelnymi rysunkami sprawiają, że komiks można z czystym sumieniem polecić wszystkim pełnoletnim miłośnikom historii obrazkowych. „Esmera” wpisuje się bez wątpienia w wielokrotnie formułowany przez Alana Moore’a postulat zajęcia się pornografią na poważnie. Jest to bowiem według Maga z Northampton gatunek niezwykle ważny, któremu należałoby przywrócić należną mu pozycję. W końcu ludzie częściej kochają się ze sobą, niż spotykają żywe trupy lub inne potwory, czy też podróżują we wszechświecie i zwiedzają niezwykłe planety.
koniec
13 października 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

…kłęby, grzyby, dymy, obłoki…
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

18 II 2020

Po intrygującej przystawce w postaci miniserii „Śmierć X”, czas na główne danie, czyli event, który był zapowiadany od dawna, a mianowicie „Inhumans kontra X-Men”.

więcej »

Historia w obrazkach: Gdybyśmy takich „Czarnych Brygad” mieli w ‘39 więcej…
Wojciech Gołąbowski

17 II 2020

Stanisław Maczek, już wtedy generał, dowodząc I Dywizją Pancerną, dał się we znaki Niemcom w zachodniej Europie. We „Wrześniu pułkownika Maczka” możemy poznać szlak bojowy tego wybitnego polskiego oficera na jesieni roku 1939.

więcej »

My tu tylko mieszkamy…
Marcin Knyszyński

16 II 2020

Komiksowe eldorado w Polsce trwa w najlepsze. Kolejne serie zza oceanu wydawane są w naszym kraju w ekskluzywnych wydaniach zbiorczych. Egmont zaproponował właśnie pierwszy z pięciu tomów serii, którą dwanaście lat temu próbowało (z niepowodzeniem) zaszczepić u nas wydawnictwo Manzoku. Oto „DMZ”, czyli „strefa zdemilitaryzowana” – Manhattan po raz kolejny w popkulturze stał się skrajnie niebezpiecznym, odizolowanym od reszty świata, miejscem.

więcej »

Polecamy

Komiks nadmiaru

Niekoniecznie jasno pisane:

Komiks nadmiaru
— Marcin Knyszyński

Śledztwo trwa!
— Marcin Knyszyński

Głębokie rozczarowanie
— Marcin Knyszyński

Roślinny kryzys tożsamości
— Marcin Knyszyński

No to łups, Asteriksie? No to łups, Obeliksie!
— Marcin Knyszyński

Siła symbolu
— Marcin Knyszyński

Pajęcze lata Todda McFarlane’a
— Marcin Knyszyński

Bilety w pierwszym rzędzie na koniec wszechświata
— Marcin Knyszyński

Wszystko jest złudzeniem
— Marcin Knyszyński

Wystarczy uwierzyć
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Braterstwo gaci
— Marcin Osuch

Obcy, nowy pasażer Titeufa
— Marcin Osuch

Jaja jak berety!
— Daniel Gizicki

Krótko o komiksach: Styczeń-luty 2003, cz. 2
— Artur Długosz, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Kwiecień 2002
— Artur Długosz, Wojciech Gołąbowski, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Luty 2002
— Artur Długosz, Andrzej Filipczak, Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Herman, Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Listopad 2001, cz. 2
— Artur Długosz, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Nowy wspaniały świat
— Paweł Ciołkiewicz

„Chcę przetrwać w twojej sztuce”
— Paweł Ciołkiewicz

Licho nie śpi
— Paweł Ciołkiewicz

Legendarna historia Polski
— Paweł Ciołkiewicz

Nadzieja umiera ostatnia…
— Paweł Ciołkiewicz

Wejście smoka
— Paweł Ciołkiewicz

Powrót do przyszłości
— Paweł Ciołkiewicz

Jeden za wszystkich…
— Paweł Ciołkiewicz

Odnaleźć harmonię
— Paweł Ciołkiewicz

„Martwi żyją, a żywi są martwi”
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.