Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 września 2018
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Marcin Podolec
‹Bajka na końcu świata #1: Ostatni ogród›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBajka na końcu świata #1: Ostatni ogród
Scenariusz
Data wydaniamaj 2017
RysunkiMarcin Podolec
Wydawca Kultura Gniewu
CyklBajka na końcu świata
ISBN9788364858598
Format64s. 185x250 mm
Cena39,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 33,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Apokalipsa i gadające psy

Esensja.pl
Esensja.pl
„Bajka na końcu świata” Marcina Podolca to postapokaliptyczna opowieść dla dzieci. I to powinno już wystarczyć za rekomendację.

Konrad Wągrowski

Apokalipsa i gadające psy

„Bajka na końcu świata” Marcina Podolca to postapokaliptyczna opowieść dla dzieci. I to powinno już wystarczyć za rekomendację.

Marcin Podolec
‹Bajka na końcu świata #1: Ostatni ogród›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBajka na końcu świata #1: Ostatni ogród
Scenariusz
Data wydaniamaj 2017
RysunkiMarcin Podolec
Wydawca Kultura Gniewu
CyklBajka na końcu świata
ISBN9788364858598
Format64s. 185x250 mm
Cena39,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 33,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wiktoria i Bajka, dziewczynka i pies. Oboje wędrują przez spustoszony świat niczym z powieści Cormaca McCarthy’ego. Ruiny, pustka, wraki samochodów, tu i ówdzie jakieś dymy, mgła, drzewa pozbawione liści, wyschnięta ziemia. Widać, że nastąpił jakiś kataklizm. Wiktoria, nad wiek zaradna, przemierza ten świat w poszukiwaniu rodziców, z którymi została rozdzielona w momencie katastrofy. Towarzyszy jej Bajka, mówiący pies. Dlaczego mówi? Czy dlatego, że mamy do czynienia z baśniową krainą, w której zwierzęta otrzymały dar mowy? Czy dlatego, że kataklizm w jakis sposób przyspieszył rozwój zwięrząt? Czy też może Wiktoria po prostu wyobraża sobie, że pies jej odpowiada, próbując w ten sposób radzić sobie z samotnością? Nie wiadomo, wiadomo natomiast, że Bajka nie jest jedynym mówiącym zwierzęciem, bo w swej wędrówce nasza para trafia na inne podobne istoty.
Spotykają też dziwniejsze stworzenia. Zmiennokształtną latającą istotę, przybierającą postacie latawca, strzałek, znaków i innych form. Gadające ciastka, ruchome spaghetti. I znów nie wiemy, czy te istoty są realne, czy tylko będą wyobrażeniem bohaterów. W ogóle mnóstwo tu tajemnic. Pierwsze dwa tomy komiksu niewiele ujawniają. Wiktoria i Bajka wędrują (możemy więc mówić o familijnym, postapokaliptycznym komiksie drogi) w kierunku zagadkowego nocnego światłą, trafiają na miejsca nieco odbiegające charakterem od scenerii spustoszonego świata (tytułowe ostatni ogród i opuszczony dom). Pierwsze wskazówki co do przeszłości bohaterek znajdujemy pod koniec drugiego zeszytu – dowiadujemy się, co obie robiły w momencie katastrofy, dowiadujemy się też nieco na czym ta katastrofa polegała. Ale to tylko skrawki wiedzy. Marcin Podolec dawkuje ją bardzo ostrożnie, zwiększając apetyt na kolejne części.

Marcin Podolec
‹Bajka na końcu świata #2: Opuszczony dom›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBajka na końcu świata #2: Opuszczony dom
Scenariusz
Data wydaniapaździernik 2017
RysunkiMarcin Podolec
Wydawca Kultura Gniewu
CyklBajka na końcu świata
ISBN9788364858703
Format64s. 185x250 mm
Cena39,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 33,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Graficznie komiks jest narysowany bardzo przejrzyście, wyraziście, bez eksperymentów, strony podzielone klasycznie na kilka kadrów przedzielając od czasu do czasu dużymi klimatycznymi planszami. Kolory, jak przystało na komiks o zniszczonym świecie, są stonowane, dominują brązy, żółcie i beże. Zielenie pojawią się oczywiście w sekwencjach związanych z ogrodem, natomiast dużo barw odnajdziemy w scenach retrospektywnych przedstawiających świat przed katastrofą, co ładnie odróżnia te strony od reszty.
Widać wyraźnie, że twórca bawi się pomysłem, by dziecięcą opowieść wpleść w scenerię typową dla historii dla dorosłych. Z pewnością trudno by było znaleźć inny komiks o zagładzie świata nie tyle z dziecięcym bohaterem, ale po prostu skierowany do dziecięcego czytelnika. Jednak oryginalność historii nie jest jedynym atutem komiksów Marcina Podolca. Sposób prowadzenia fabuły – poprzez powolne odsłanianie informacji o przedstawionym świecie – buduje nastrój tajemniczości zwiększa zainteresowanie czytelnika i zachęca do czekania na kolejne części. W efekcie otrzymujemy komiks, który powinien zainteresować młodego czytelnika, ale i dorosły sięgnie po niego z zainteresowaniem.
koniec
19 grudnia 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Mackowanie aż do stadium pnuszu”
Marcin Knyszyński

19 IX 2018

„Ślepa cytadela. Przystanek na Faragonescji. The Long Tomorrow” jest trzecim albumem kolekcji dzieł zebranych Moebiusa. Seria ta została przygotowana specjalnie na rynek amerykański, co pociągnęło za sobą pewien wymóg spełnienia oczekiwań rynku. Została pokolorowana, co wbrew opinii niektórych fanów, wcale nie wyegzorcyzmowało z niej „ducha Moebiusa”.

więcej »

Małpi świat
Paweł Ciołkiewicz

17 IX 2018

„Ta małpa poszła do nieba” to bardzo dziwny komiks. Niby opowiada o poważnym temacie, ale jednak w sposób daleki od wszelkiej powagi. Co więcej, trudno w gruncie rzeczy zorientować się we wszystkich metaforach i symbolach wykorzystanych przez autorkę.

więcej »

Conan: Poczuj klimat heroic fantasy
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

15 IX 2018

Jedenasty tom Kolekcji Conan Barbarzyńca z podtytułem „Przekleństwo monolitu” udowadnia, że w prostocie siła. A czy może być coś bardziej prostego od barbarzyńcy z Cymerii?

więcej »

Polecamy

Zły, zły tyranozaur

Kadr, który…:

Zły, zły tyranozaur
— Marcin Osuch

Pewien głąb wkręca się w głąb
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czego się spodziewać
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Nadal w drodze
— Konrad Wągrowski

Deszcz, depresja, smutek, śmierć
— Konrad Wągrowski

Autorzy trochę halsują, ale kierunek jest właściwy
— Marcin Osuch

Tegoż autora

Niespełnione argentyńskie marzenie
— Konrad Wągrowski

Tok, tok, tok!
— Konrad Wągrowski

Piłka w rękach tyranów
— Konrad Wągrowski

20 najlepszych książeczek Tytusa, Romka i A’Tomka
— M. Fitzner, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nadal w drodze
— Konrad Wągrowski

Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski

Cienie Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Jack Reacher wysiada z autobusu
— Konrad Wągrowski

Bolitar powraca w mroku
— Konrad Wągrowski

Ty i inne dziewczynki
— Konrad Wągrowski

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.