Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Enrique Sánchez Abulí, Eduardo Risso
‹Torpedo 1972›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTorpedo 1972
Scenariusz
Data wydanialistopad 2017
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Non Stop Comics
CyklTorpedo
ISBN9788381101820
Format48s. 200x275 mm
Cena40,00
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Demencja gangstera
[Enrique Sánchez Abulí, Eduardo Risso „Torpedo 1972” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Enrique Sánchez Abulí po osiemnastu latach powraca do swojej sztandarowej serii. Dla jego bohatera czas biegł jednak znacznie szybciej i był mniej łaskawy – Torpedo ma już bowiem na karku sześćdziesiątkę i choruje na parkinsona. Pomimo tego, w charakterze gangstera nie zaszły jakieś drastyczne zmiany.

Paweł Ciołkiewicz

Demencja gangstera
[Enrique Sánchez Abulí, Eduardo Risso „Torpedo 1972” - recenzja]

Enrique Sánchez Abulí po osiemnastu latach powraca do swojej sztandarowej serii. Dla jego bohatera czas biegł jednak znacznie szybciej i był mniej łaskawy – Torpedo ma już bowiem na karku sześćdziesiątkę i choruje na parkinsona. Pomimo tego, w charakterze gangstera nie zaszły jakieś drastyczne zmiany.

Enrique Sánchez Abulí, Eduardo Risso
‹Torpedo 1972›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTorpedo 1972
Scenariusz
Data wydanialistopad 2017
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Non Stop Comics
CyklTorpedo
ISBN9788381101820
Format48s. 200x275 mm
Cena40,00
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Akcja opowieści rozgrywa się ponad trzydzieści lat po zakończeniu głównej serii. James Halliday z Wall Street Journal chce napisać artykuł o zabójstwie słynnego mafioso z lat trzydziestych. Dowiedział się bowiem, że za śmierć Piero Caputo odpowiada niejaki Torpedo – mężczyzna wiodący obecnie dość przygnębiające życie. Schorowany, budzący litość i całkowicie niegroźny – w każdym razie na pierwszy rzut oka – staruszek wydaje się być doskonałym materiałem na artykuł. I faktycznie wszystko zaczyna się dość obiecująco, wprawdzie emerytowany gangster zaprzecza jakoby zabił Caputo, ale za drobną opłatą jest w stanie wskazać kilka nazwisk, które mogą zaprowadzić ambitnego dziennikarza do sprawcy. Sprawy znacznie się jednak komplikują, gdy podczas sesji zdjęciowej prowadzonej przez atrakcyjną dziewczynę Hallidaya, Torpedo przypomina sobie lata dawnej świetności. Wściekły i sfrustrowany dziennikarz postanawia zemścić się za upokorzenie Wendy rozpoczynając w ten sposób krwawą jatkę.
Opowieść o sędziwym Torpedo niestety nieco rozczarowuje. Wprawdzie jest tu kilka naprawdę dobrych momentów, świadczących o tym, że pomimo wieku oraz choroby Torpedo nie stracił swego wisielczego humoru i nadal pozostaje niekwestionowanym mistrzem ciętej riposty, ale całość wydaje się dość nijaka. Krótki epizod z życia podstarzałego gangstera byłby może niezłym elementem bardziej obszernej opowieści, ale jako samodzielny album pozostawia niedosyt. Wszystko wydaje się zbyt skrótowe i pobieżne. Ledwo akcja rozkręci się na dobre, już wszystko się kończy. Album świetnie prezentuje się natomiast w warstwie graficznej. Znany głównie z serii „100 naboi” Eduardo Risso przedstawia mroczne oblicze Nowego Jorku początku lat siedemdziesiątych. W kinie króluje „Ojciec chrzestny” a prasa donosi o sensacjach związanych z aferą Watergate. Gangsterski półświatek wypełniony jest natomiast ludźmi o twarzach, które mogą stać się źródłem wielu nocnych koszmarów. Minimalistyczne rysunki Risso, pozbawione kreskowania, oparte na wyrazistym kontraście jak zawsze cieszą oko.
Choć komiks opisujący drobny incydent z życia sędziwego gangstera trochę zawodzi, to wszyscy miłośnicy serii stworzonej przez Enrique Sáncheze Abulíego i Jordiego Beneta na pewno powinni po niego sięgnąć. Chociażby dla kilku mocnych tekstów Torpedo i świetnych rysunków Risso warto postawić ten komiks na półce obok klasycznej serii.
koniec
24 stycznia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kto ty jesteś?
Aleksander Krukowski

14 VII 2020

„Powrót do Kosowa” to reportaż z pierwszych tygodni pokoju w Kosowie, który koncentruje się na losach jego ludności.

więcej »

Hrabia Mieszko Skarbek
Paweł Ciołkiewicz

13 VII 2020

„Zemsta hrabiego Skarbka” to pasjonująca opowieść o zemście, która – jak wiadomo – najlepiej smakuje na zimno. Na planszach komiksu znajdziemy wielką historię, socjologiczny portret dziewiętnastowiecznej Europy, opowieść o regułach rządzących światem sztuki oraz refleksję na temat rosnącej roli prasy. A wszystko to przyprawione awanturniczą historią z piratami w roli głównej. No i oczywiście całość uzupełniają piękne rysunki.

więcej »

Opowieść o bardzie nudziarzu
Marcin Knyszyński

12 VII 2020

Drugi z trzech tomów „Cody” Simona Spurriera i Matiasa Bergary to kolejna wizyta w świecie po magicznej apokalipsie – przewodnikiem jest oczywiście pewien bard, na którego wołają „Hum”. Bohater nadal nie dopiął swego, choć przecież odnalazł tę, której szukał cały pierwszy tom – swoją ukochaną żonę „opętaną przez demona”. Ale gdyby to wystarczyło cała historia zakończyłaby się na pierwszym albumie.

więcej »

Polecamy

Kilka słów na pożegnanie

Pilot śmigłowca:

Kilka słów na pożegnanie
— Marcin Osuch

Szczęśliwy finał
— Marcin Osuch

Trochę jak Blueberry
— Marcin Osuch

Nasz polski superman
— Marcin Osuch

Pilot punktuje, „Pilot” dołuje
— Marcin Osuch

W końcu to komiks
— Marcin Osuch

Pożegnanie z Rosińskim
— Marcin Osuch

Rozkaz to rozkaz
— Marcin Osuch

Kapitan zmienia trasę
— Marcin Osuch

Latający dyliżans
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Koniec gry
— Paweł Ciołkiewicz

Głowa rodziny
— Paweł Ciołkiewicz

Sto sucharów
— Paweł Ciołkiewicz

Gambit królewski
— Paweł Ciołkiewicz

Szemrane historie
— Paweł Ciołkiewicz

Agent Graves kule nosi
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość po śmierci
— Sebastian Chosiński

„Bóg nie zwykł płakać nad Gotham…”
— Sebastian Chosiński

„Chicanos” nie jest chiquita
— Daniel Gizicki

Krótko o komiksach: Październik 2003, cz. 2
— Sebastian Chosiński, Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Lorek, Piotr Niemkiewicz

Tegoż autora

Hrabia Mieszko Skarbek
— Paweł Ciołkiewicz

Pociąg pod specjalnym nadzorem
— Paweł Ciołkiewicz

Czarna krowa w kropki bordo…
— Paweł Ciołkiewicz

Daleko jeszcze?
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość, kłamstwa i morderstwa
— Paweł Ciołkiewicz

Ludzie i ideologie
— Paweł Ciołkiewicz

Zagraj to jeszcze raz, Wolfgang!
— Paweł Ciołkiewicz

Zwariowana wyspa
— Paweł Ciołkiewicz

Zbrodnia i kara
— Paweł Ciołkiewicz

Liga Niezwykłych Naukowców
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.