Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 marca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #1›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #1
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2018
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520241
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Chłopięce zabawy
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Chłopaki z dwudziestego wieku” to manga zawierająca wszystkie najlepsze cechy twórczości Naoki Urasawy. Mamy tu doskonale skonstruowaną fabułę, wielowątkową narrację, świetnie rozpisanych bohaterów i efektowne rysunki. Można powiedzieć, że kolejne dzieło japońskiego mistrza po prostu nie ma słabych stron.

Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #1” - recenzja]

„Chłopaki z dwudziestego wieku” to manga zawierająca wszystkie najlepsze cechy twórczości Naoki Urasawy. Mamy tu doskonale skonstruowaną fabułę, wielowątkową narrację, świetnie rozpisanych bohaterów i efektowne rysunki. Można powiedzieć, że kolejne dzieło japońskiego mistrza po prostu nie ma słabych stron.

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #1›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #1
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2018
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520241
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kenji to trzydziestokilkuletni mężczyzna prowadzący wspólnie z matką sklep i wychowujący dziecko… swojej siostry. Dziewczyna wróciła jakiś czas temu do domu tylko po to, by zostawić córkę i znów zniknąć. Kenji stara się jakoś sprostać roli zastępczego ojca. Nie jest to łatwe, bo sklep nie przynosi zbyt dużych pieniędzy, a wiecznie narzekająca matka również nie ułatwia mu życia. Sędziwa kobieta największy żal do syna ma za to, że prowadzony od pokoleń, rodzinny sklep monopolowy zamienił we franczyzowe kombini „King Mart”, czyli sieciowy sklep z artykułami pierwszej potrzeby. W życiu Kenjiego zachodzą radykalne zmiany, gdy pewnego dnia jego sklep odwiedzają policjanci. Jak się okazuje, prowadzą śledztwo w sprawie zaginięcia pana Shikishimy i całej jego rodziny. Śledczy uważają, że rozmowa ze sklepikarzem może im pomóc, bo ten zaopatrywał zaginionego w alkohol. Sprawa jest bardzo tajemnicza, a dodatkowo mrocznego wymiaru nabiera, gdy Kenji odkrywa na drzwiach domu zaginionego tajemniczy, a jednocześnie zastanawiająco znajomy symbol. Jakby tego było mało, cały czas pojawiają się doniesienia o kolejnych morderstwach popełnianych w Japonii oraz niepokojących zjawiskach rozgrywających się gdzieś w świecie.
Akcja komiksu biegnie wielotorowo. Autor prowadzi kilka, przeplatających się ze sobą w zaskakujący sposób linii narracyjnych, które usytuowane są w różnych punktach czasowych. Główne zdarzenia mają miejsce w roku 1997, ale raz po raz odbywamy wycieczki do przeszłości oraz obserwujemy przebitki z przyszłości. Cofamy się zatem do lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, by śledzić poczynania kilkuletniego i kilkunastoletniego Kenjiego. Widzimy jak w roku 1969 wraz z przyjaciółmi buduje sobie bazę, by spędzać w niej czas oddając się dziecięcym fantazjom o ratowaniu świata przez złoczyńcami. W roku 1979 marzy natomiast o karierze gitarzysty grającego koncerty dla ogromnej publiczności. Wybiegamy również do wieku dwudziestego pierwszego, by dowiedzieć się, że świt w jakiś cudowny sposób uniknął katastrofy. Śledząc japońskie perypetie Kenjiego, dowiadujemy się również co się dzieje w świecie. Pozornie nieistotne informacje zostają wplecione w akcję za sprawą artykułów prasowych opisujących zdarzenia rozgrywające się m.in. w Stanach Zjednoczonych i Europie. Warto od samego początku zwracać na nie baczną uwagę, ponieważ wszystkie są ściśle związane z tą opowieścią. Nad wszystkim zaś cały czas unosi się atmosfera wielkiej tajemnicy.
Również pod względem graficznym manga oferuje to, do czego Naoki Urasawa już przyzwyczaił swoich czytelników. Odtworzone z niebywałą dbałością o szczegóły, czasami przypominające wręcz fotografie tła oraz specyficzne, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, twarze bohaterów to charakterystyczne cechy jego twórczości. Poza tym mamy tu niezwykle dynamiczne sceny walk i pościgów. Wszystko jest niezwykle czytelne i przejrzyste, dzięki czemu komiks w zasadzie sam się czyta.
„Chłopaki z dwudziestego wieku” to doskonała lektura dla wszystkich miłośników dobrych, sensacyjnych opowieści. Doskonałe rysunki, dynamiczna akcja, umiejętnie budowane napięcie, skrupulatnie skonstruowany kontekst zdarzeń oraz mroczna tajemnica przenikająca całą fabułę czynią z tej mangi świetną powieść graficzną. Mozaikowa struktura narracji sprawia, że czytelnik musi w pełni zaangażować się w samodzielne dopasowywanie poszczególnych elementów tej skomplikowanej układanki. Dbałość o najdrobniejsze szczegóły świadczy o tym, że autor nie chce zawieść zaufania, jakim obdarzają go czytelnicy i ma świadomość tego, że oczekują oni od niego coraz więcej. Ktoś, kto ma za sobą lekturę innych serii Urasaway – na przykład „Monstera”, czy „Pluto” – znajdzie w tym komiksie doskonale sobie znane właściwości, ale w jeszcze lepszym wydaniu. Osoby, które natomiast od „Chłopaków” zaczną przygodę z dorobkiem tego mistrza mangi, bez wątpienia sięgną po jego inne dostępne na naszym rynku mangi.
koniec
12 października 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krew, seks i zaczarowane smartfony
Agnieszka ‘Achika’ Szady

29 III 2020

„Nie pozwolisz, by echo tego słodkiego czasu zgniło w posępnej puszczy niepamięci”. To cytat z wiersza, czy może inwokacji, znajdującej się w drugim tomie „Nomen Omen”. Trudno powiedzieć, co znaczy, ale całość brzmi wzniośle, romantycznie i nieco mrocznie, więc zapewne spodoba się domyślnej grupie docelowej tego komiksu.

więcej »

Na kolana, psy, Conan powrócił!
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

28 III 2020

Po latach rozłąki Conan Barbarzyńca powraca do macierzy, czyli wydawnictwa Marvel. I, na Croma, jest to powrót udany, czego dowodzi „Conan Barbarzyńca: Życie i śmierć Conana księga pierwsza”.

więcej »

Ewangelia według Alejandro Jodorowsky’ego
Andrzej Goryl

27 III 2020

Oficyna Scream niestrudzenie wydaje kolejne komiksy Alejandro Jodorowsky’ego – zarówno te zupełnie nowe, jak również te, które już kiedyś były publikowane w Polsce. W tej drugiej kategorii mieszczą się "Technokapłani". Nowe wydanie zamknęło się w dwóch grubych tomach, zbierających po cztery albumy serii – w twardej oprawie, na niezłym papierze i w powiększonym formacie. W tym tekście zajmiemy się drugą częścią tego cyklu.

więcej »

Polecamy

Magia w przewodach

Niekoniecznie jasno pisane:

Magia w przewodach
— Marcin Knyszyński

Komiks nadmiaru
— Marcin Knyszyński

Śledztwo trwa!
— Marcin Knyszyński

Głębokie rozczarowanie
— Marcin Knyszyński

Roślinny kryzys tożsamości
— Marcin Knyszyński

No to łups, Asteriksie? No to łups, Obeliksie!
— Marcin Knyszyński

Siła symbolu
— Marcin Knyszyński

Pajęcze lata Todda McFarlane’a
— Marcin Knyszyński

Bilety w pierwszym rzędzie na koniec wszechświata
— Marcin Knyszyński

Wszystko jest złudzeniem
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Spotkania ze śmiercią
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Roboty masowego zniszczenia
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Prawdziwy detektyw
— Paweł Ciołkiewicz

Bardzo dobra cegła
— Łukasz Bodurka

Esensja czyta dymki: Grudzień 2011
— Esensja

Tegoż autora

Nowy, wspaniały świat?
— Paweł Ciołkiewicz

Marsjanie atakują
— Paweł Ciołkiewicz

Dranie z Południa
— Paweł Ciołkiewicz

Człowiek i maszyna
— Paweł Ciołkiewicz

Gra pozorów
— Paweł Ciołkiewicz

Podążaj za Białym Królikiem
— Paweł Ciołkiewicz

Czas na przygodę
— Paweł Ciołkiewicz

Nowy wspaniały świat
— Paweł Ciołkiewicz

„Chcę przetrwać w twojej sztuce”
— Paweł Ciołkiewicz

Licho nie śpi
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.