Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 listopada 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Elizabeth Breitweiser, Ed Brubaker, Sean Phillips
‹Zabij albo zgiń #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZabij albo zgiń #3
Scenariusz
Data wydaniamaj 2018
RysunkiSean Phillips, Elizabeth Breitweiser
Wydawca Non Stop Comics
CyklZabij albo zgiń
ISBN9788381103497
Format120s. 170x260 mm
Cena44,00
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Rodzinne demony
[Elizabeth Breitweiser, Ed Brubaker, Sean Phillips „Zabij albo zgiń #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dopiero w trzecim tomie serii „Zabij albo zgiń”, po licznych retrospekcjach i dygresjach, Dylan dochodzi wreszcie do punktu, od którego rozpoczął swoją narrację. Oczywiście nie od razu i nie bez kolejnych zawiłości.

Paweł Ciołkiewicz

Rodzinne demony
[Elizabeth Breitweiser, Ed Brubaker, Sean Phillips „Zabij albo zgiń #3” - recenzja]

Dopiero w trzecim tomie serii „Zabij albo zgiń”, po licznych retrospekcjach i dygresjach, Dylan dochodzi wreszcie do punktu, od którego rozpoczął swoją narrację. Oczywiście nie od razu i nie bez kolejnych zawiłości.

Elizabeth Breitweiser, Ed Brubaker, Sean Phillips
‹Zabij albo zgiń #3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZabij albo zgiń #3
Scenariusz
Data wydaniamaj 2018
RysunkiSean Phillips, Elizabeth Breitweiser
Wydawca Non Stop Comics
CyklZabij albo zgiń
ISBN9788381103497
Format120s. 170x260 mm
Cena44,00
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Do naszego bohatera wracamy w momencie, gdy powoli zaczyna sobie wszystko układać i racjonalizować swoje wizje, jako zwykłe halucynacje spowodowane odstawieniem leków. Wszystko zdaje się mieć pod kontrolą. Sam siebie już prawie przekonał, że nawiedzający go demon stanowi wytwór fantazji. Po prostu jako dziecko za dużo naoglądał się grafik tworzonych przez swojego ojca, a czarna, rogata postać pojawia się na nich dość często. Wniosek jest prosty – nie musi już co miesiąc zabijać kolejnych bandytów, wypełniając złowieszczy kontrakt. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy nasz bohater bez powodu zaczyna chorować. Czyżby jedna demon upominał się o swoje? Umysł Dylana znów zaczyna snuć szalone wizje. Co gorsza na scenę wkracza rosyjska mafia, która już w poprzednim tomie zaznaczyła swoją obecność. Czy w tej sytuacji Dylan zdoła wytrwać w swoim postanowieniu? A może jednak ponownie włoży czerwoną maskę i – wbrew sobie – ruszy na ulicę?
Ed Brubaker konsekwentnie konstruuje swoją opowieść wokół tyleż chaotycznego i dygresyjnego, co angażującego i pasjonującego monologu głównego bohatera, który – co staje się coraz bardziej oczywiste – ma poważne problemy z własną psychiką. I nie chodzi tylko o to, że od jakiegoś czasu nie jest w stanie dostrzec granicy pomiędzy rzeczywistością a wyobraźnią. Znacznie gorsze jest to, że powoli zaczyna uświadamiać sobie, że najwyraźniej popada w jakieś szaleństwo. Jego sytuacji nie poprawia to, czego dowiaduje się o swojej rodzinie, a mówiąc dokładniej - o ojcu oraz bracie. Wszystko zaczyna układać się w mroczną i niezbyt optymistyczną dla głównego bohatera całość.
Podobną konsekwencją jak scenarzysta, wykazują się graficy pracujący nad tą serią. Sean Phillips oraz Elizabeth Breitweiser jak zwykle tworzą świetną oprawę wizualną dla tego studium szaleństwa. Prosta, zdecydowana kreska, wysoki kontrast oraz duże ilości tuszu zostają uzupełnione impresyjną kolorystyką, w której niezmiennie kluczową rolę odgrywa czerwień.
Tworząc ten pozornie chaotyczny monolog głównego bohatera Ed Brubaker może mylić tropy i nieustannie dezorientować czytelnika. Tym razem scenarzysta eksponuje wątek choroby psychicznej Dylana. Wydaje się niemal pewne, że źródłem jego kłopotów jest jakaś przypadłość, ale pozostają pewne wątpliwości. Nadal trudno jednoznacznie rozstrzygnąć co tu się właściwie wyrabia. W zasadzie czytelnik jest równie zdezorientowany, jak główny bohater. Znacznie bardziej jednoznaczne i konkretne są za to „uliczne” akcje Dylana, choć w tym przypadku właśnie to jest trochę problematyczne. Niezależnie bowiem od strumienia świadomości, jakim chłopak nieustannie dzieli się z czytelnikiem, podejmuje on pewne działania, które są – powiedzmy to otwarcie – skrajnie nieprawdopodobne. Zresztą Ed Brubaker, jakby zdając sobie sprawę z takich zarzutów, nieustannie wkłada w usta swojego bohatera wypowiedzi, które mają przekonać czytelnika, że jednak to, co robi, nie jest znowu aż tak zaskakujące. Mimo tej słabości komiks nadal intryguje. Zagadka pozostaje nierozwiązana, a czytelnicy cały czas pewnie z niecierpliwością będą czekać na ciąg dalszy, by wreszcie poznać zakończenie tej historii.
koniec
8 lipca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Historia zatacza koło. Tak jakby
Agata Włodarczyk

25 XI 2020

Wielka, pełna niebezpieczeństw, pętli i niespodziewanych rewelacji podróż przez czas Erin, Mac, KJ i Tiffany dobiega końca. Nie jest wesoło – gazeciarki musiały stawić czoła niebezpieczeństwom oraz wyzwaniom, przed którymi ugiąłby się niejeden dorosły.

więcej »

Piękno nie umiera nigdy
Sebastian Chosiński

25 XI 2020

TW „Aleksandra” to jedna z najbardziej wyrazistych bohaterek serii komiksowej o esbeckim Wydziale 7 (VII). Nie tylko piękna, ale również inteligentna i odważna. Z potężnym bagażem życiowych doświadczeń. Jeśli chcecie dowiedzieć się o niej więcej, a zwłaszcza poznać jej przeszłość – koniecznie sięgnijcie po „Helenę”, zeszyt specjalny serii.

więcej »

Niezamknięty rozdział
Joanna Kapica-Curzytek

24 XI 2020

Autorka „Cudownego chłopaka” R. J. Palacio powraca z powieścią graficzną dla nastolatków, której akcja rozgrywa się we Francji podczas drugiej wojny światowej. W „Białym ptaku” dwójka bohaterów: Sara i Julian musi przedwcześnie dorosnąć i doświadczyć bolesnej konfrontacji ze światem dorosłych. Trzymającej w napięciu lekturze towarzyszą głębokie etyczne przemyślenia.

więcej »

Polecamy

Rajner kontra Reiner

Podziemny front:

Rajner kontra Reiner
— Konrad Wągrowski

Wojna o duszę doktora z AK
— Konrad Wągrowski

Noc długich noży
— Konrad Wągrowski

Komandosi z wyobraźni generała
— Konrad Wągrowski

Komiks, którego nie było
— Konrad Wągrowski

Bitwa o szyny
— Konrad Wągrowski

Dobry Niemiec
— Konrad Wągrowski

Granat do studzienki, czyli najśmielsza akcja bojowa
— Konrad Wągrowski

Po twarzy poznasz konfidenta
— Konrad Wągrowski

Wybuch w burdelu
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Nie daj się tyranii przewidywalności!
— Marcin Knyszyński

Supernoir
— Marcin Knyszyński

„Josephine… I’ll send you all my love”
— Sebastian Chosiński

Ludzki umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Prawdziwe kłamstwa
— Paweł Ciołkiewicz

Teoria chaosu
— Paweł Ciołkiewicz

Cierpienia młodego Dylana
— Paweł Ciołkiewicz

Czarna Wdowa na ostro
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

W rok po śmierci Kurta Cobaina
— Sebastian Chosiński

Od średniowiecza po drugą wojnę światową
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Zobaczyć Wenecję i… zostać zjedzonym!
— Paweł Ciołkiewicz

Sekretne życie pisarza
— Paweł Ciołkiewicz

Uciec, ale dokąd?
— Paweł Ciołkiewicz

Forteca Śmierci
— Paweł Ciołkiewicz

Świat jest teatrem, aktorami ludzie… i zwierzęta
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje
— Paweł Ciołkiewicz

Ratunku!!! Człowieki atakują!
— Paweł Ciołkiewicz

Abrakadabra to czary i magia…
— Paweł Ciołkiewicz

Duchy umarłych
— Paweł Ciołkiewicz

My name is Brazil. Bruno Brazil
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.