Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 lipca 2018
w Esensji w Esensjopedii

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi: 100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania7 lutego 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328126503
Format456s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 97,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Agent Graves kule nosi

Esensja.pl
Esensja.pl
Komiks Briana Azzarello i Eduardo Risso to prawdziwe arcydzieło sztuki komiksowej. Ta wielowątkowa, wypełniona intrygującymi postaciami i doskonale zilustrowana opowieść ukazuje się teraz w ekskluzywnej edycji i – co najważniejsze – z dużymi szansami na to, że tym razem trafi w ręce polskich czytelników w całości.

Paweł Ciołkiewicz

Agent Graves kule nosi

Komiks Briana Azzarello i Eduardo Risso to prawdziwe arcydzieło sztuki komiksowej. Ta wielowątkowa, wypełniona intrygującymi postaciami i doskonale zilustrowana opowieść ukazuje się teraz w ekskluzywnej edycji i – co najważniejsze – z dużymi szansami na to, że tym razem trafi w ręce polskich czytelników w całości.

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi: 100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania7 lutego 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328126503
Format456s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 97,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tajemniczy agent Graves pojawia się niespodziewanie w życiu kilku osób znajdujących się na życiowych zakrętach i oferuje im możliwość dokonania osobistej zemsty. Przynosi bowiem walizkę, w której znajdują się dokumenty rzucające nowe światło na zdarzenia z ich przeszłości, pistolet oraz sto naboi. Nie są to jednak zwykłe naboje, lecz takie, które są niemożliwe do namierzenia. Mało tego, po tym, jak zostaną odnalezione w ciele ofiary, natychmiast zostanie zamknięte śledztwo w danej sprawie. Krótko mówiąc, jeśli ktoś z obdarowanych zdecyduje się na wykorzystanie tego prezentu, zrobi to… całkowicie bezkarnie.
Oczywiście każdy trzeźwo myślący człowiek zada sobie w tym miejscu pytanie – gdzie tkwi haczyk? Pytanie to na razie musi pozostać bez odpowiedzi, bo choć osoby, które zyskują niepowtarzalną okazję na dokonanie bezkarnej i krwawej zemsty, sprawiają wrażenie dobranych zupełnie przypadkowo, to agent Graves realizuje bardzo misterny i obmyślany w najdrobniejszych szczegółach plan. Plan, do którego zaprasza kilka intrygujących postaci. Dziewczyna o nieciekawej przeszłości, która właśnie wyszła z więzienia, dostaje możliwość odpłacenia ludziom odpowiedzialnym za śmierć jej rodziny. Barman niesłusznie oskarżony o posiadanie i rozpowszechnianie dziecięcej pornografii ma szansę zrewanżować się kobiecie, która zniszczyła mu życie. Mężczyzna mający na koncie wyrok za spowodowanie wypadku, dowiaduje się, że… zdarzenia sprzed lat wyglądały zupełnie inaczej, niż mu się wydawało. Niepozorny sprzedawca lodów poznaje prawdę o przyczynie śmierci swojej babci. Pewna kelnerka wysłuchuje opowieści o tragicznych losach swojej zaginionej córki, a młody gangster zyskuje okazję, by poznać swojego ojca i „podziękować” mu za to, że zostawił jego oraz jego matkę. Isabelle „Dizzy” Cordova, Lee Dolan, Chucky Spinks, Cole Burns, Lilly Roach oraz Louis “Loop” Hughes to główni bohaterowie pierwszej odsłony tej skomplikowanej intrygi.
Brian Azzarello snuje swoją opowieść, tworząc mozaikę mocnych historii, w których pojawia się galeria intrygujących postaci. Można cieszyć się poszczególnymi epizodami, tym bardziej że każda z nich jest sama w sobie komiksowym rarytasem, ale trzeba cały czas pamiętać, że są to jedynie drobne okruchy większej, niezwykle skomplikowanej opowieści o zemście. Konieczna jest nieustanna koncentracja, bo scenarzysta nawet prezentując poszczególne historie, jakby od niechcenia, umieszcza w ich tle drobne zdarzenia oraz osoby, które okazują się być ważne w dalszym ciągu historii. Tu nic nie dzieje się przypadkowo. Nawet jakaś pozornie nieistotna przepychanka mająca miejsce gdzieś na drugim czy trzecim planie, może okazać się kluczowa dla zrozumienia dalszego rozwoju wypadków.
To specyficzne podejście scenarzysty do konstruowania narracji doskonale wizualizuje Eduardo Risso. Jego rysunki pasują do tej opowieści wprost idealnie. Duży kontrast, brak kreskowania i litry tuszu rozlewające się na poszczególnych planszach sprawiają, że komiks wygląda jak prawdziwy kryminał noir. Jeśli dodamy do tego pełne gniewu i naznaczone piętnem złamanego życia oblicza bohaterów oraz niezwykle dynamiczne, a chwilami całkowicie zaskakujące kadrowanie, uzyskamy obraz efektownej całości. Ze wszystkich tych doskonale współgrających ze sobą elementów trzeba chyba jednak wyróżnić ten ostatni. Risso po prostu szaleje „filmując” poszczególne sceny. Ustawia swoją rysunkową kamerę w zadziwiających miejscach, dzięki czemu oglądając poszczególne sekwencje można niemal dostać zawrotów głowy. Nie ma tu miejsca na dwa podobne kadry, nie ma mowy o zwykłej scenie i nie znajdziemy tu tzw. „gadających głów”. Krótko mówiąc, kadrowanie jest tu po prostu mistrzowskie, co szczególnie wyraźnie rzuca się w oczy, jeśli porównamy to na przykład ze skrajnie statycznymi rysunkami Steve’a Dillona z „Kaznodziei” – tam się po prostu nic nie dzieje, tu natomiast nie ma ani chwili spokoju. Nawet zwykła rozmowa w kawiarni ma w sobie więcej dynamiki, niż niejeden komiks akcji.
Obecne wydanie doskonałego dzieła Azzarello i Risso stanowi drugą – tym razem zapewne udaną – próbę wprowadzenia tego komiksu na polski rynek. Poprzednia edycja została doprowadzona tylko do zeszytu #42, czyli nawet nie do połowy serii liczącej… oczywiście 100 zeszytów. Tym razem dostajemy komiks grubych, ekskluzywnych tomach uzupełnionych interesującymi dodatkami. Pierwszy z pięciu planowanych woluminów zawiera zeszyty 1-19. Jest to zatem dopiero przedsmak tego, co nas jeszcze czeka w tej opowieści. Bez wątpienia warto wykorzystać tę okazję do zapoznania się z komiksem opowiadającym w pasjonujący sposób o tym, że zemsta najlepiej smakuje na zimno.
koniec
2 kwietnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nadzieja umiera ostatnia
Paweł Ciołkiewicz

20 VII 2018

W trzecim tomie serii „Głębia” akcja toczy się dwutorowo. Z jednej strony obserwujemy mianowicie dalsze perypetie Stel Caine, która kontynuuje poszukiwanie sondy dającej nadzieję na odnalezienie nowego świata. Z drugiej zaś, widzimy jak jej córki, Tajo oraz Della, próbują ją odnaleźć i – przy okazji – nadrobić kilka lata przymusowego rozstania.

więcej »

Niekończąca się rozwałka
Sebastian Chosiński

19 VII 2018

Na okładce trzeciego tomu nowej serii „Batmana” – spod znaku „DC Odrodzenie” – możemy przeczytać między innymi, że to „nowy, oszołamiający rozdział niezwykłej (…) sagi”. Pytanie tylko, co autor blurba miał konkretnie na myśli? Zawartość albumu „Jestem Bane”? Jeżeli tak, to trochę jednak sobie zadrwił z czytelników.

więcej »

Czwarta władza?
Paweł Ciołkiewicz

18 VII 2018

Drugi tom serii „Transmetropolitan” koncentruje się wokół brutalnej kampanii wyborczej. Pająk Jeruzalem znów pisze o polityce i znów jest bezkompromisowy i gniewny.

więcej »

Polecamy

Tort bardzo piętrowy

Kadr, który…:

Tort bardzo piętrowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadry odnalezione #1
— Marcin Osuch

Warszawa od podwórka
— Wojciech Gołąbowski

Promem przez Wisłę
— Wojciech Gołąbowski

Nie całkiem w stronę zachodzącego słońca
— Wojciech Gołąbowski

Uciekaj, myszko, do dziury…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Duochromatyczność
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czego się spodziewać
— Wojciech Gołąbowski

Cały kemping śpiewa z nami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Studio komiksowe jak galera niewolników
— Paweł Ciołkiewicz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Demencja gangstera
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość po śmierci
— Sebastian Chosiński

„Bóg nie zwykł płakać nad Gotham…”
— Sebastian Chosiński

„Chicanos” nie jest chiquita
— Daniel Gizicki

Krótko o komiksach: Październik 2003, cz. 2
— Sebastian Chosiński, Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Lorek, Piotr Niemkiewicz

W pajęczej sieci zdarzeń
— Sebastian Chosiński

Krótko o komiksach: Wrzesień 2003
— Sebastian Chosiński, Artur Długosz, Marcin Lorek

Zemsta jest słodka
— Sebastian Chosiński

Kulka dla każdego
— Tomasz Sidorkiewicz

Tegoż autora

Nadzieja umiera ostatnia
— Paweł Ciołkiewicz

Czwarta władza?
— Paweł Ciołkiewicz

Trans w metropolii
— Paweł Ciołkiewicz

Rodzinne demony
— Paweł Ciołkiewicz

Ciężar nicości
— Paweł Ciołkiewicz

Brzemię władzy
— Paweł Ciołkiewicz

Na początku było słowo
— Paweł Ciołkiewicz

Morderca jest wśród nas
— Paweł Ciołkiewicz

Wykorzenić zło
— Paweł Ciołkiewicz

Osadzony
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.