Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania22 sierpnia 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328134201
Format528s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Gambit królewski
[Brian Azzarello, Eduardo Risso „100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Trudno w to uwierzyć, ale trzeci tom serii „100 naboi” Briana Azzarello i Eduardo Risso jest jeszcze lepszy od dwóch poprzednich. Wydarzenia nabierają tempa i coraz więcej wiadomo o rozgrywce prowadzonej przez agenta Gravesa. A jest to prawdziwie królewska gra!

Paweł Ciołkiewicz

Gambit królewski
[Brian Azzarello, Eduardo Risso „100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)” - recenzja]

Trudno w to uwierzyć, ale trzeci tom serii „100 naboi” Briana Azzarello i Eduardo Risso jest jeszcze lepszy od dwóch poprzednich. Wydarzenia nabierają tempa i coraz więcej wiadomo o rozgrywce prowadzonej przez agenta Gravesa. A jest to prawdziwie królewska gra!

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #3 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania22 sierpnia 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328134201
Format528s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tajemniczy agent Graves kontynuuje swoją zaplanowaną w najdrobniejszych szczegółach zemstę na Truście, ale coraz wyraźniejszy staje się również jego konflikt, a w każdym razie rywalizacja, z panem Shepherdem. Poznając kolejne zdarzenia można odnieść wrażenie, że rozgrywka prowadzona przez byłego Minutmana Trustu coraz bardziej przypomina partię szachów, w której kluczową rolę odgrywa umiejętność przewidywania posunięć przeciwnika i opracowywania strategii własnych działań. Graves raz po raz daje dowód, że zaplanował kilka ruchów do przodu, a być może nawet całą rozgrywkę, i ma odpowiedzi na wszelkie posunięcia swoich przeciwników. Zresztą niewykluczone, że pogrywa on także z czytelnikiem – bo czyż powinniśmy wierzyć we wszystko co mówi? Może nas także chce zwieść…
Graves systematycznie reaktywuje zatem pozostających do tej pory w uśpieniu Minutmanów. Ci zabójczo niebezpieczni członkowie oddziału pilnującego równowagi w Truście, musieli zejść do podziemia po tym, jak trzynaście najbardziej wpływowych rodzin na świecie postanowiło się ich pozbyć. Który z nich, po Cole’u Burnsie oraz Milo Garrecie, usłyszy tym razem tajemnicze słowo CROATOA? Może będzie to odsiadujący karę więzienia Loop Hughes? Wprawdzie nie należy on do starej gwardii, ale ma przecież być, obok Dizzy Cordovy, nowym nabytkiem w ekipie Gravesa. Traf chciał, że do tego samego więzienia trafia Lono. Czy „Pies” spróbuje pokrzyżować plany swoich zwierzchników, którym „zawdzięcza” tę odsiadkę? A może reaktywowany zostanie Jack Daw? „Potwór” nadal zmaga się z własnymi demonami, ale wydaje się, że odnajduje jednak w końcu siłę do wyrwania się z nałogu. A może przebudzony zostanie Wylie Times? Ostatnia, rozgrywająca się przy dźwiękach jazzowej trąbki historia z jego udziałem stanowi niezwykle mocne i poruszające zwieńczenie komiksu.
Trzeci tom wydania zbiorczego jest szczególny. Dostajemy tu bowiem po raz pierwszy nowy materiał, niepublikowany dotąd po polsku. Mandragora zakończyła swoją przygodę z serią Azzarello i Risso na czterdziestym drugim zeszycie, a recenzowany tom obejmuje zeszyty #37-58. W tomie znalazł się zatem pięćdziesiąty zeszyt serii, czyli opowieść przekroczyła już półmetek. Z tej okazji autor postanowił nieco więcej powiedzieć o genezie Trustu. Dowiadujemy się mianowicie, że początki tej organizacji tkwią w zamierzchłej przeszłości. Nie jest to zresztą jedyna niespodzianka, jaką zaoferowali twórcy – w dość dramatycznych okolicznościach poznajemy tu także imię pana Shepherda (i nie, nie brzmi ono „Pan”). O rysunkach Eduardo Risso trudno powiedzieć coś nowego. Absolutnie fenomenalne kadrowanie, posługiwanie się dużym kontrastem, wyraziste światłocienie, brak kreskowania i litry tuszu wylane na plansze to nadal znaki rozpoznawcze tego komiksu. Jeśli dodamy do tego powykrzywiane grymasami twarze bohaterów, często groteskowo przerysowane sylwetki i nieco surrealistyczne kompozycje kadrów to otrzymamy obraz całości. Duży wkład w budowanie odpowiedniej atmosfery mają także kolory Patrcii Mulvihill.
Trzeci tom wydania zbiorczego serii Briana Azzarello i Eduardo Risso czyta się jednym tchem. Od lektury tej liczącej 528 stron cegły po prostu trudno się oderwać. Kolejne opowieści są fascynujące i coraz bardziej, choć bardzo powoli, przybliżają nas do odkrycia wielkiej tajemnicy. W zasadzie każdy kolejny zeszyt wnosi coś do tej skomplikowanej budowli konstruowanej przez Briana Azzarello. Nic nie dzieje się tu przypadkowo. Wszystkie zdarzenia wpisują się w misterny plan realizowany przez agenta Gravesa i podczas lektury konieczna jest pełna koncentracja, inaczej można przeoczyć ważne detale. Zresztą wcale o nią nietrudno, bo ta opowieść po prostu pochłania czytelnika bez reszty. Tak, jak oglądanie partii szachowej rozgrywanej przez arcymistrzów ma w sobie coś hipnotyzującego, tak śledzenie kolejnych posunięć agenta Gravesa całkowicie angażuje czytelnika, który z zapartym tchem czeka na zakończenie tej rozgrywki. Pytanie, kto odniesie zwycięstwo, nadal pozostaje otwarte, ale sytuacja na szachownicy powoli zaczyna się klarować.
koniec
10 września 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Santorini, wyspa ognia
Konrad Wągrowski

24 X 2021

Dwuczęściowa „Zagłada Atlantydy” Zbigniewa Kasprzaka dopełnia nieoficjalną trylogię komiksów fantastycznych tego rysownika z drugiej połowy lat 80.

więcej »

Zielona skóra, w której żyje
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

23 X 2021

Jak na postać, która istnieje od zarania Marvela, Hulk nie miał w naszym kraju szczęścia do publikacji. Teraz jest szansa, by sytuacja ta się zmieniła, a to za sprawą wydawnictwa Egmont i pierwszego tomu serii „Nieśmiertelny Hulk”.

więcej »

Krótko o komiksach: Proszę państwa, oto miś
Agnieszka ‘Achika’ Szady

22 X 2021

Miś jest bardzo grzeczny dziś… albowiem na ogół jest amerykańskim licealistą, który tylko czasem przemienia się w zielone zwierzęta. Dlaczego zielone, tego komiks „Beast Boy” nie tłumaczy.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

El Mariachi Death Metal
— Marcin Knyszyński

Koniec gry
— Paweł Ciołkiewicz

Głowa rodziny
— Paweł Ciołkiewicz

Sto sucharów
— Paweł Ciołkiewicz

Szemrane historie
— Paweł Ciołkiewicz

Agent Graves kule nosi
— Paweł Ciołkiewicz

Demencja gangstera
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość po śmierci
— Sebastian Chosiński

„Bóg nie zwykł płakać nad Gotham…”
— Sebastian Chosiński

„Chicanos” nie jest chiquita
— Daniel Gizicki

Tegoż autora

Broń masowego rażenia
— Paweł Ciołkiewicz

Przestępcą jest…
— Paweł Ciołkiewicz

Gdzie dwóch się bije…
— Paweł Ciołkiewicz

Pożegnanie z matką
— Paweł Ciołkiewicz

Bohater o tysiącu twarzy
— Paweł Ciołkiewicz

W zdrowym ciele, zdrowy duch?
— Paweł Ciołkiewicz

Świat na opak?
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość i zdrada
— Paweł Ciołkiewicz

Moje kolejne honorarium
— Paweł Ciołkiewicz

Sztuka dla sztuki
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.